?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 21:40
کد خبر : 342

استحکام زندگی زناشویی با تسلط بر این هنر

استحکام زندگی زناشویی با تسلط بر این هنر
تعداد کمی از افراد قادر به عذرخواهی هستند. اعتراف به خود و شخص دیگری که در رابطه با او اشتباه کرده ایم و اعمال ما باعث آسیب به او شده است نشانه آن است که به او اهمیت می دهیم. یادگیری عذرخواهی از ویژگی های یک فرد باهوش عاطفی بالا است .بسیار مهم است که بتوانید تشخیص دهید چه زمانی اشتباه کرده اید.تا کارهای دشوار احساسی و بین فردی لازم را برای ترمیم یک رابطه آسیب دیده انجام دهید

انگیزه محافظت از خود درونی است.اما اولین نکته این است که وقتی اشتباهی را مرتکب شدید برای مقابله با این تمایل متمرکز بر خود وارد عمل شوید. در عوض، تا آنجا که ممکن است روی دلیلی که در وهله اول این کار سخت عذرخواهی را انجام می دهید متمرکز بمانید: احتمالاً به این دلیل که به طرف مقابل و رابطه اهمیت می دهید. توجه کنید تا دیدگاه طرف مقابل را درک کنید و با انجام این کار، ممکن است دریافت این عذرخواهی از صمیم قلب آسان تر باشد.

-یک عبارت واضح «متاسفم»

به آن شخص بگویید که متاسف اید. دراظهار پشیمانی و لحن خود صادق باشید. نقش خود را در ایجاد آسیب تصدیق کنید و از«آنچه اتفاق افتاده» ابراز پشیمانی کنید. در عوض، مستقیماً بگویید از کاری که انجام داده اید متاسف هستید.

-نیت تان را توضیح

طبیعی است که بخواهید هنگام عذرخواهی خود را توجیه کنید .به شرطی که روی آن تمرکز نکنید یا از آن به عنوان بهانه استفاده نکنید.

نشان دهید که متوجه تأثیر اعمال خود هستید

دیدگاه طرف مقابل را در نظر بگیرید و متوجه باشید که اگر جای او بودبد حتما درد سنگینی را متحمل می شدید.

درخواست بخشش کنید

هدف هر عذرخواهی، در واقع، ترمیم رابطه و حرکت به جلو است. این ممکن است بلافاصله اتفاق نیفتد، به خصوص اگر واقعاً به طرف مقابل آسیب رسانده باشید،اما در حالت ایده آل باید درخواست بخشش کنید و قصد خود را برای تغییر ابراز کنید.

عذرخواهی سخت است، اما با نگرش و لحن مناسب، راهی برای پیشبرد رابطه و رشد فردی پیدا خواهید کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.