?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 9:37
کد خبر : 474

افوس کجاست و چرا باید از افوس دیدن کنیم ؟

افوس کجاست و چرا باید از افوس دیدن کنیم ؟
شاید تا کنون نام افوس را نشنیده باشید . این منطقه از سرچشمه‌های دیدنی بسیاری برخوردار است.

یکی از جذاب‌ترین و منحصر بفردترین جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان، افوس اصفهان است. این منطقه به جهت برخورداری از جذابیت‌های فوق العاده، به عنوان عروس اصفهان شناخته شده است. بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی سالانه خواستار بازدید از این شهر دیدنی و خارق العاده هستند.

این شهر با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، به عنوان یکی از بهترین مناطق توریستی و گردشگری در اصفهان، شناخته شده است. این شهر از جمله شهرهای اصفهان است که در دامنه کوه افوس و در بین بسیاری از روستاها و شهرهای جذاب این شهر، قرار گرفته است. در این منطقه می‌توان شاهد بسیاری از سرچشمه‌ها، رودها و طبیعت‌های بکر و دست نیافتنی بود.

از خصوصیات منطقه گردشگری افوس اصفهان چه می‌دانید؟!

برای اینکه بتوانید خاطرات دلنشین و فراموش نشدنی در سفر به منطقه گردشگری افوس اصفهان، به ثبت برسانید، باید این منطقه را بشناسید. با شناخت خصوصیات مهم در این منطقه، قطعا از یک سفر فراموش نشدنی برخوردار خواهید شد. از جمله مهمترین خصوصیات این منطقه، عبارتند از:

محل قرارگیری افوس اصفهان:

برای سفر به منطقه گردشگری افوس اصفهان، باید اطلاعات دقیقی در زمینه‌ی محل قرارگیری آن کسب نمایید. این شهر در شهرستان میاندشت و بوئین قرار گرفته است. در تاریخ ذکر شده است که این مکان در گذشته، محل زندگی بسیاری از گرجی تباران تبعید شده به کشور ایران، بوده است. دلیل تبعید آنها به این شهر نیز، شباهت آب و هوای این منطقه به گرجستان است.

از دیگر روستاهایی که در نزدیکی این شهر قرار دارند، عبارتند از: شش جوان، خویگان و داش گسن. این شهر مانند بسیاری از روستاها و شهرهای مختلف اصفهان، از جاذبه‌های گردشگری بسیار جذاب و منحصر بفردی برخوردار است. بنابراین سالانه در این شهر، می‌توان شاهد خیل عظیمی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور بود.

جاذبه های طبیعی شهر افوس+ تصاویر

چشمه‌های خروشان در منطقه گردشگری افوس اصفهان

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در منطقه گردشگری افوس اصفهان:

در منطقه گردشگری افوس اصفهان، می‌توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های خارق العاده و باورنکردنی بود. این شهر در دامنه‌ی کوه‌های پر برف قرار گرفته است. بنابراین دور از ذهن نیست که در سراسر سال، شاهد چشمه‌های خروشان و جذاب در این منطقه بود. اما چشمه‌های خروشان، تنها جاذبه‌های گردشگری در این منطقه نیستند. بلکه در این منطقه می‌توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری بود. از جمله این مکان‌های گردشگری، عبارتند از:

  • سرچشمه‌های بسیار جذاب و دلربا
  • سد خاکی بزرگ
  • بیشه زارهای چشم نواز
  • دشت‌های خیره کننده‌ی لاله‌های واژگون
  • آبشار با قره گل
  • چشمه دره دی
  • تپه مصلی
  • امامزاده احمد
  • امامزاده ابراهیم
  • تپه داژگان
  • امامزاده عبدالله
  • حمام تاریخی

و … از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری در اصفهان به شمار می‌روند. این شهر از دو چشمه‌ی بسیار معروف در ارتفاعات نیز برخوردار است. چشمه‌های سرخی و قبله از چشمه‌های بسیار معروف در ارتفاعات این شهر هستند که سبب رشد بسیاری از گیاهان ارزشمند دارویی نیز شده‌اند. برای رسیدن به این چشمه‌ها و داروهای درمانی ارزشمند، باید از مناطق دشوار و صعب العبوری گذر کرد.

افوس

ثپه‌های افوس اصفهان

آب و هوای منطقه افوس:

از دیگر مواردی که قبل از مراجعه به منطقه گردشگری افوس اصفهان باید به آن توجه کنید، آب و هوای این منطقه است. این منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی می‌باشد. بنابراین در تابستان می‌توانید شاهد یک آب و هوای مطبوع و ملایم با نسیم خنک و دلنشین، باشید. اما در فصل زمستان نیز می‌توانید شاهد جذابیت دو چندان این منطقه باشید.

در سال‌های اخیر با ایجاد پیست اسکی در این منطقه، جذابیت آن را چندین برابر نموده‌اند بنابراین در فصل زمستان نیز می‌توان از زیبایی‌های حیرت انگیز این منطقه، به بهترین نحو بهره برداری کرد. آب و هوای مطلوب و همچنین خاک مناسب در این منطقه، رونق کشاورزی، دامداری و باغداری را در بر داشته است. بنابراین در این منطقه می‌توان شاهد بسیاری از میوه‌های خوش عطر و طعم بود. جذابیت و زیبایی صحراها و دشت‌های این منطقه، آن را به یک طبیعت بکر و خارق العاده، مبدل نموده است. در هر گوشه‌ای از این شهر رویایی، می‌توان شاهد یک تصویر حیرت انگیز از خلقت شگفت انگیز خالق یکتا، بود.

امنیت و آرامش منطقه گردشگری افوس اصفهان:

شاید یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از مخاطبین (در سفر به منطقه گردشگری افوس اصفهان) را به سمت خود جلب نموده است، این باشد که: آیا این منطقه از امنیت برخوردار است؟! بسیاری از افراد به جهت محدوده‌ی جغرافیایی و ساکنین این شهر، با این سوال مواجه می‌شوند. اما لازم است بدانید که این شهر به عنوان یکی از امن‌ترین شهرها در کشور ایران شناخته شده است.

امنیت این شهر به اندازه‌ای است که حتی با عدم وجود نیروی انتظامی در این شهر (به مدت بیش از ۶۰ سال) درگیری جانی اتفاق نیفتاده است. ساکنین گرجی در این منطقه، با بسیاری از اقوام دیگر با آرامش و راحتی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. مطلع باشید که در این منطقه هرگز با خطر جانی و مالی تهدید نخواهید شد.

سرچشمه افوس فریدن

بهار در افوس اصفهان

بهترین زمان برای مراجعه به این منطقه گردشگری:

شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که بهترین زمان برای مراجعه به منطقه گردشگری افوس اصفهان چه موقع است؟! به جرات می‌توان گفت که: این منطقه در تمامی فصل‌های سال، از جذابیت تکرار نشدنی برخوردار است. شما در هر فصل، می‌توانید شاهد زیبایی‌ خیره کننده و حیرت انگیز آن باشید. اما اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، می‌توانید در هنگام: جشن حکومت زنان و سنت مانگلی، به این شهر مراجعه کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.