?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 10:43
کد خبر : 891

فارکس را قورت بده /از ثبت نام تا کسب در آمد

فارکس را قورت بده /از ثبت نام تا کسب در آمد
بروکرها که همان دریچه‌ی ورود به بازار بزرگ فارکس هستند، همه روزه شرایط ورود به بازار فارکس را ساده‌تر از قبل کرده و امروزه برای ورود و شروع سرمایه گذاری در فارکس، تنها به کمتر از 2 دقیقه زمان نیاز است.

امروزه بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری بخش مهم و جداناپذیری از زندگی تمام افراد دنیا هستند. خصوصا در کشورهایی که نرخ تورم بالایی را تجربه می‌کنند، افراد ترجیح داده تا سرمایه‌ی خود را به شکل‌های مختلفی به جز ارز کشور نگهداشته تا بتوانند با وجود تورم، سرمایه‌ی خود را حفظ نموده و یا حتی افزایش دهند.

ثبت نام فارکس

یکی از بازارهای مالی که به چندین دلیل بسیار جذاب بوده و دسترسی به آن نیز آسان است، Forex نام داشته که در ابتدا مکانی برای تبدیل ارز کشورهای مختلف بود. اما امروزه به لطف قراردادهای مالی مختلف، این بازار به یکی از بزرگترین مارکت‌های سرمایه‌گذاری جهانی تبدیل شده که افراد را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. واسط ورود به این بازار، کارگزای یا همان بروکر نام داشته که این نهادهای خصوصی بین‌المللی، همه روزه شرایط ثبت نام در فارکس را آسان‌تر از گذشته می‌نمایند.

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس یا همان Foreign Exchange در ابتدا بستری برای تعیین ارزش ارز کشورهای مختلف به یکدیگر بود. اصلی‌ترین کالای معامله شده در آن، ارز کشورها بود و از آنجایی که در ازای هر ارز، ارز کشور دیگری دریافت می‌شد، به آن بازار جفت ارزها نیز گفته می‌شد. به مرور زمان، نمادهای جدیدی نیز به این بازار اضافه شد و امروزه تقریبا تمامی دارایی‌های جهانی که قیمت مشخصی نسبت به یک ارز مرجع (دلار، یورو و …) داشته باشند، در این بازار خرید و فروش شده تا ارزش جهانی آن مشخص شود. با ثبت نام در فارکس می‌توانید به سادگی به بیش از ۲۰۰ نماد معاملاتی و در بعضی از کارگزاری‌ها به بیش از ۶۰۰ نماد معاملاتی دسترسی داشته باشید. در نظر داشته باشید که ثبت نام در فارکس کاملا رایگان بوده و تنها به تصویر چند مدرک هویتی دارد. در صورتیکه می‌خواهید بدانید که بازار فارکس چیست ، می‌توانید برروی لینک کلیک کرده تا به مقاله جامع و گام به گام معرفی بازار فارکس منتقل شوید.

بروکر فارکس چیست؟

همانگونه که برای ورود به بورس ایران ابتدا بایستی در یک کارگزاری ثبت نام می‌کردید، برای ورود به بازار فارکس نیز نیاز به انتخاب کارگزاری بوده که در اصطلاح تخصصی به آن، بروکر فارکس گفته می‌شود. بروکرها از طریق سرورهای قدرتمند خود، بستر انجام معاملات را در پلتفرم‌های معاملاتی فراهم نموده‌اند. هر بروکر، لیستی از نمادهای قابل معامله را در اختیار مشتریانش یا همان تریدرها قرار داده است. اگرچه ثبت نام در بروکر کاملا رایگان است، اما به ازای هر معامله‌ی انجام شده، بروکر درصد بسیار اندکی را به عنوان کارمزد ارائه خدمات، دریافت خواهد کرد. این کارمزد به سه شکل اسپرد، کمیسیون و سوآپ لحاظ خواهند شد که مجموع آن‌ها عدد و رقم بسیار ناچیزی خواهد بود.

ثبت نام آسان و سریع فارکس

در گذشته، پروسه‌ی ثبت نام فارکس ممکن بود تا چندین روز زمان ببرد، اما امروزه و به لطف بروکرهای معتبر و جهانی، پروسه‌ی ثبت نام فارکس تنها در کمتر از ۲ دقیقه قابل انجام است. بروکرهای مدرن فارکس از پلتفرم‌ها و کابینه‌های شخصی هوشمندی استفاده کرده تا بتوانند مراحل افتتاح حساب و تایید مدارک را نیز در کمترین زمان ممکن انجام دهند. تا چندی قبل، ارسال مدرکی دال بر محل سکونت علاوه بر مدرک هویتی اجباری بود که خوشبختانه بروکرها، این گزینه را برای تریدرهای ایرانی اختیاری کردند تا فرآیند ثبت نام سریع‌تر انجام شود. امروزه نه تنها حساب کاربری در کمتر از ۲ دقیقه انجام شده، بلکه در کمتر از ۵ دقیقه نیز حساب کاربری تایید هویت شده و از همان لحظه می‌توان ترید در فارکس را شروع کرد. لیست سریع‌ترین و ساده‌ترین بروکرها برای ثبت نام فارکس به شرح زیر است:

  • بروکر IFC
  • آمارکتس
  • ارانته
  • لایت فارکس
  • آی تی بی
  • آلپاری
  • ویندزور

در مقاله مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام فارکس به ترتیب در خصوص این کارگزاری‌ها و نحوه ثبت نام رایگان در آن‌ها پرداخته‌ایم. همچنین از آنجاییکه اکثر بروکرها بونوس‌های خوش‌آمدگویی را برای مشتریان تازه وارد خود ارائه کرده‌اند، در این مقاله می‌توانید بونوس‌ها و شرایط دریافت هر یک را بررسی نمایید.

بروکر IFC

همانطور که در صدر لیست مشاهده می‌کنید، بروکر IFC ساده‌ترین و سریع‌ترین فرآیند ثبت نام فارکس را ارائه کرده که در آن، تمام مراحل کاملا اتوماتیک بوده و در کمتر از چند دقیقه انجام خواهد شد. در صورتیکه راهنمای تصویری افتتاح حساب بروکر IFC را مشاهده کنید، این فرآیند در کمتر از ۱ دقیقه نیز انجام شده و پس از آن، کابین حرفه‌ای و قدرتمند این بروکر در اختیار شما خواهد بود تا بتوانید معاملات خود را شروع نمایید. همچنین، خود کارگزاری همه روزه آخرین اخبار و تحلیل‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد تا در زمان شما برای تحلیل و تعیین استراتژی معاملاتی، صرفه‌جویی شده باشد. جالب است بدانید که در حال حاضر، این کارگزاری بهترین سبد معاملاتی فارکس را با بیش از ۶۵۰ نماد معاملاتی ارائه کرده است و به همین جهت نیز مورد استقبال تریدرهای ایرانی قرار گرفته است.

بونوس های فارکس

از مزایای فوق‌العاده‌ی بازار فارکس می‌توان به رقابت شدید بروکرهای بین‌المللی برای جذب تریدرهای بیشتر اشاره کرد. همین امر نیز باعث شده که اکثر بروکرهای معتبر، همواره طرح‌های تشویقی و بونوس‌های متعددی را به مشتریان خود ارائه دهند. اکثر بروکرها طرح‌های تشویقی در قالب بونوس خوش‌آمدگویی و یا بونوس واریز را همواره فعال نگه می‌دارند. بروکر IFC علاوه بر این طرح‌ها، مسابقات متعددی را در طول سال برگذار کرده و جوایزی را ارائه نموده که تقریبا در هیچ کارگزاری دیگری نمی‌توان مشابهش را پیدا کرد. جدیدترین قرعه‌کشی این کارگزاری، شامل چندین گوشی آیفون ۱۴ پرومکس، شمش طلا و … بوده و از همه مهمتر، یک دستگاه خودروی تسلا را به برنده اصلی اهدا خواهد کرد. تنها شرط شرکت در این قرعه‌کشی، شارژ حساب معاملاتی به مبلغی بیش از ۲۵۰ دلار است.

ثبت نام بروکر IFC

حداقل سرمایه برای ثبت نام فارکس

نکته‌ی بسیار مهم برای ثبت نام در فارکس، دقت به رابطه‌ی میان دیپازیت اولیه و اهرم استفاده شده برای معاملات است. همانطور که در مقاله‌ی بازار فارکس چیست توضیح داده شده است، حداقل حجم معاملات بازار فارکس عموما معادل ۰.۰۱ لات بوده که حجم نسبتا بالایی است. بنابراین، تریدرهایی که قصد ورود به معاملات را دارند، اگر تنها از یک دیپازیت ۱۰۰ دلاری استفاده نمایند، احتمالا باید اهرم ۱۰۰ یا بیشتر را استفاده نموده که باعث بالا رفتن ریسک معاملات خواهد شد. اگرچه امروزه می‌توان تنها با ۱ دلار، وارد معاملات فارکس شد، اما حداقل مبلغ دیپازیت برای اطمینان از پایین نگهداشتن ریسک معاملات، نباید کمتر از ۲۵۰ دلار باشد. هر چقدر میزان دیپازیت بیشتر باشد، نیاز به اهرم پایین‌تری وجود داشته و در نتیجه ریسک معاملات به شدت کاهش خواهد یافت.

فارکس عموما معادل ۰.۰۱ لات بوده که حجم نسبتا بالایی است. بنابراین، تریدرهایی که قصد ورود به معاملات را دارند، اگر تنها از یک دیپازیت ۱۰۰ دلاری استفاده نمایند، احتمالا باید اهرم ۱۰۰ یا بیشتر را استفاده نموده که باعث بالا رفتن ریسک معاملات خواهد شد. اگرچه امروزه می‌توان تنها با ۱ دلار، وارد معاملات فارکس شد، اما حداقل مبلغ دیپازیت برای اطمینان از پایین نگهداشتن ریسک معاملات، نباید کمتر از ۲۵۰ دلار باشد. هر چقدر میزان دیپازیت بیشتر باشد، نیاز به اهرم پایین‌تری وجود داشته و در نتیجه ریسک معاملات به شدت کاهش خواهد یافت.

حساب دمو فارکس

اگر به تازگی با بازار فارکس آشنا شدید، حتما ابتدا یک حساب دموی فارکس ایجاد نموده و معاملات واقعی را بدون نیاز به سپرده‌ی اولیه، تجربه نمایید. تریدرهایی که در این بازار موفق هستند، عموما دارای یک استراتژی معاملاتی شخصی بوده تا بدانند که در چه زمانی باید برروی چه نمادی معامله کرده و در چه زمانی از معامله خارج شوند. با تمرین و تکرار ترید کردن در حساب دموی فارکس، شما نیز می‌توانید به یک استراتژی معاملاتی شخصی دست یافته و حاشیه‌ی سود خود از فعالیت در فارکس را افزایش دهید. سعی کنید هنگام ساخت حساب دمو، شرایط واقعی را در نظر گرفته و مبلغ دیپازیت اولیه حساب دمو را معادل مبلغی قرار دهید که قصد دارید با آن، ثبت نام در فارکس را انجام دهید. بدین ترتیب، شرایط حساب دمو، دقیقا با حساب واقعی مشابه بوده که می‌تواند تمرینی عالی برای شما باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.