?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 12:27
کد خبر : 1164

حسین شهابی هم رفت +جزئیات

حسین شهابی هم رفت +جزئیات
حسین شهابی، کارگردان سینما در حالی با مرگ ناگهانی خود دوستان و همکارانش را در اندوه فرو برد که از چند ماه قبل در تدارک اکران آخرین فیلمش بود و اتفاقا خودش هم یکی از نقش‌های اصلی آن را ایفا کرده بود

حسین شهابی متولد هفتم آذرماه سال ۱۳۴۶ در دهه ۷۰ با ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند تجربی به طور جدی شروع کارش را در سینما رقم زد و بعد در ابتدای دهه ۹۰ اولین فیلم بلند سینمایی خود را کارگردانی کرد.

او فیلم «به خاطر مهدی» را ساخت که به اکران درنیامده و «روز روشن» که در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر تندیس بهترین فیلمنامه را دریافت کرد از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های این فیلمساز است.

blank

او دقیقا یک دهه قبل یعنی در سال ۱۳۹۱ با همین فیلم در جشنواره فجر شرکت کرد و حالا در آستانه چهل‌ویکمین دوره و در شرایطی که در فکر ساخت یک فیلم جدید بود، از دنیارفت.

 

 

حسین شهابی دومین کارگردانی است که در چند ماه گذشته به طور ناگهانی از دنیا می‌رود در حالی که هیچ کدام عمرشان کفاف نداد تا دسترنج سینمایی خود را روی پرده ببینند. اصغر یوسفی‌نژاد ۲۲ شهریور ماه امسال براثر خونریزی مغزی درگذشت آن هم در شرایطی که منتظر بود تا «عروسک» ‌اش که در جشنواره فیلم فجر سال قبل توقیف شده بود، پروانه نمایش بگیرد. اگرچه حسین شهابی برای فیلمش «رو در رو» مجوز داشت ولی هر دو فیلم بدون سازندگان خود سرانجام به نمایش درخواهند آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.