?>
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 - 9:27
کد خبر : 1300

آنچه در مورد خود ارضایی باید بدانید /فوائد و مضرات /اختصاصی چمدون

آنچه در مورد خود ارضایی باید بدانید /فوائد و مضرات /اختصاصی چمدون
خودارضایی یک روش سالم، طبیعی و ایمن برای تمرین مراقبت از خود است خودارضایی ممکن است فواید زیادی برای ذهن و بدن شما داشته باشد. معمولاً هیچ عارضه جانبی مضری وجود ندارد

خود ارضایی چیست ؟

خودارضایی یک فعالیت رایج است که شامل دست زدن به اندام تناسلی یا سایر نواحی حساس بدن برای تحریک یا لذت جنسی است.

خودارضایی راهی طبیعی و ایمن برای کشف بدن، احساس لذت و رهایی از تنش های جنسی است. این بیماری در میان افراد با هر پیشینه، جنسیت و نژاد رخ می دهد.

در واقع، یک مطالعه در افراد مسن تخمین زده است که بین۲۷ تا ۴۰ درصدمنبع مورد اعتماداز زنان و ۴۱ تا ۶۵ درصد از مردان گزارش داده اند که در یک ماه گذشته خودارضایی کرده اند.

علیرغم افسانه ها، در واقع هیچ عارضه جانبی مضر جسمی خودارضایی وجود ندارد.

گاهی اوقات، خودارضایی بیش از حد یا اجباری ممکن است مضر تلقی شود یا به سایر نگرانی‌های سلامت روان منجر شود.

به طور معمول، خودارضایی یک عمل سرگرم کننده، طبیعی و سالم است.

به خواندن ادامه دهید تا درباره فواید بالقوه خودارضایی به همراه افسانه ها، عوارض جانبی و غیره بیشتر بدانید.

فواید خودارضایی

 خودارضایی

خودارضایی یک فعالیت جنسی سالم است. می تواند برای سلامت جسمی و روانی شما مفید باشد.

مطالعات محدودی در مورد فواید خودارضایی وجود دارد، اما مطالعاتی در مورد رابطه جنسی و تحریک وجود دارد.

تحقیقات و گزارش های حکایتی نشان می دهد که تحریک جنسی، از جمله تحریک از طریق خودارضایی، ممکن است به شما کمک کند :

  • استرس ایجاد شده را از بین ببرید
  • خوب بخوابی
  • تقویت خلق و خو
  • جلوگیری کردنمنبع مورد اعتماداضطراب و افسردگی
  • آروم باش
  • احساس لذت و لذت
  • رفع گرفتگی
  • تنش جنسی را رها کنید
  • بهبود عزت نفس
  • رابطه جنسی بهتری داشته باشید
  • خواسته ها و نیازهای خود را بهتر درک کنید

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ در زنان متاهل، آنهایی که خودارضایی داشتند، ارگاسم بیشتر، عزت نفس بالاتر، افزایش میل جنسی و رضایت بیشتر از ازدواج و زندگی جنسی را گزارش کردند.

زوج ها همچنین ممکن است برای کشف خواسته های مختلف و همچنین اجتناب از بارداری به طور متقابل خودارضایی کنند. لذت بردن از خود، در مقایسه با رابطه جنسی شریک، همچنین به شما کمک می کند تا از عفونت های مقاربتی (STIs) جلوگیری کنید.

 خود ارضایی و  سرطان پروستات

برخی تحقیقات نشان می دهد که انزال منظم ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد ، اگرچه پزشکان دقیقاً دلیل آن را نمی دانند.

یک ۲۰۱۶مطالعه کوهورتمنبع مورد اعتماداز ۳۱۹۲۵ شرکت‌کننده و ۱۸ سال پیگیری دریافتند که خطر کمتر ابتلا به سرطان پروستات با فرکانس بالاتر انزال مرتبط است. یک بررسی از ادبیات فعلی در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که ۴۴ درصد از مطالعات تجزیه و تحلیل شده، ارتباط مشابهی بین انزال مکرر و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را گزارش کردند.

با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه انزال منظم از سرطان پیشرفته پروستات محافظت می کند وجود ندارد، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خودارضایی در دوران بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث می شود که برخی از افراد باردار میل جنسی را افزایش دهند . خودارضایی یک راه بی خطر برای کاهش تنش جنسی در دوران بارداری است.

لذت از خود ممکن است به کاهش علائم بارداری مانند کمردرد نیز کمک کند. ممکن است در طول و بعد از ارگاسم ، گرفتگی خفیف و نامنظم یا انقباضات براکستون هیکس را احساس کنید.

آنها باید محو شوند. اگر انقباضات ناپدید نشدند و دردناک تر و مکرر شدند، فوراً با پزشک تماس بگیرید.

عوارض خودارضایی

خودارضایی عوارض جانبی مضری ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است در مورد خودارضایی احساس گناه کنند یا مشکلاتی با خودارضایی مزمن داشته باشند.

خودارضایی و احساس گناه

برخی از افراد ممکن است در مورد خودارضایی به دلیل اعتقادات فرهنگی، معنوی یا مذهبی احساس گناه کنند.

خودارضایی نه اشتباه است و نه غیراخلاقی، اما همچنان ممکن است پیام هایی بشنوید مبنی بر اینکه لذت از خود “کثیف” و “شرم آور” است.

اگر در مورد خودارضایی احساس گناه می‌کنید، می‌توانید با فردی که به او اعتماد دارید درباره اینکه چرا چنین احساسی دارید و چگونه می‌توانید از احساس گناه خود عبور کنید، صحبت کنید، اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید.

درمانگرانی که در زمینه سلامت جنسی تخصص دارند، ممکن است منبع خوبی برای کمک به شما برای غلبه بر احساس شرم یا گناه مرتبط با خودارضایی باشند.

اعتیاد به خودارضایی

برخی افراد ممکن است به خودارضایی یا چیزی که برخی آن را « اعتیاد جنسی » می‌نامند، دچار شوند. با این حال، این اصطلاح در “راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی” ( DSM-5 ) به رسمیت شناخته نشده است و توسط برخی به عنوان یک اعتیاد واقعی در نظر گرفته نمی شود.

اگر خودارضایی باعث شود شما زمان زیادی را صرف خودارضایی کنید:

  • از کارهای روزمره یا فعالیت های روزانه صرف نظر کنید
  • دلتنگ کار یا مدرسه
  • برنامه های با دوستان یا خانواده را لغو کنید
  • از دست دادن رویدادهای مهم اجتماعی

اگر خودارضایی به روابط شما و سایر بخش‌های زندگی شما آسیب برساند یا کار یا تحصیل شما را مختل کند، ممکن است بیش از حد در نظر گرفته شود.

همچنین ممکن است به روابط عاشقانه و دوستی شما لطمه بزند زیرا به اندازه گذشته زمان زیادی را با عزیزان خود نمی گذرانید یا به نیازهای آنها توجه نمی کنید.

اگر نگران هستید که ممکن است بیش از حد خودارضایی کنید، با یک پزشک یا مشاور در مورد راه های کاهش مصرف صحبت کنید.

اگر دوست دارید کمتر خودارضایی کنید، گفتگو درمانی را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید با جایگزین کردن خودارضایی با فعالیت‌های دیگر، کاهش را امتحان کنید. دفعه بعد که میل به خودارضایی دارید، می توانید این موارد را امتحان کنید.

کنید:

  • رفتن برای دویدن
  • نوشتن در یک مجله
  • وقت گذرانی با دوستان
  • رفتن برای پیاده روی

آیا خودارضایی باعث کاهش حساسیت جنسی می شود؟

برای کسانی که اختلال عملکرد جنسی دارند، تحریک تقویت شده – از جمله خودارضایی – می تواند به افزایش میل و حساسیت جنسی کمک کند.

در واقع، یک بررسی در سال ۲۰۱۸ در مجله منتشر شدرابطه درمانی و جنسی منبع مورد اعتمادگزارش شده است که استفاده از ویبراتور ممکن است برای درمان اختلال نعوظ یا انزال و آنورگاسمی یا مشکل در رسیدن به ارگاسم مفید باشد. بر اساس این بررسی، استفاده از ویبراتور ممکن است با بهبود میل جنسی و عملکرد جنسی در مردان و زنان همراه باشد.

خودارضایی ممکن است بر حساسیت افراد دارای آلت تناسلی در حین رابطه جنسی به دلیل تکنیک آنها تأثیر بگذارد. تحقیقات سال ۲۰۲۲ نشان داده است که تحریک بیش از حد آلت تناسلی در طول خودارضایی می تواند باعث کاهش حس شود.

گاهی اوقات به عنوان سندرم دستگیری مرگ شناخته می شود ، این می تواند رسیدن به ارگاسم را در طول رابطه جنسی دشوارتر کند.

اگر از یک چنگال محکم استفاده می کنید، سعی کنید تکنیک خود را در طول خودارضایی تغییر دهید تا سطح حساسیت در حین رابطه جنسی بازیابی شود.

سوالات متداول

عوارض خودارضایی چیست؟

فعالیت جنسی، از جمله خودارضایی، است مرتبط منبع مورد اعتمادبه انتقال دهنده های عصبی دوپامین و اکسی توسین در مغز که در تنظیم خلق و خو و افزایش احساس لذت نقش دارند.

رضایت جنسی با بسیاری از مزایای دیگر از جمله کاهش سطح استرس، بهبود عزت نفس وافزایش یافته است منبع مورد اعتمادرضایت از زندگی در سالمندان

آیا دلایل خوبی برای پرهیز از خودارضایی وجود دارد؟

اگرچه خودارضایی می تواند یک فعالیت سالم، لذت بخش و طبیعی باشد، اما برخی از افراد ممکن است زمانی که اجباری می شود یا شروع به تداخل با سایر فعالیت ها یا روابط می کند، از خودارضایی خودداری کنند. علاوه بر این، برخی ممکن است به دلایل شخصی یا مذهبی تصمیم بگیرند که از خودارضایی خودداری کنند.

سطح سالم خودارضایی چقدر است؟

با توجه به انجمن بین المللی پزشکی جنسی ، هیچ فرکانس “عادی” برای خودارضایی وجود ندارد. در حالی که برخی از افراد ممکن است روزانه، هفتگی یا ماهانه خودارضایی کنند، برخی دیگر ممکن است اصلاً خودارضایی نکنند.

تا زمانی که بر روابط شما تأثیر منفی نگذارد یا در فعالیت‌های دیگر مانند مدرسه یا محل کار تداخل نداشته باشد، خودارضایی به دفعات یا به ندرت که می‌خواهید بی‌خطر و سالم است.


کلام آخر

خود ارضایی از نظر باورهای دینی و مذهبی  گناه بزرگی است و بسیار نکوهش شده است و افراط و زیاده روی حتی در بهترین کارها هم نهایتا باعث ضرر و زیان خواهد شد اما اگر خودارضایی باعث شود تا شما دست به گناهان بزرگ تری مانند ارتباط جنسی غیر اخلاقی با جنس مخالف نزنید ،به سراغ زنان شوهردار نروید ،به آینده یک دختر نوجوان خط بطلان و تباهی نکشید و …از هر راهی برای سرکوب کردن میل جنسی سرکش بهتر است .

توصیه می شود برای کنترل امیال جنسی خود از راه های قانونی و‌شرعی اقدام نمایید .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.