غذاهایی که می توانند تعداد اسپرم را افزایش دهند

غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند تعداد اسپرم را افزایش دهند و برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

تخم مرغ

تخم مرغ یک گزینه سالم برای افزایش تعداد اسپرم است زیرا پر از پروتئین است. تخمک همچنین اسپرم را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و حرکت را بهبود می بخشد. مواد مغذی موجود در تخمک به تولید اسپرم قوی‌تر و سالم‌تر و بهبود باروری کمک می‌کند.

اسفناج

اسید فولیک برای رشد سالم اسپرم ضروری است. سبزیجات برگ دار منبع غنی اسید فولیک هستند و اسفناج یک مکمل ایده آل برای گنجاندن در رژیم غذایی شماست. سطوح بالاتر اسید فولیک همچنین باعث کاهش تعداد اسپرم های غیر طبیعی در مایع منی می شود و در نتیجه شانس نفوذ موفقیت آمیز اسپرم به تخمک را افزایش می دهد.

موز

ویتامین هایی مانند A، B1 و C موجود در موز به بدن کمک می کند تا سلول های اسپرم سالم تر و قوی تری تولید کند. تعداد اسپرم ها نیز به این ویتامین ها بستگی دارد. موز سرشار از این ویتامین ها است و حاوی آنزیم کمیاب به نام بروملین است. این آنزیم از التهاب جلوگیری می کند و همچنین به بدن در بهبود کیفیت و تعداد اسپرم کمک می کند.

ریشه ماکا

ریشه ماکا برای افزایش تعداد اسپرم و باروری شناخته شده است. مردانی که این گیاه را به عنوان مکمل مصرف می کنند، حجم مایع منی بیشتری دارند و همچنین دارای اسپرم هایی با تحرک بهتر هستند.

مارچوبه

مارچوبه سبزی است که سرشار از ویتامین C است و اثرات مثبتی بر اسپرم دارد. با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و همچنین از سلول های بیضه محافظت می کند و راه را برای تعداد بهتر اسپرم، افزایش تحرک و کیفیت اسپرم هموار می کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از اسید آمینه ای به نام L-Arginine HCl است که ثابت شده است که به تعداد و حجم بیشتر اسپرم کمک می کند. مصرف در مقادیر محدود می تواند تعداد اسپرم را تا حدی بهبود بخشد.

گردو

آجیل منبع خوبی از چربی های سالم و پروتئین است. چربی سالم برای تولید غشای سلولی سلول های اسپرم مورد نیاز است. این اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین با افزایش جریان خون در بیضه ها به افزایش حجم اسپرم کمک می کنند. محتوای آرژنین موجود در گردو به افزایش تعداد اسپرم کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در گردو همچنین به از بین بردن سموم موجود در جریان خون کمک می کند.

دانه کدو تنبل

فیتوسترول، که به بهبود تولید تستوسترون در بدن معروف است، جزئی است که در دانه کدو تنبل وجود دارد. این به افزایش تعداد اسپرم و باروری کمک می کند. این دانه ها همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که گردش خون را بهبود می بخشد و حجم مایع منی را افزایش می دهد.

غذاهای غنی از روی

روی نقش بسیار زیادی در تولید سلول های اسپرم ایفا می کند. غذاهایی مانند جو، لوبیا و گوشت قرمز سرشار از روی هستند و برای داشتن تعداد اسپرم بیشتر باید در رژیم غذایی خود گنجانده شوند. کمبود روی حتی می تواند منجر به کاهش تحرک اسپرم و کاهش باروری شود