?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 19:04
کد خبر : 1647

چرا ادرار من کف می کند ؟/اختصاصی چمدون

چرا ادرار من کف می کند ؟/اختصاصی چمدون
وضعیت ادرار انسان حاوی اطلاعات مهمی در خصوص سلامت اوست

ادرار در موارد عادی دارای رنگ زرد کم رنگ تا کهربایی تیره است و ماهیتا کف آلود نیست.

ادرار کف آلود می تواند ناشی از جریان سریع ادرار باشد. اما می تواند تعدادی از شرایط پزشکی را نیز نشان دهد. اگر متوجه شده اید که ادرارتان کف آلود است، وقت آن است که کمی عمیق تر شوید و علت آن را پیدا کنید.

دلایل کف آلود ادرار

بیایید نگاهی بیندازیم به دلایلی که می تواند ادرار شما را کف کند.

جریان سریع ادرار

هنگامی که ادرار می کنید، مشاهده حباب های شفاف و ریز در داخل کاسه توالت معمولی است. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که جریان ادرار شما به قدری سریع است که به توالت برخورد می کند و باعث ظاهر شدن حباب می شود. این را با ادرار کف آلود اشتباه نکنید و در این مورد جای نگرانی نیست. ادرار کف آلود زمانی است که وقتی ادرار می کنید کف سفید روی کاسه توالت ظاهر می شود و به اطراف می چسبد. شما محو شدن کف را نخواهید دید مگر اینکه توالت را آب بکشید. شبیه کفی است که هنگام ریختن آبجو یا نوشابه تولید می شود.

کم آبی بدن

گاهی اوقات بدن شما آب کافی دریافت نمی کند. هنگامی که کمبود آب وجود دارد و بدن شما احساس کم آبی می کند، ادرار شما غلیظ می شود. معمولاً مقدار کمی پروتئین با ادرار شما دفع می شود. اما زمانی که ادرار غلیظ می شود، سطح پروتئین موجود در آن افزایش می یابد. این اغلب به علت کف آلود شدن ادرار می شود.

پروتئین اضافی به دلایل دیگر

چندین عامل دیگر وجود دارد که ممکن است باعث شود مقدار اضافی پروتئین از فیلترهای کلیه شما عبور کند و به ادرار شما برود. اینها عبارتند از تب بالا، استرس، اضطراب و ورزش شدید بدنی. این اثر ممکن است حتی زمانی که در معرض سرمای شدید قرار دارید نیز ایجاد شود. همه اینها می تواند باعث ایجاد کف در ادرار یک مرد شود.

مشکلات کلیوی

اگر کلیه های شما به درستی کار نمی کنند، ممکن است نتوانند مواد زائد بدن را به طور موثر فیلتر کنند.

 این ممکن است باعث شود پروتئین بیش از حد به ادرار وارد شود و باعث ظاهر شدن کف شود. این یک وضعیت پزشکی است که به عنوان پروتئینوری شناخته می شود.

مسائل مربوط به انزال

در برخی موارد، مایع منی به جای انزال از آلت تناسلی به داخل مثانه بازمی گردد. این وضعیت به عنوان انزال رتروگراد شناخته می شود و می تواند دلیلی برای ایجاد کف در ادرار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.