چمدون – ما  زمان زیادی را صرف مراقبت از بدن خود می کنیم، اما برای ذهن خود چه کار می کنیم؟ دندان هایمان را مسواک می زنیم و به باشگاه می رویم تا دندان ها و ماهیچه هایمان قوی و سالم بمانند. با این حال، ما برای تقویت فعال و آموزش آنچه که ممکن است مهم ترین اندام ما باشد: مغز، بسیار کم کار می کنیم.پس چگونه قدرت ذهن را بسازیم تا بتواند در برابر پیچ و خم های زندگی مقاومت کند؟ چگونه مغز را تربیت کنیم ؟

۱.مدیتیشن

مدیتیشن در دهه گذشته ابرقدرت من بوده است. من روزانه مدیتیشن تمرین می کنم و همچنین به یک دوره مدیتیشن سالانه ویپاسانا می روم . این به یک نیروی مرکزی در زندگی من تبدیل شده است و به من این امکان را می دهد که هر روز صبح وضعیت عاطفی، ذهنی و فیزیکی خود را به تعادل برسانم. اگر در سرتاسر جهان برای جلسات مسابقه می‌دهم، به تیمم راهنمایی می‌کنم، به خانواده‌ام و سه فرزندم رسیدگی می‌کنم، همیشه با مدیتیشن شروع می‌شود تا ذهن را به حالت اول برگردانم و آن را برای هر چیزی که سر راه است آماده کنم.

 اثبات شده است که مدیتیشن برای سلامت جسمی و روانی شما مفید است. همچنین دریافته‌ام که مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند افکار و احساسات خود را کنترل کنید، برخلاف احساساتی که شما را کنترل می‌کنند – حتی اگر پروژه‌ای را طبق برنامه‌ریزی انجام نداده‌اید یا بحث شدیدی با یک همکار داشته‌اید. دانستن اینکه هیچ چیز بیرونی نیازی به تغییر ندارد تا بتوانید تجربه آن روز خود را تغییر دهید، به شما قدرت می‌دهد.

می دانم که مهم نیست زندگی چه چیزی به من می اندازد، می توانم راه خود را به سوی آرامش و آرامش پیدا کنم.

 ۲.کاهش بار شناختی 

در روان‌شناسی شناختی، اصطلاح «بار شناختی» به مقدار منابع حافظه فعالی که در یک لحظه مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره دارد. من هر شش ماه یک بار، یک ممیزی ذهنی از تمام کارهای تکراری انجام می‌دهم که بار شناختی ایجاد می‌کنند و می‌توانم آن‌ها را هم به صورت حرفه‌ای و هم به صورت خودکار برون‌سپاری یا خودکار کنم. این ممیزی همیشه باعث می شود که من احساس سبکی بیشتری داشته باشم و آماده باشم تا منابع آزاد شده را برای پروژه های با تاثیر بالا خرج کنم.

از تحویل خودکار مواد غذایی و خرید کفش (بنابراین مجبور نیستم به بند زدن ادامه دهم) تا واگذاری پروژه‌ها به اعضای جدید و آینده تیم، کاهش بار شناختی من باعث ایجاد فضا و آزادی در زندگی من می‌شود و می تواند همین کار را برای شما انجام دهد.

۳.تجسم

از هر ورزشکاری در بالای بازی خود در مورد تجسم بپرسید و آنها به شما خواهند گفت که چقدر قدرتمند است . اکنون تحقیقات زیادی وجود دارد که بیان می‌کند تجسم ذهنی به اندازه تمرین واقعی و فیزیکی مؤثر است.

قدرت تجسم در تجارت به طور مشابه عمل می کند. من یک سخنرانی مهم روی صحنه، یا یک سخنرانی با مشتری، یا یک مذاکره را تجسم می کنم. قابل توجه است که چقدر می توانیم واقعیت های خود را با تحریک ذهنی مغزمان برای اجرای کارآمد خلق کنیم.

۴. تنفسی 

همیشه در زندگی، لحظات حاد استرسی وجود خواهد داشت، چه نشستن پشت میز مذاکره، یک گفتگوی سخت با یک همکار یا رئیس، یا مسائلی در زندگی شخصی ما که سطح کورتیزول ما را افزایش می دهد. من متوجه شده ام که سریع ترین راه برای تنظیم مجدد ، در حال حاضر، از طریق تنفس است.

ارتباط بین تنفس صحیح و سلامتی واضح است. ثابت شده است که تمرینات تنفسی وضوح ذهنی، هضم غذا و خواب را بهبود می بخشد. آنها همچنین می توانند تأثیر مثبتی بر سطح کورتیزول داشته باشند و هرگونه احساس اضطراب و ناراحتی را کاهش دهند. با این حال، بسیاری از ما در مورد تکنیک های مختلف تنفسی که برای همه ما در دسترس است، نمی دانیم.

 ۵.ارسال متا به دوستان و دشمنان 

متا توانایی ارسال آرزوهای خوب برای اطرافیانتان است. متا مهربانی را دوست دارد و فرستادن آن به افراد و موجودات اطرافتان نشان داده است که مزایای قابل توجهی از ترویج شفقت برای کاهش درد جسمانی دارد.

هر روز صبح، پس از مدیتیشن، متا را می فرستم، آرزوی شادی و آرامش را برای همه موجودات، بلکه برای خانواده و اعضای تیمم به نام. آرزو بسیار ساده است: باشد که شما شاد باشید، باشد که سرشار از آرامش، رفاه و شفقت باشید.