?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 18:41
کد خبر : 2149

پیش بینی بازار طلا

آیا طلا ارزان می شود؟

آیا طلا ارزان می شود؟

چمدون _ سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی به تحلیل چشم‌انداز طلا پرداخت و پیرامون تغییرات قیمت فلز زرد امن اینگونه نوشت: قیمت طلا (XAU/USD) در معاملات اروپایی روز دوشنبه، از پایین‌ترین حد ماهانه جهش کرد و پیرامون قله‌های میانه‌روز در حوالی سطح ۱۸۷۸ دلار قرار گرفت. با انجام این کار، فلز زرد، علی‌رغم احساسات تندروانه‌ی فدرال رزرو، یک

چمدون _ سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی به تحلیل چشم‌انداز طلا پرداخت و پیرامون تغییرات قیمت فلز زرد امن اینگونه نوشت:

قیمت طلا (XAU/USD) در معاملات اروپایی روز دوشنبه، از پایین‌ترین حد ماهانه جهش کرد و پیرامون قله‌های میانه‌روز در حوالی سطح ۱۸۷۸ دلار قرار گرفت. با انجام این کار، فلز زرد، علی‌رغم احساسات تندروانه‌ی فدرال رزرو، یک روند نزولی دو روزه را در بحبوحه‌ی رکود دلار آمریکا به‌وجود آورد.

گزارش شغلی خوش‌بینانه‌ی روز جمعه در ایالات متحده و PMI خدمات ISM مجددأ جرقه‌های گفتگو در مورد این موضوع را شعله‌ور کرد که فدرال رزرو فضایی برای افزایش نرخ‌ها دارد. با این وجود، شلیک ایالات متحده به بالون چینی و لغو دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده از پکن، بر حال و هوای ریسک بازار تأثیر می‌گذارد.

در چشم‌انداز شاخص‌ها، شاخص دلار آمریکا (DXY) حتی در شرایطی که بازدهی اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافته و معاملات آتی سهام، زیان ملایمی را نشان می‌دهد، غیرفعال می‌ماند. دلیل آن را می‌توان به بلاتکلیفی گاوهای شاخص دلار (DXY) قبل از سخنرانی روز سه‌شنبه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مرتبط دانست.

شاخص دلار آمریکا

تحلیل تکنیکال طلا با استفاده از سطوح کلیدی

آشکارساز تلاقی تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت طلا به سمت نقطه‌ی تلاقی مقاومت کلیدی متشکل از فیبوناچی ۳۸.۲ درصد در یک ماه و نقطه محوری یک روز R۱، حدود ۱۹۰۳ دلار، بالاتر می‌رود.

قبل از آن، فیبوناچی ۶۱.۸٪ روزانه می‌تواند خریداران طلا را در حدود ۱۸۹۷ دلار به چالش بکشد.

در یک مبنای فوری، فیبوناچی ۲۳.۶٪ هفتگی، طلا (XAU/USD) را در حدود ۱۸۸۵ دلار افزایش می‌دهد.

به علاوه، فیبوناچی ۶۱.۸ درصد ماهانه، نزدیک به ۱۸۷۰ دلار، یک کف زیر قیمت طلا قرار می‌دهد.

در موردی که طلا (XAU/USD) در عبور از ۱۸۷۰ دلار، ضعیف باقی بماند، نزول به سمت کف قیمت ماهانه قبلی ۱۸۲۵ دلار، امری مسلم است و نمی‌توان آن را رد کرد.

به طور کلی، قیمت طلا نزولی باقی می‌ماند، مگر اینکه زیر ۱۹۰۵ دلار ماندگار شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.