?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 13:21
کد خبر : 2213

مرگ مشکوک کودک ۷ ساله /با پای خودش رفت اما جنازه اش برگشت

مرگ مشکوک کودک ۷ ساله /با پای خودش رفت اما جنازه اش برگشت
در حال حاضر با توجه به وضعیت روحی خانواده برای فرزندم گواهی موقت دفن صادر شده است

سرویس حوادث چمدون ؛فرزند خردسال یک خانواده به همراه مادر و دائی اش به دلیل تب راهی درمانگاه می شود اما آنچه در ادامه رخ می دهد غیر قابل باور است .محمد خسروی اهل شهر سالند سردشت، امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه در تشریح این خبر، گفت: هنوز در حیرت به سر می برم. چگونه می شود فرزندت با پای خودش و برای درمان یک تب معمولی به همراه مادر و دایی اش به درمانگاه مراجعه کند و دیگر هرگز به خانه برنگردد. او کلاس دوم بود و تنها ۷ بهار را دیده بود.

این پدر سوگوار ادامه داد: در تاریخ ۱۵ بهمن ماه فرزندم به همراه دایی و مادر خود به درمانگاهی در شهرک مدرس دزفول مراجعه می کنند. پزشک معالج برای فرزندم دارو تجویز می کند. در حین تزریق سرم و آمپول هایی که در سرم تزریق شد، از دهان فرزندم کف بیرون می زند و پزشک به سرعت اقدام به خروج سرم از بدن او می کند.

وی افزود: هر لحظه حال فرزندم بدتر می شود و کادر درمان و پزشک به خانواده من می‌گویند که باید او را به بیمارستان گنجوی منتقل کنید. در وضعیتی که فرزند من در زمان طلایی به مراقبت ویژه نیاز داشت او را بدون آمبولانس به دست همسرم می‌دهند تا به بیمارستانی ببرند که با مکان حادثه و با توجه به ترافیک موجود فاصله بسیار داشت.

محمد خسروی تصریح کرد: خانواده من با وانت بار اقدام به انتقال فرزند بدحالم می کنند. در بیمارستان گنجوی هر چقدر با درمانگاه رازی برای دریافت اطلاعات دارویی و مراحل درمانی که منجر به بدحالی فرزندم شده است تماس گرفته می‌شود کسی پاسخ نمی‌دهد. خانواده من در مراجعه دوباره به درمانگاه متوجه می‌شوند که پزشک معالج نیم ساعت زودتر از پایان زمان شیفت خود محل کار را ترک کرده و به تماس های مکرر پاسخی نمی‌دهد.

وی ادامه می دهد: فرزند مظلوم من در داخل وانت بار جان داد و اگر از آغاز مراقبت درستی بود و خانواده مرا بدون آمبولانس و با آن وضع مظلومانه رها نمی‌کردند، فرزندم امروز زنده بود.

او می گوید: در حال حاضر با توجه به وضعیت روحی خانواده برای فرزندم گواهی موقت دفن صادر شده است. فهم حقیقت ماجرا برای ما بسیار مهم است. ما از مراجع قانونی، نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی درخواست داریم تا کنار خانواده داغدار ما باشند و در رسیدگی به این پرونده کوتاهی نکنند.

در همین خصوص و در ادامه بررسی‌های صورت گرفته، علی رضا خسروپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول گفت: در جریان موضوع هستیم و با توجه به اتفاق صورت گرفته، باید روال قانونی پرونده طی شود.

وی افزود: کارشناسان ما برای بررسی این اتفاق به محل درمانگاه اعزام شده‌اند و به زودی با درنظر گرفتن فیلم دوربین‌های درمانگاه، مستندات مراجعه بیمار، مراحل ثبت، داروهای تجویز شده و تکمیل پرونده و ورود پزشکی قانونی و کالبدشکافی، روند نهایی پرونده مرگ این کودک را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما منتظر دریافت پاسخ پزشکی قانونی هستیم، کما اینکه خانواده این کودک باید با مراجعه به مراجع قانونی، نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراحل ثبت شکایت خود را انجام دهند تا پرونده با مستندات کاملتری پیگیری شود.

index

در همین خصوص، مهرداد کلانتریان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: کارهای تحقیقاتی اولیه مرگ از بررسی‌های محلی و میدانی در خصوص تکمیل پرونده این کودک انجام شده است و امروز در خصوص بررسی ابعاد و دلایل شکل گیری این حادثه جلسه rca «بررسی علل خطا» برگزار می شود که موضوعات مختلفی مانند انتقال بیمار بدحال با وانت بار و سلسله خطاهایی که منجر به این حادثه گردید را در بر می گیرد.

وی افزود: با موضوعات این چنینی پیش از این هم برخورد داشته‌ایم و تردید نکنید که موضوع مرگ این کودک را مانند فرزند خود دنبال خواهیم کرد و این خانواده می‌توانند با مراجعه به معاونت درمان از کم و کیف مراحل پرونده مطلع گردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.