?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 15:21
کد خبر : 2673

فوری/جنگنده های ارتش آمریکا سومین بشقاب پرنده را سرنگون کردند / اختصاصی چمدون

فوری/جنگنده های ارتش آمریکا سومین بشقاب پرنده را سرنگون کردند / اختصاصی چمدون
خبرهای اعجاب آوری از سرنگونی سه بشقاب پرنده توسط جنگنده های آمریکایی منتشر شده است .

سرویس  فنآوری چمدون به نقل از اوتلوک ایندیا،،قاره آمریکای شمالی طی سه روز گذشته در آستانه سقوط سه شیء پرنده ناشناس بر فراز ایالات متحده و کانادا قرار گرفته است. منشا و ماهیت اشیا هنوز مشخص نیست.

 در سومین حادثه مشابه در سه روز گذشته، یک هواپیمای جنگنده آمریکایی روز یکشنبه یک شی پرنده ناشناس (UFO) را بر فراز دریاچه هورون در ایالت میشیگان ساقط کرد.

پیش از این یک جنگنده آمریکایی یک بشقاب پرنده را بر فراز آلاسکا سرنگون کرد و یک بشقاب پرنده دیگر در شمال غربی کانادا توسط یک جنگنده آمریکایی در عملیات مشترک آمریکا و کانادا سرنگون شد.

در اینجا توضیح می‌دهیم که این شلیک‌های بشقاب پرنده تا کنون چگونه انجام شده است، آنچه در مورد این بشقاب پرنده‌ها منتشر شده است، و نظر ژنرال آمریکایی در مورد منشاء حضور بیگانگان چیست ؟

 

blank

۳ یوفو در ۳ روز سقوط کرد، تحولات بی سابقه

در سه روز گذشته، سه بشقاب پرنده بر فراز آمریکای شمالی توسط نیروی هوایی ایالات متحده سرنگون شده است. مقامات پنتاگون آن را بی سابقه خوانده اند.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در جریان است و دستور ساقط کردن به  هواپیما مستقیماً از او صادر شده است. وی همچنین با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مشورت کرده است زیرا ایالات متحده و کانادا به طور مشترک حریم هوایی آمریکای شمالی را از طریق فرماندهی مشترک خود به نام فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) تامین می کنند.

اولین بشقاب پرنده روز جمعه بر فراز آلاسکا توسط یک جنگنده F-22 آمریکا سرنگون شد به شکل استوانه ای توصیف شد. هنوز مشخص نیست که آیا بقایای سقوط کرده پیدا شده است یا خیر.

دومین  بشقاب پرنده روز شنبه بر فراز منطقه یوکان در شمال غربی کانادا توسط یک جنگنده F-22 آمریکا سرنگون شد نیز  به شکل استوانه ای توصیف شده است. هنوز مشخص نیست که آیا بقایای سقوط کرده پیدا شده است یا خیر.

وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) روز شنبه گفت NORAD اولین بار در روز جمعه دومین بشقاب پرنده را بر فراز آلاسکا شناسایی کرد. NORAD شی را هنگام ورود به کانادا ردیابی کرد. وزارت دفاع گفت که بایدن و ترودو رایزنی کردند و اجازه سرنگونی آن را صادر کردند. در نتیجه هواپیماهای آمریکایی و کانادایی مستقر شدند و متعاقباً یک F-22 آمریکایی یوفو را سرنگون کرد.

blank

 

اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) و پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) قصد دارند در مورد اشیاء سقوط کرده تحقیق کنند.

سومین بشقاب پرنده بر فراز دریاچه هورون در ایالت میشیگان ایالات متحده توسط یک جنگنده F-16 آمریکا سرنگون شد. وزارت دفاع آمریکا گفت که این بشقاب پرنده احتمالاً همان بشقاب پرنده ای است که روز شنبه توسط رادارها بر فراز مونتانا مشاهده شد اما توسط جنگنده ها رهگیری نشد.

روز شنبه، یک مورد “هشدار کاذب” در ایالت مونتانای ایالات متحده وجود داشت. NORAD فعالیت مشکوکی را بر فراز مونتانا روی رادارها مشاهده کرد و دولت ایالات متحده فعالیت پروازی را در منطقه محدود کرد و جنگنده‌ها را مستقر کرد. با این حال، چیزی پیدا نشد. پس از آن، حریم هوایی باز شد.

از سرنوشت  سه بشقاب پرنده سرنگون شده چه می دانیم؟

به طور خلاصه، به ندرت چیزی در مورد سه بشقاب پرنده سرنگون شده – حداقل به طور عمومی  منتشر شده است. جزئیات منتشر شده توسط دولت های ایالات متحده و کانادا کمیاب  و بسیار سری است.

منشا و ماهیت یوفوها هنوز مشخص نیست. وضعیت عملیات جستجو و بازیابی بقایای آنها نیز مشخص نیست.

با این حال، مشخص است که دو بشقاب پرنده اول به شکل استوانه ای بودند. همچنین مشخص است که دومین بشقاب پرنده از آلاسکا وارد کانادا شد – جایی که اولین بشقاب پرنده در روز جمعه سرنگون شد.

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا، گفته است که دومین بشقاب پرنده ای که در کانادا سرنگون شد، در ارتفاع ۴۰ تا ۵۰ هزار فوتی و شکل “کوچک و استوانه ای” بود.

به گزارش رویترز، سومین بشقاب پرنده ای که در روز یکشنبه سرنگون شد، به شکل هشت ضلعی توصیف شده است .

آسوشیتدپرس گزارش داد که ایالات متحده و کانادا برای سرنگونی بشقاب پرنده بر فراز دریاچه هورون – که تا کانادا امتداد دارد – در روز یکشنبه همکاری کردند خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که یک مقام رسمی گفته است که بشقاب پرنده در ارتفاع ۲۰۰۰۰ فوتی پرواز می کرد – پایین تر از یوفوهای قبلی که در ارتفاع ۴۰-۵۰۰۰۰ فوتی پرواز می کردند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که در حالی که ماهیت دو بشقاب پرنده اول هنوز ناشناخته است، گمان می رود آنها دارای محموله هستند  .

به گفته مقاماتی که به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس برای بحث در مورد تحقیقات در حال انجام صحبت کردند، تصور می‌شود که هر دو محموله‌ای دارند، یا متصل یا معلق به آن‌ها. و در ارتفاعات پایین تر از بالون جاسوسی مشکوک پرواز کرد . 

به گفته مقامات آمریکایی، سومین بشقاب پرنده نیز احتمالاً یک روز قبل بر فراز مونتانا دیده شده بود، اما نمی توان آن را تأیید کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس ، سومین بشقاب پرنده محموله مشخصی نداشت . طبق گزارش یک مقام ارشد دولت، این شی هشت ضلعی بوده و تارهایی آویزان شده بود، اما هیچ بار قابل تشخیصی نداشت.

blank

ژنرال عالیرتبه آمریکایی :نمی توان حضور  یوفوها را رد کرد آنها  منشأ بیگانه دارند

رمز و راز پیرامون بشقاب پرنده ها و شرایط پرتنش فضای هوایی بر فراز آمریکای شمالی توسط فرماندهی شمالی ایالات متحده و فرمانده NORAD ژنرال گلن ون هرک که گفته بود منشاء فرازمینی – بیگانه – این بشقاب پرنده ها را رد نمی کند، بیشتر برانگیخته شد.

شایان ذکر است، اگرچه تصور رایج، اصطلاح بشقاب پرنده را با بیگانگان مرتبط می کند، اما یوفو به معنای هر شیء موجود در هوا است که نمی توان بلافاصله شناسایی کرد.

ون هرک گفت که او هیچ توضیحی را برای بشقاب پرنده ها، از جمله منشاء فرازمینی – بیگانه – رد نمی کند.

من به جامعه اطلاعاتی و جامعه ضد جاسوسی اجازه می‌دهم این را بفهمند. من هیچ چیزی را رد نکرده‌ام. در این مرحله، ما به ارزیابی هر تهدید یا تهدید بالقوه ناشناخته‌ای که با تلاش برای شناسایی آن به آمریکای شمالی نزدیک می‌شود، ادامه می‌دهیم. به گفته رویترز ، ون هرک در پاسخ به سوالی درباره منشأ بیگانه احتمالی این بشقاب پرنده ها گفت .

قابل ذکر است، اگرچه اشیاء ناشناس در آسمان معمولاً یوفو نامیده می شوند، دولت ایالات متحده اکنون به طور رسمی از اصطلاح پدیده های هوایی ناشناس (UAP) برای چنین اشیایی استفاده می کند.

. blank

گزارش های مرموز در مورد بشقاب پرنده ها دیده شده در آسمان  آلاسکا

در میان اطلاعات کمیاب در مورد بشقاب پرنده های سرنگون شده و ارتش ایالات متحده منشأ بیگانه را رد نمی کند، گزارش هایی منتشر شده است که رفتار عجیبی را به دومین بشقاب پرنده سرنگون شده در آلاسکا نسبت می دهند. خلبانان آمریکایی گزارش های متفاوتی در مورد اشیایی که روز جمعه بر فراز آلاسکا ساقط شدند، ارائه کرده اند.

سی‌ان‌ان گزارش داد: «خلبان‌ها پس از نزدیک شدن به شی، روایت‌های متفاوتی از آنچه مشاهده کردند، ارائه کردند، یک منبع اطلاعاتی به سی‌ان‌ان گفت؛ برخی از خلبانان گفتند که «در حسگرهایشان تداخل داشته است»، اما خلبانان دیگر گفتند که آنها چنین چیزی را تجربه نکرده‌اند . ”

ABC News گزارش داد که خلبانان هیچ نیروی محرکه ای بر روی شیء بر فراز آلاسکا ندیده اند. به زبان ساده، یک پیشرانه ماشینی است که نیروی رانش را برای هل دادن هواپیما به اطراف تولید می کند.

مارتا راداتز، خبرنگار ارشد امور جهانی ABC، ابتدا گزارش داد که وقتی جنگنده‌ها درهم می‌رفتند، خلبانان تصاویر بصری انجام می‌دادند، تصاویر را دریافت می‌کردند و می‌گفتند هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که شیء دارای نیروی محرکه است. یک مقام آمریکایی گفت که شناور باشد.» ABC News گزارش داد .

چرا موضوع تا این حد با اهمیت دارد؟

علاوه بر مهمترین دلیلی که سرنگونی سه بشقاب پرنده در زمان صلح در حریم هوایی داخلی آمریکای شمالی به سادگی بی سابقه است، پیشینه مهمی برای تحولات جاری وجود دارد.

اولاً، سه بشقاب پرنده پس از بالون جاسوسی چین که تنش های آمریکا و چین را افزایش داد و نگرانی های امنیتی و آمادگی در ایالات متحده را افزایش داد، آه کشید و سرنگون شدند.

ثانیاً، گفتمان در مورد بشقاب پرنده – که اکنون به طور رسمی پدیده های هوایی ناشناس (UAP) نامیده می شود – در ماه های اخیر تندتر شده است. یک گزارش دولت ایالات متحده که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که ۵۱۰ مورد مشاهده UAP وجود دارد که ۱۷۱ مورد از آنها هنوز توضیح داده نشده است.

بر اساس گزارش CNN که به نقل از این گزارش ، فعالیت UAP در دو سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است .

سی ان ان گزارش داد: «دولت ایالات متحده بیش از ۳۵۰ گزارش جدید از آنچه دولت ایالات متحده آن را «پدیده هوایی ناشناس» که معمولاً به عنوان بشقاب پرنده شناخته می شود، از مارس ۲۰۲۱ دریافت کرده است – که تقریباً نیمی از آنها تاکنون توضیح داده نشده است.

برخی از حوادث معروف UAP شامل ردیابی یوفوهای “تیک تاک” توسط خلبانان جنگنده ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ است. نامگذاری آنها به این صورت است که به نظر می رسد مانند قرص های تیک تاک هستند. همچنین موردی وجود دارد که یک گوی مرموز بر فراز عراق در حال پرواز است.

به گفته روزنامه نگار و مورخ Garrett M Graff، با این حال، حداقل یک نشانه وجود دارد که نشان می دهد قسمت فعلی بشقاب پرنده ممکن است به بیگانگان مربوط نباشد.

گراف در توییتر خاطرنشان کرد که ارتباط اف‌بی‌آی با تحقیقات نشان می‌دهد که دولت ایالات متحده معتقد است که هیچ ارتباط بیگانه یا فرازمینی بین اجرام سقوط‌شده وجود ندارد.

“بیانیه های پنتاگون می گوید که FBI در تحقیقات سرنگونی کانادا دخیل است – که به معنای یک ماموریت ضد جاسوسی زمینی است. FBI از لحاظ تاریخی در تحقیقات یوفوهای فرازمینی دخالتی نداشته است… دخالت FBI به وضوح نشان می دهد که ایالات متحده / کانادا / NORAD می دانند. یا معتقد است که این بشقاب پرنده ها دستگاه های دولت ملت هستند. بنابراین هنوز نگران بیگانگان نباشید . ”

با این حال، کارشناسان از نقش پرزیدنت بایدن در کل قسمت انتقاد کرده اند. برایان بندر، استراتژیست ارتباطات در توییتر خاطرنشان کرد که بایدن باید ملت را مورد خطاب قرار دهد تا به آنها اطمینان دهد مبادا وحشت ایجاد شود.

او نوشت: “نمی توانم بپرسم: در این مرحله رئیس جمهور کجاست؟ این بی سابقه است. چهار شیء در ۹ روز به دلیل نقض حریم هوایی آمریکای شمالی ساقط شدند. ما باید از رئیس جمهور ایالات متحده بشنویم، اگر برای هیچ چیز دیگری برای آرام کردن ملت و خنثی کردن توطئه ها وجود ندارد.”

گراف همچنین تاکید کرد که کاخ سفید بایدن به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار همه چیز عادی است، که اینطور نیست. تحولات جاری بی سابقه است.

گراف با به اشتراک گذاشتن توییتی توسط بایدن گفت: “این وحشی است که کاخ سفید در حال توئیت کردن نکات صحبت تصادفی است در حالی که، می دانید، ارتش به طور مرتب یوفوها را در حریم هوایی ایالات متحده ساقط می کند.”

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.