?>
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 10:30
کد خبر : 2996

می خوای سنگ کلیه نگیری ؟/این مطلب را مطالعه کن

می خوای سنگ کلیه نگیری ؟/این مطلب را مطالعه کن

سرویس سلامت چمدون ؛  سنگ‌های کلیه در واقع رسوبات مواد معدنی و نمک‌هایی هستند که در کلیه‌ها متبلور شده و در غالب یک اختلال خود را نشان می‌دهد. آن‌ها جامد می‌شوند و دفعشان از طریق ادرار می‌تواند بسیار دردناک باشد. معمولاً مایع موجود در ادرار از تماس مواد زائد با یکدیگر و تشکیل سنگ جلوگیری

سرویس سلامت چمدون ؛  سنگ‌های کلیه در واقع رسوبات مواد معدنی و نمک‌هایی هستند که در کلیه‌ها متبلور شده و در غالب یک اختلال خود را نشان می‌دهد. آن‌ها جامد می‌شوند و دفعشان از طریق ادرار می‌تواند بسیار دردناک باشد. معمولاً مایع موجود در ادرار از تماس مواد زائد با یکدیگر و تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند.

با این حال، زمانی که آب کافی در ادرار وجود نداشته باشد، سنگ کلیه شروع به شکل گیری می‌کند. افرادی که مشکوک به سنگ کلیه هستند یا در معرض خطر بالای ابتلا به آن هستند، باید با متخصص اورولوژی مشورت کنند تا بفهمند چه نوع سنگ کلیه دارند و تعیین کنند که از کدام غذاها یا فعالیت های خاص اجتناب کنند.

زشک هلال احمر، درباره پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه صحبت می‌کند:

دلایل بروز سنگ کلیه

بروز سنگ کلیه در هر فردی، دلایل متنوعی دارد، دلایلی که بخشی از آنان به خاطر سبک زندگی است.

وراثت

ژنتیک رابطه مستقیمی‌با بسیاری از بیماری‌ها دارد، یکی از بیماری‌ها هم بروز سنگ کلیه است. اگر در خانواده ای، برادر و یا پدری مبتلا به سنگ کلیه است، باید منتظر بود تا دیگر اعضای خانواده هم دفع سنگ کلیه را بروز کنند.

رژیم غذایی

اگر به میزان زیادی از غذاهای شور استفاده می‌کند باید منتظر سنگ کلیه باشد. نوشیدن نوشابه‌های گازدار هم می‌تواند باعث بروز سنگ کلیه شود. مصرف بیش از اندازه پروتئین‌ها، از جمله گوشت قرمز و سفید و سبزیجات حاوی پروتئین مانند قارچ می‌تواند باعث بروز سنگ در افراد مستعد و کلیه‌های سنگ ساز شود.

دارو

مصرف برخی از داروها، مخصوصا داروهایی که برای کمبود کلسیم به کار می رود، می‌تواند باعث بروز سنگ در کلیه‌ها شود.

کم آبی

هر انسان بالغی نیاز دارد که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز، ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بیاشامد. این میزان آب مصرفی می‌تواند با نوشیدن آب، مصرف چای کمرنگ و یا مصرف شیر و آب میوه همراه باشد؛ اما اگر فردی ورزشکار است و یا تعرق زیادی دارد، لازم است که بیش از این آب بنوشد که اگر این کار را نکند، بروز سنگ در انتظارش است.

چاقی

چاقی می‌تواند یکی از دلایل برای بروز سنگ سازی در افراد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.