?>
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 - 19:09
کد خبر : 3357

دور رامسر در یک روز /رامسر رفتیم کجا بریم ؟

دور رامسر در یک روز /رامسر رفتیم کجا بریم ؟
اگر یک روز وقت بگذارید و به رامسر بروید قطعا سفر به یاماندنی پیش روی شما خواهد بود

سرویس گردشگری چمدون ؛ با مقصدی جذاب برای سفر یک روزه در خدمت شما هستیم ؛رامسر که به عروس مازندران شهرت دارد شهری سرسبز، ساحلی و توریستی است که همواره میزبان گردشگران پرشماری می باشد. اگر شما نیز قصد سفر یک روزه به رامسر را دارید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری و دیدنی های این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.

جنگل دالخانی

مقصد اصلی بسیاری از کسانی که می خواهند سفر یک روزه به رامسر را تجربه کنند جنگل دالخانی می باشد. این جنگل بزرگ در مسیر جاده رامسر به تنکابن واقع در جنوب شرقی رامسر قرار گرفته است. ارتفاع جنگل دالخانی از سطح دریا حدود هشتصد متر و فاصله آن با مرکز رامسر حدود سی کیلومتر می باشد. یکی از محبوب ترین ویژگی های دالخانی این است که از تابستان های بسیار خنک برخوردار است. برعکس خود شهر رامسر که معمولا تابستان هایی گرم و شرجی دارد. لقب جنگل دالخانی دالان بهشت است و طبیعت سحرانگیز این جنگل در میان تمام گردشگران رامسر زبانزد است. دالخانی از پوشش گیاهی متنوعی نیز برخوردار است و اقاقیا، راش، شاه بلوط، ازگیل، ارس، زرشک، مندی، ملچ، زالزالک وحشی و گوجه جنگلی از جمله درختان موجود در این جنگل هستند. همچنین جانورانی مانند اسب وحشی، خرس و شغال نیز در محدوده این جنگل به چشم می خورند.

جنگل دالخانی

روستای جواهرده

برای بسیاری از گردشگران سفر یک روزه به رامسر خلاصه می شود در بازدید از روستای بهشتی جواهرده. روستای جواهرده یکی از مشهورترین و توریستی روستاهای ییلاقی ایران است که از بسیاری از شهرهای کشور نیز بیشتر مسافر به سمت خود جذب می کند. این روستا لقب بهشت ییلاقات ایران را یدک می کشد. جواهرده با قرارگیری در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا در فصل تابستان تبدیل به بهشتی یکتا و بی مانند می شود. این روستا که در فاصله ای حدود بیست و هفت کیلومتر با شهر رامسر قرار گرفته است با ثبت میانگین دمای دوازده درجه سانتی گراد در فصل تابستان یکی از خنک ترین مناطق ایران در این فصل به شمار می رود.

تله کابین رامسر

یکی دیگر از جاذبه هایی که در سفر یک روزه به رامسر می توانید به سراغ آن بروید تله کابین معروف این شهر است. تله کابین رامسر از یک طرف به جنگل، از یک طرف به کوه و از یک طرف به دریا منتهی می شود. بنابراین گذشته از جنبه های تفریحی آن می توان این منطقه را یکی از زیباترین مناطق استان مازندران به شمار آورد. مجموعه تفریحی تله کابین رامسر در پنج کیلومتری غرب این شهر و در مسیر جاده رامسر به سمت چابکسر واقع شده است. گردشگران می توانند یکی از زیباترین مناظر شمال ایران را از فراز این تله کابین از شهر زیبای رامسر و پهنه نیلگون دریای خزر تماشا کنند. لازم به ذکر است که این مجموعه تفریحی صرفا به تله کابین محدود نمی شود و تفریحات پرشمار دیگری نیز در آن موجود است. از جمله این تفریحات می توان به زیپ لاین، جت اسکی، پیست کارتینگ، شهربازی، زمین بازی پینت بال و… اشاره کرد.

سفر یک روزه به رامسر

جنگل دالخانی

جنگل صفارود

جنگل صفارود

جنگل دالخانی تنها جنگلی نیست که در سفر یک روزه به رامسر می توانید از آن دیدن کنید. جنگل صفارود نیز دیگر جنگل این شهر است که در نه کیلومتری جاده جواهرده به رامسر و در حاشیه رودخانه صفارود واقع شده است. گرچه جنگل صفارود بسیار کوچک تر از جنگل دالخانی است اما پوشش جانوری آن به مراتب متنوع تر می باشد. خرس، پلنگ، روباه، خوک، سمور، بز کوهی، شوکا، میش، خرگوش و… از جمله جانورانی هستند که در این جنگل کوهستانی زندگی می کنند.

روستای جنت رودبار

اگر در سفر یک روزه به رامسر راهی جنگل دالخانی شوید می توانید علاوه بر خود این جنگل جاذبه های فراوان دیگری را نیز در اطراف آن ببینید. یکی از این جاذبه ها روستای زیبای جنت رودبار است که نه در اطراف جنگل بلکه در دل آن واقع شده است. این روستا به دلیل وجود شش آبشار در آن به پایتخت آبشار ایران شهرت یافته است. این شش آبشار عبارتند از: آبشار ریش بزار، آبشار هیسیان، آبشار آزارک، آبشار خشکا، آبشار حسینیه و آبشار چاردر. دیگر جاذبه گردشگری جنت رودبار رودخانه دراز چالکرود است که بخشی از آن از درون این روستا عبور می کند. گذشته از این جاذبه های گردشگری، روستای جنت رودبار به سبب برگزاری جشنواره گل گاوزبان در آن نیز شهرت دارد. این جشنواره همه ساله در اواخر بهار در این روستا برگزار می شود.

سفر یک روزه به رامسر

روستای جنت رودبار رامسر

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه نیز دیگر جاذبه ای است که می توانید در سفر یک روزه به رامسر از آن دیدن کنید. این قلعه بیش از هزار سال قدمت دارد و ساخت آن به قرن سوم هجری باز می گردد. برای دسترسی به این قلعه تاریخی باید راه جاده تلاسر را در پیش بگیرید تا در پنج کیلومتری شرق رامسر و در منطقه کتالم به این قلعه برسید. قلعه مارکوه مدت ها به عنوان یک دژ نظامی مستحکم و استراتژیک مورد استفاده قرار می گرفته است. این قلعه از مساحتی نزدیک به ششصد متر مربع برخوردار است. به قلعه مارکوه لقب بام رامسر را داده اند. از فراز این قلعه می توانید منظره ای بسیار چشمگیر و تماشایی را از شهر رامسر تماشا کنید. علاوه بر این، چندین چشمه آب گرم نیز در محدوده این قلعه واقع شده اند که به خودی خود بر جذابیت های قلعه مارکوه افزوده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.