?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 - 4:43
کد خبر : 3428

آیا خواب آلودگی پس از ارتباط جنسی طبیعی است ؟

آیا خواب آلودگی پس از ارتباط جنسی طبیعی است ؟
مردان به دلایل مختلفی که ربطی به شخصیت یا عملکرد آنها ندارد، احتمال بیشتری دارد که بعد از رابطه جنسی به خواب بروند

سرویس سلامت چمدون ، عوامل بیولوژیکی علت اصلی خواب آلودگی در مردان پس از یک ارتباط جنسی  است.خواب آلودگی مردان بعد از رابطه جنسی یک فرآیند طبیعی است که از نظر علمی ثابت شده است و دلایل متعددی دارد MedicalNewsToday گزارش می دهد که پس از ارگاسم  آقایان مقدار  زیادی از هورمون های  مغز از جمله پرولاکتین تولید می شود. پس از یک خواب خوب شبانه، بدن مردان به طور طبیعی هورمون پرولاکتین بیشتری تولید می کند که با احساس رضایت جنسی مرتبط است.

blank

خواب آلودگی مردان با انزال و تغییر ترشح هورمون‌ها رابطه مستقیمی دارد. وقتی که مردان بعد از رابطه جنسی به انزال می‌رسند، در بدن آن‌ها هورمون‌های استرس‌زا ترشح می‌شود. این هورمون‌ها عبارت هستند از:

  • پرولاکتین
  • اکسی‌توسین
  • ملاتونین

مداخله این هورمون‌ها با یکدیگر بعد از داشتن یک رابطه جنسی، این هشدار را به مرد می‌دهد که وقت استراحت و خواب فرا رسیده است. البته عوامل متعدد دیگری هم در این زمینه موثر هستند که در بخش‌های بعدی راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد

از آنجایی که پرولاکتین و خواب دست به دست هم می دهند، منطقی است که مردان پس از ارتباط جنسی  به دلیل افزایش تولید پرولاکتین که پس از ارگاسم  رخ می دهد، احساس خستگی کنند.

انجام رابطه جنسی در هنگام شب و تاریکی، باعث ترشح هورمون ملاتونین می‌شود که در کنار پرولاکتین و اکسی‌توسین، شرایط را برای خوابیدن مرد بعد از رابطه جنسی فراهم می‌آورند.

blank

 

اگر بخواهیم به‌صورت کلی بیان کنیم، بعد از رابطه جنسی ماهیت شیمیایی بدن مردان دستخوش تغییرات می‌شود. در صورتی که این اتفاق کمتر در بدن خانم‌ها بروز پیدا می‌کند.

بدن مرد نه تنها پرولاکتین را در طول رابطه جنسی  ترشح می کند، بلکه اکسی توسین، وازوپرسین و سایر هورمون ها  را نیز ترشح می کند. در بیشتر موارد، اینها همچنین شامل ملاتونین، هورمونی است که چرخه ۲۴ ساعته خواب و بیداری ما را تنظیم می کند. وقتی این سه هورمون وجود دارند، فرد احساس آرامش و خواب آلودگی را تجربه می کند.

محققان روان‌شناسی تکاملی در دانشگاه میشیگان و کالج آلبرایت در پنسیلوانیا دریافتند که همسرانی  که پس از یک رابطه جنسی  با هم می‌خوابیدند، تمایل بیشتری به گذراندن وقت با هم و ابراز محبت به یکدیگر دارند.

توضیح اساسی تری برای اینکه چرا همسر شما بلافاصله بعد از عشق ورزیدن به خواب می رود، وجود دارد، . تمایل به برقراری  رابطه جنسی در اواخر شب در اتاق خواب به این دلیل است که مغز ما به طور طبیعی خواب را با اتاق خواب پیوند می دهد. زنان نیز ممکن است پس از رابطه جنسی احساس خستگی کنند.

بسیاری از مردم، به ویژه مردان، پس از داشتن یک رابطه جنسی  احساس خستگی می کنند زیرا غدد داخلی بدن مردان هورمون هایی تولید می کنند که باعث می شود بدون توجه به هر چیزی بخوابند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.