?>
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 18:40
کد خبر : 4082

او می خواست لباس هایش را بپوشد و از خانه بیرون برود که…

او می خواست لباس هایش را بپوشد و از خانه بیرون برود که…
موکلم تحت تاثیر مصرف شیشه مسلوب الاراده بوده و حال عادی نداشته است

سرویس حوادث چمدون ،رسیدگی به این پرونده از ۲۱ فروردین ماه امسال آغاز شد. صدای شلیک گلوله از طبقه سوم یک آپارتمان در جنوب تهران به گوش رسید و همزمان مرد صاحبخانه به نام محمود هراسان از خانه‌اش خارج شد و گریخت.

همسایه‌ها که وحشت زده از خانه شان بیرون آمده بودند مقابل خانه این مرد رفتند و جسد همسر وی به نام مهرناز را دیدند که خونین روی زمین افتاده بود.

به این ترتیب پلیس بلافاصله در جریان شلیک شبانه قرار گرفت و جسد زن ۳۵ ساله با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

با افشای جنایت خانوادگی ماموران به ردیابی مرد جوان پرداختند اما فهمیدند وی با یکی از بستگانش تماس گرفته واز او خواسته تا دختر خردسالش را از مدرسه به خانه بیاورد. در بررسی های بعدی روشن شد محمود از مدتی قبل به دام اعتیاد افتاده و بر سر ترک مواد مخدر مدام با همسرش درگیر بود.

ردیابی قاتل در تبریز

دو روز بعد در حالی که ردی از قاتل فراری به دست نیامده بود اتفاق عجیبی در تبریز رخ داد که ماموران پلیس را به قاتل فراری رساند.

آن روز مردی با پلیس تماس گرفت و گفت خودروی پرایدی مقابل پارکینگ خانه اش پارک شده و او نمی‌تواند از ساختمان خارج شود. مأموران برای پیدا کردن صاحب پراید به استعلام شماره پلاک پرداختند و دریافتند خودرو چند روز قبل در تهران سرقت شده بود.

چون خودرو مقابل یک هتل پارک شده بود، مأموران به تحقیق از کارکنان آنجا پرداختند و معلوم شد پراید متعلق به یکی از مسافران هتل است. به این ترتیب مرد جوان که محمود نام داشت بازداشت شد و ادعا کرد معتاد است و تحت‌تأثیر توهم مواد مخدر خودرو پراید را سرقت کرده است.

اعتراف به قتل همسر در تهران

وقتی ماموران در بازرسی اتاق وی یک قبضه سلاح پیدا کردند وی به قتل همسرش در تهران اعتراف کرد و پرده از جنایت خانوادگی برداشت.

وی در بازجویی ها گفت: تحت تاثیر مصرف شیشه دچار توهم شده بودم و فکر می کردم همسرش دیگر علاقه‌ای به من ندارد.۳ سال بود این افکار رهایم نمی کرد. همین خاطر همسرم را کشتم و گریختم.

وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و برایش کیفرخواست صادر شد. به این ترتیب در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در خواست قصاص در دادگاه

در ابتدای جلسه پدر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و برای داماد سابقش حکم قصاص خواست .

وی با اشاره به متهم گفت: محمود چهار سال قبل از این ماجرا معتاد شده بود و به همین خاطر با دخترم اختلاف داشت. دخترم میخواست از او جدا شود اما او قبول نمی کرد. دخترم در تعطیلات عید، محمود را به کمپ ترک اعتیاد برده بود که وقتی به محل زندگی ما در شهرستان آمدند، محمود گفت مواد مخدر را ترک کرده. اما وقتی روز سیزده فروردین ماه همگی دور هم جمع شده بودیم گفت این آخرین باری است که دور هم جمع می شویم. او از قبل نقشه قتل دخترم را کشیده بود. من از قصاص گذشت نمی کنم و او باید تاوان جنایت را بدهد.

سپس پسر بزرگ قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قبلاً برای پدرم حکم قصاص خواسته بودم. اما حالا پشیمان هستم و نمی خواهم پدرم را از دست بدهم. من بدون دریافت دیه گذشت می کنم.

سپس پدر متهم که قیم ۲ نوه خردسالش است نیز گفت: من از طرف دو نوه ام گذشت می کنم.

سپس محمود به اتهام قتل، خرید و حمل اسلحه ،سرقت مسلحانه پراید و سرقت اموال داخل آن و تخریب خودرو از خود دفاع کرد.

وقتی وی در جایگاه ویژه ایستاد اتهام قتل را پذیرفت و گفت: باور کنید من حال عادی نداشتم. تازه مواد مخدر را ترک کرده بودم .اما چند روزی بود دوباره مواد مصرف میکردم .شیشه مخدر به من نمی ساخت و دچار توهم می شدم و به همین خاطر مدام با همسرم درگیر بودم .حتی همسرم سر همین موضوع چندبار قهر کرده بود اما من حاضر به جدایی نبودم . آن روز هم وقتی دختر و پسرم به مدرسه رفته بودند سر ترک مواد مخدر با همسرم درگیر شدم. او می خواست لباس هایش را بپوشد و از خانه بیرون برود که با هم درگیر شدیم. من اسلحه را دو هفته قبل از این ماجرا خرید و آن را در خانه پنهان کرده بودم. می خواستم همسرم را بترسانم که ناخواسته یک تیر شلیک شده و به سر او برخورد کرد.

قاضی گفت: اسلحه را از کجا تهیه کرده بودی؟

که متهم پاسخ داد: بعد از عید وقتی از شهرستان به تهران برگشتیم دوباره مصرف مواد را شروع کرده بودم. به خانه ای در منطقه شوش می رفتم و آنجا مواد میکشیدم .به تازگی سیم کارتم را فروخته بودم و پول آن همراهم بود. آنجا مرد معتادی را دیدم که می گفت به تازگی اسلحه خریده و آن را چهار و نیم میلیون تومان می فروشد. من اسلحه را آنجا خریدم.

وی در رابطه با سرقت مسلحانه خودرو گفت : بعد از خرید اسلحه در خیابان آن را روی سر یک راننده گذاشتم و او را تهدید کردم و ماشین را از او گرفتم. من اسلحه را در ماشین پنهان کرده بودم. اما آخرین بار فکر کردم ممکن است پلیس ماشین را پیدا کند و اسلحه کشف شود. به همین خاطر آن را همراه خودم به خانه بردم و ناخواسته همسرم را کشتم.

وی درباره فرارش به تبریز گفت: من بعد از قتل با ماشین بی‌هدف رانندگی کردم و زمانی به خودم آمدم که در جاده تبریز قرار داشتم. من هرگز قبلا به تبریز نرفته بودم آنجا هتل گرفتم تا اینکه بازداشت شدم. من اتهام سرقت لوازم داخل خودرو را نیز قبول ندارم .

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت :موکلم تحت تاثیر مصرف شیشه مسلوب الاراده بوده و حال عادی نداشته است.

پشیمانی در دادگاه

وقتی متهم برای آخرین دفاع در جایگاه ایستاد ابراز پشیمانی کرد و گفت: همسرم زن خوبی بود و من بی دلیل با او درگیرشدم. من هرگز راضی به مرگ او نبودم. باور کنید ما با هم اختلاف شدید نداشتیم. اگر اینطور بود او را طلاق می دادم. من فقط برای ترساندن او اسلحه کشیدم.

با پایان دفاعیات متهم بار دیگر پدر قربانی روبه روی قضات ایستاد و گفت: این مرد اگر حال عادی نداشت، چطور بعد از قتل خانه را ترک کرد و با یکی از بستگانش تماس گرفت تا دخترش را از مدرسه به خانه برگرداند. او حال عادی داشته و با نقشه از پیش طراحی شده دخترم را کشته است. به همین خاطر من حاضر به گذشت نیستم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.