?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 11:10
کد خبر : 4065

یک مقصد رویایی و کم هزینه برای تعطیلات نوروز/فقط به کسی نگین شلوغ نشه

یک مقصد رویایی و کم هزینه برای تعطیلات نوروز/فقط به کسی نگین شلوغ نشه
هنگام یکی از زیباترین و بکرترین جزایر جنوبی ایران است که فاصله کمی با جزیره قشم دارد و امروزه در فصل پاییز و زمستان مقصد محبوبی برای مسافرها به شمار می رود

سرویس گردشگری چمدون ،جزیره هنگام یکی از جزایر تازه شناخته شده از سوی گردشگران در سال‌های اخیر است. این جزیره کوچک که از جزایر قشم محسوب می‌شود دارای شگفتی‌های فراوانی برای بازدید و گردش است. رقص دلفین‌ها، آبی بیکران دریا و ساحل شگفت انگیز مملو از صدف و نخلستان‌های وسیع این جزیره از جمله ویزگی‌هایی است که این جزیره را هدف گردشگری قرار داده است.

شش سال پیش با خواهرم ازدواج کردم و الان دو بچه داریم/ یک آزمایش ساده مسیر زندگی ما را تغییر داد

سمیرا از من باردار شد /او زن داداش همسرم بود

کاری که هر مردی باید بعد از رابطه جنسی انجام دهد/اختصاصی چمدون

با همسرم ازدواج کردم اما با برادرش می خوابیدم

 

blank

یکی از زیباترین و بکرترین جزایر جنوبی ایران است که فاصله کمی با جزیره قشم دارد و امروزه در فصل پاییز و زمستان مقصد محبوبی برای مسافرها به شمار می رود. بکر بودن این جزیره و جاذبه هایش هر مسافری را مجذوب خود می کند چرا که در این منطقه هیچ خیابانی وجود ندارد و سکوت و آرامش دریا و خانه های محلی اش یکی از بهترین مکانها برای گرفتن آرامش به شمار می رود.

blank

اگر می خواهید چند روز در دل طبیعت حسابی استراحت کنید و در یک آب و هوای مطبوع به سر ببرید در برنامه سفری خود جزیره هنگام را انتخاب کنید. تیم گردشگری الی گشت در این مقاله به موقعیت جغرافیایی جزیره هنگام، سیستم حمل و نقل برای رسیدن به جزیره، بهترین فصل سفر، اقامت در جزیره هنگام، جاذبه های گردشگری و سوغات گردشگری هنگام می پردازد تا شما مخاطب اهل سفر با این منطقه خاص و بکر کاملا آشنا شوید.

blank

جزیره هنگام یکی از جزایر خلیج فارس است و از جزایر دیدنی استان هرمزگان محسوب می شود که فقط دو کیلومتر با جزیره قشم فاصله دارد. وسعت این جزیره حدود ۳۶٫۶ کیلومتر مربع است که از جزایر کوچک ایران هم به حساب می آید. جمعیت بسیار کمی در این جزیره ساکن هستند و در آن آبادی های کوچکی وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی و پدیده های زمین شناسی جزیره هنگام برای زمین شناس ها و متخصصان حوزه جغرافیایی قابل توجه است. چرا که در این جزیره ارتفاعات آهکی وجود دارد و بلند ترین نقطه جزیره هم کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است. از لحاظ توپوگرافی هم این جزیره دارای نه کیلومتر طول است و حدود ۶ کیلومتر عرض دارد که در عکس های هوایی به شکل یک مخروط ناقص ثبت شده و دارای پستی و بلندی است.

blank

چطوری بریم  جزیره هنگام ؟

سوال دیگر مخاطب های اهل سفر این است که چگونه به جزیره هنگام برویم؟ برای رفتن به جزیره هنگام خوب است که خود را به  قشم برسانید و از آنجا با طی کردن مسافت دریایی به جزیره هنگام برسید. فاصله جزیره هنگام به بندر عباس ۷۹٫۶ کیلومتر است و با جزیره قشم حدود ۵۳٫۷ کیلومتر فاصله دارد. جزیره هنگام در دو کلیومتری جنوب شرقی  قشم قرار گرفته است و برای سفر به هنگام باید از حمل و نقل عمومی دریایی بین جزیره هنگام و قشم استفاده کنید. برای سفر به قشم هم گزینه های مختلفی وجود دارد که در ادامه برای شما شرح می دهیم.

سفر به قشم با هواپیما، قطار یا خودرو شخصی

برای این که به قشم سفر کنید می توانید سه گزینه حمل و نقل را انتخاب کنید. سفر به قشم با هواپیما، قطار و خودرو شخصی امکان پذیر است. با سفرهوایی در کوتاه ترین زمان به جزیره قشم می رسید  و اگر قصد خرید بلیط هوایی ارزان قشم را دارید کافی است وارد وب سایت الی گشت شوید و با مشاهده جدول پروازی یکی از بلیط های مقصد جزیره قشم را برای خودتان رزرو کنید.

blank

یکی دیگر از گزینه های سفر به قشم  این است که زمینی با قطار به بندر عباس سفر کنید و از بندر عباس سوار شناور های دریایی شوید و به جزیره قشم  برسید. در گزینه سفرهای زمینی شما  این امکان را دارید که از خودرو شخصی خودتان هم استفاده کنید و به سمت شهر بندرعباس بروید. در شهر بندر عباس از طریق  اسکله شهید باهنر، بندر پل و اسکله شهید حقانی می توانید با استفاده از شناورهای دریایی به قشم سفر کنید. در این اسکله ها شما می توانید از لنیدکرافت  هم استفاده کنید و سپس به جزیره قشم برسید. البته هزینه حمل و نقل و جا به جایی خودرو خود را هم باید در نظر بگیرید. هنگامی که به قشم رسید می توانید سفر دریایی خود را شروع کنید و با استفاده از قایق ها اسکله کندالو به جزیره هنگام برسید.

سفر به هر یک از جزیره‌های جنوب کشور می‌تواند به عنوان یک مقصد بسیار عالی و رویایی در نوروز ۱۴۰۲ باشد. سپری کردن روزهای گرم و آفتابی و تماشای طلوع و غروب آفتاب همراه با قدم زدن بر روی شن‌های نرم ساحل و شنا تنها چند مورد از لذت‌های سفر به جنوب کشور و جزیره‌ها خواهد بود.

شش سال پیش با خواهرم ازدواج کردم و الان دو بچه داریم/ یک آزمایش ساده مسیر زندگی ما را تغییر داد

سمیرا از من باردار شد /او زن داداش همسرم بود

کاری که هر مردی باید بعد از رابطه جنسی انجام دهد/اختصاصی چمدون

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.