?>
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 - 7:06
کد خبر : 4707

به این شهر بروید و صاحب گنج حضرت سلیمان بشوید

به این شهر بروید و صاحب گنج حضرت سلیمان بشوید
مردم ساکن در منطقه تخت سلیمان می‌گویند کف دریاچه گنج پر از طلاست و حضرت سلیمان گنج‌هایش را اینجا دفن کرده است! همین قصه و افسانه‌ها افراد زیادی را راهی آن کرده است، اما کمتر کسی از راه رفته برمی‌گردد.

سرویس گردشگری چمدون ؛اگر به آذربایجان غربی رفتید و سری به دره جهنم زدید بد نیست از دریاچه گنج هم به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری وحشت در این منطقه دیدن کنید. نام این دریاچه ترسناک نیست و هر شنونده‌ای را ترغیب و تشویق می‌کند تا حتما سری به این منطقه بزند. شاید بخشی از آن گنج افسانه‌ای قسمتش شود! اما باید بگوییم که در این سفر حسابی دقت کنید، دریاچه‌ای که در شهر تکاب است، هزار و یک افسانه نهفته در دلش دارد. با ما در بخش گردشگری چمدون همراه باشید تا درباره این دریاچه بیشتر بدانید.

 

blank

گنج حضرت سلیمان
پای قصه اهالی بومی منطقه که بنشینید هرکس روایتی برای این دریاچه دارد. نکته مهم و قابل توجه در این باره وجود گنج‌های بی‌شمار در اعماق آب‌های منطقه است. مردم ساکن در منطقه تخت سلیمان می‌گویند کف دریاچه گنج پر از طلاست و حضرت سلیمان گنج‌هایش را اینجا دفن کرده است! همین قصه و افسانه‌ها افراد زیادی را راهی آن کرده است، اما کمتر کسی از راه رفته برمی‌گردد.

 

دریاچه گنج سلیمان
وقتی مردم عادی نتوانستند راهی برای رسیدن به این گنج‌ها پیدا کنند باستان‌شناسان غواص راهی آنجا شدند. اما عمق ۷۵ متری دریاچه این اجازه را به آن‌ها هم نداد.

blank

هرچه قصه‌های قدیمی و باستانی درباره این دریاچه بیشتر روایت می‌شود، انگیزه افراد برای رفتن به آن هم افزایش می‌یابد. هر چند خیلی‌ها معتقدند گنج نهفته در این دریاچه نفرین شده است و دست کسی به آن نمی‌رسد. قدیمی‌های منطقه می‌گویند این گنجینه محافظان بسیاری دارد تا برای همیشه دست کسی به آن نرسد. به خاطر همین است که همه هیئت‌های باستان‌شناسی و کاوشگر حتی اروپایی‌ها در نفوذ به عمق این دریاچه ناموفق بوده‌اند.

 

دریاچه گنج تکاب
در کنار تمام زیبایی‌های این دریاچه باید بگوییم که دریاچه گنج تخت سلیمان با همه آرامشی که دارد تنها با مرگ از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. مهمانانی که خبر از خشم نهفته این دریاچه ندارند. با همه این تفاسیر به شما توصیه می‌کنیم در سفر به این دریاچه تنها به شنیدن قصه‌ها و لذت بردن از آرامش ساحلی این دریاچه اکتفا کنید و از شنا داخل آن بپرهیزید که عاقبت خوبی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.