?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 15:43
کد خبر : 1947

من یه رازم دارم که نمی دونم چطوری به همسرم بگم ؟

من یه رازم دارم که نمی دونم چطوری به همسرم بگم ؟
شاید اتفاق یا مشکل ناگواری برای شما پیش پیش بیاید که ناچار شوید در خصوص آن با همسرتان صحبت کنید

سرویس گوناگون چمدون ،در زندگی زناشویی  شاید اتفاقاتی رخ بدهد که ناچار شوید در مورد آن با همسر خود صحبت کنید هر چند ندانید که از کجا و چطوری سر صحبت را باز کنید .اگر تصمیم گرفته‌اید که مطلب مهمی را با شریک زندگی‌تان در میان بگذارید، پیروی از چند نکته انجام این گفت‌وگو را برای شما آسان‌تر می‌کند.

۱. آماده شوید

فراموش نکنید که ما در مورد یک مسئله مهم می خواهیم صحبت کنیم و ممکن است  همسر شما هر برخورد و واکنشی داشته باشد پس قبل از شروع، بپذیرید که این گفت‌وگو ممکن است چالش‌برانگیز یا اضطراب‌آور باشد. بسته به چیزی که درباره‌اش صحبت می‌کنید، ممکن است شما یا همسرتان عصبانی یا احساساتی شوید. پیش‌بینی و درک این موارد، شما را تا حدی برای رویارویی با نتایج این گفت‌وگو آماده می‌کند.

۲. زمان مناسب را انتخاب کنید

زمان‌هایی که شما یا همسرتان خسته، تحت فشار، مضطرب یا عصبی هستید و در چارچوب ذهنی مناسبی قرار ندارید، رازی را در میان نگذارید. زمانی را انتخاب کنید که بتوانید بدون حواس‌پرتی و کاملا متمرکز بر موضوعِ صحبت، گفت‌وگو کنید.

۳. صادق باشید اما بی‌رحم نه

هنگام صحبت با شریک عاطفی‌تان، با او صادق باشید اما با ملایمت و مهربانانه حرف بزنید. به‌جای اینکه در صحبت‌هایتان او را خطاب قرار دهید، از احساس خود بگویید. مثلا به‌جای گفتنِ «تو همیشه بدون مشورت پول خرج می‌کنی!» بگویید «وقتی هر دوی ما به بودجه ماهانه پایبند نیستیم، مضطرب می‌شوم».

۴. بهانه نیاورید

اگر چیزی را به اشتراک می‌گذارید که نشان‌دهنده نقض اعتماد یا عبور از مرزهای رابطه است، ضروری است که درباره آنچه اتفاق افتاده صادق باشید و بدون تلاش برای توجیه، رفتارتان را توضیح دهید. اگر می‌خواهید دوباره اعتماد همسرتان را جلب کنید و او را از دست ندهید، باید بدانید که صداقت‌داشتن بسیار مهم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.