?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اسفند 1401 - 15:58
کد خبر : 5050

آنچه می بایست در مورد انزال زنانه بدانید

آنچه می بایست در مورد انزال زنانه بدانید
انزال زنانه به بیرون ریختن مایع از مجرای ادرار زن در هنگام ارگاسم یا برانگیختگی جنسی اشاره دارد. مجرای ادرار مجرای است که ادرار را از مثانه به خارج از بدن می برد. دو نوع مختلف انزال زنانه وجود دارد:

سرویس سلامت چمدون ؛انزال زنانه زمانی است که مجرای ادرار زن در حین رابطه جنسی مایعات را دفع می کند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک زن از نظر جنسی تحریک شود، اما لزوما ارتباطی با ارگاسم وجود ندارد.

دانشمندان به طور کامل انزال زنانه را درک نمی کنند و تحقیقات محدودی در مورد نحوه عملکرد و هدف آن وجود دارد. انزال زنان کاملا طبیعی است، اگرچه محققان در مورد اینکه چند نفر آن را تجربه می کنند اختلاف نظر دارند. در این مقاله، ما به تفکر فعلی در مورد مکانیسم، هدف و فراوانی انزال زنان نگاه می کنیم.

 

انزال زنانه چیست؟

انزال زنانه به بیرون ریختن مایع از مجرای ادرار زن در هنگام ارگاسم یا برانگیختگی جنسی اشاره دارد. مجرای ادرار مجرای است که ادرار را از مثانه به خارج از بدن می برد. دو نوع مختلف انزال زنانه وجود دارد:

  • مایع جهنده: این مایع معمولا بی رنگ و بی بو است و به مقدار زیاد وجود دارد.
  • مایع انزال: این نوع بیشتر شبیه مایع منی مردانه است. به طور معمول غلیظ است و شیری به نظر می رسد..

تجزیه و تحلیل نشان داده است که مایع حاوی اسید PSA است. PSA آنزیمی است که در مایع منی مردانه وجود دارد و به حرکت اسپرم کمک می کند. علاوه بر این، انزال زنانه معمولا حاوی فروکتوز است که نوعی قند است. فروکتوز همچنین به طور کلی در مایع منی مردانه وجود دارد که به عنوان منبع انرژی برای اسپرم عمل می کند.

کارشناسان معتقدند که PSA و فروکتوز موجود در این مایع از غدد Skene (غده های اسکن از دو مجرا کوچک تشکیل شده اند که در امتداد دو طرف مجرای ادرار ، در قسمت جلوی دیواره واژن قرار دارند، همچنین به عنوان “پروستات ماده” نیز شناخته می شود) می آیند. نام های دیگر این غدد عبارتند از: غدد پارایورترال، مجرای گارتر و پروستات زنانه.

غدد اسکن همانطور که قبلا گفته شد، در جلو، دیواره داخلی واژن در نزدیکی نقطه G قرار دارند. محققان بر این باورند که تحریک باعث می شود این غدد PSA و فروکتوز تولید کنند که سپس به سمت مجرای ادرار حرکت می کند. میتوانید در مورد نقاط تحریک پذیر مانند کلیتوریس در مقاله کلیتوریس چیست و کجاست مطالعه کنید.

 

آیا انزال زنانه واقعی است؟

برای سال های متمادی، دانشمندان فکر می کردند زنانی که در حین رابطه جنسی انزال می کنند، با مشکلات مربوط به کنترل ادرار مواجه هستند. تحقیقات از آن زمان این ایده را رد کرده و وجود انزال زنانه را تایید کرده است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مایع در هنگام برانگیختگی در مثانه تجمع می یابد و در طول انزال از مجرای ادرار خارج می شود. هفت زن که گزارش دادند انزال زنانه را در حین رابطه جنسی تجربه کرده بودند در این آزمایش شرکت کردند.

ابتدا، محققان از آزمایش سونوگرافی برای تأیید خالی بودن مثانه شرکت کنندگان استفاده کردند. سپس زنان تا زمانی که انزال کردند خود را تحریک کردند در حالی که محققان با استفاده از سونوگرافی به نظارت بر آنها ادامه دادند. این مطالعه نشان داد که همه زنان با یک مثانه خالی شروع کردند که در هنگام برانگیختگی شروع به پر شدن کرد. اسکن های بعد از انزال نشان داد که مثانه شرکت کنندگان دوباره خالی است.

 

آیا انزال زنان طبیعی است؟ چقدر شایع است؟

انزال زنان کاملا طبیعی است، با این حال مردم اغلب درباره آن بحث نمی کنند. طبق گزارش انجمن بین المللی پزشکی جنسی، تخمین های مختلف نشان می دهد که بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از زنان در حین رابطه جنسی انزال می کنند. برخی از کارشناسان معتقدند که همه زنان انزال را تجربه می کنند، اما بسیاری از آنها متوجه انزال نمی شوند. این امکان وجود دارد که آنها از آن آگاه نباشند، زیرا مایع به جای خروج از بدن می تواند به سمت عقب به مثانه جریان یابد.

در یک مطالعه قدیمی که روی ۲۳۳ زن انجام شد، ۱۴ درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که با تمام یا بیشتر ارگاسم ها انزال می کنند، در حالی که ۵۴ درصد گفتند که حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند.

هنگامی که محققان نمونه های ادرار قبل و بعد از ارگاسم را مقایسه کردند، PSA بیشتری در دومی یافتند. آنها به این نتیجه رسیدند که همه زنان انزال ایجاد می کنند اما همیشه آن را دفع نمی کنند. درعوض، گاهی اوقات انزال به مثانه باز می گردد و سپس در حین دفع ادرار از آن خارج می شود. آنچه شناخته شده است این است که تجربه انزال زنانه، از جمله احساس، محرک ها و میزان انزال، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

 

آیا انزال زنانه مزایایی برای سلامتی دارد؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه انزال زنانه دارای مزایایی برای سلامتی باشد وجود ندارد. با این حال، تحقیقات نشان داده است که رابطه جنسی خود فواید زیادی دارد. در طول ارگاسم، بدن هورمون های تسکین دهنده ای ترشح می کند که می تواند به درد کمر و پا، سردرد و دردهای قاعدگی کمک کند.

بلافاصله پس از ارگاسم، بدن هورمون هایی ترشح می کند که خواب آرام را تقویت می کند. این هورمون ها شامل پرولاکتین و اکسی توسین هستند. (مطالعه بیشتر:

سایر مزایای سلامتی عبارتند از:

  • از بین بردن استرس
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • محافظت در برابر بیماری قلبی
  • کاهش فشار خون

اما مشخص نیست که آیا ارتباطی بین انزال زنانه و چرخه قاعدگی وجود دارد یا خیر. برخی از زنان می گویند که احتمال انزال آن ها بعد از تخمک گذاری و قبل از قاعدگی بیشتر است، در حالی که برخی دیگر ارتباطی نمی بینند.

 

ارتباط انزال زنانه با بارداری

برخی از دانشمندان بر این باورند که انزال زنانه در بارداری نقش دارد. آن ها فکر می کنند این به این دلیل است که مایع حاوی PSA و فروکتوز است که به اسپرم در سفر به سمت تخمک بارور نشده کمک می کند.

با این حال، دیگران این نظریه را رد می کنند. آن ها استدلال می کنند که انزال معمولا حاوی ادرار است که می تواند اسپرم را بکشد. آن ها همچنین می گویند که حرکت مایعات از مجرای ادرار به واژن، جایی که باید در بارداری نقش داشته باشد، آسان نیست.

انزال زنانه کاملا طبیعی است و تحقیقات نشان می دهد که ممکن است علی رغم اینکه مردم به ندرت درباره آن بحث می کنند، شایع باشد. دانشمندان به طور کامل هدف بیولوژیکی انزال زنان یا نحوه عملکرد آن را درک نمی کنند. تجربه زنانی که در حین رابطه جنسی انزال کرده اند به طور قابل توجهی متفاوت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.