?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 فروردین 1402 - 14:50
کد خبر : 5342

عاشق معلم ریاضی شدم /اینقدر که می بینمش گریم می گیره /چکار کنم ؟

عاشق معلم ریاضی شدم /اینقدر که می بینمش گریم می گیره /چکار کنم ؟

سرویس گوناگون چمدون ،من یک دخترم ۱۵ سالمه حدود دو ساله که عاشق معلم ریاضیمون شدم و خیلی دوستش دارم. اینقد زیاد که حتی نمیتونم داخل کلاسشون شرکت کنم چون گریم میگیره و نمیتونم به درس گوش کنم. دبیر من خیلی مغرور ولی میدونه که دوسش دارم اما اصلا براش مهم نیست و همین منو

سرویس گوناگون چمدون ،من یک دخترم ۱۵ سالمه حدود دو ساله که عاشق معلم ریاضیمون شدم و خیلی دوستش دارم. اینقد زیاد که حتی نمیتونم داخل کلاسشون شرکت کنم چون گریم میگیره و نمیتونم به درس گوش کنم. دبیر من خیلی مغرور ولی میدونه که دوسش دارم اما اصلا براش مهم نیست و همین منو خیلی آزار میده. حتی گاهی اوقات من فکر خودکشی کردن افتادم. البته چند بار به خودم آسیب زدم. الانم همش فکر میکنم خیلی بی ارزشم و هیچکی منو دوست نداره. من داخل کلاس خیلی زرنگ بودم پارسال اما امسال خیلی افت تحصیلی کردم. پیش مشاوره های زیادی رفتم اما هیچ فایده ای نداشته و من هنوزم هر شب با فکر معلمم و عکساشون و ویساشون میخوابم.

پاسخ مشاور به سوال ” عاشق معلم مرد شدم “

درود بر شما
عاشق شدن به کسی یا به نوعی عاشق شدن به معنی احساس علاقه شدید به اون شخص هست. این علاقه به هیچ عنوان مشروط به دیدن توجه از اون شخص نیست. یعنی من خوشحال باشم از اینکه اون شخص رو دوست دارم نه اینکه اون شخص من رو دوست داشته باشه. این موضوع رو حتی شاعرها در اشعارشون مورد توجه قرار دادند. مثلا محمد ابراهیم جعفری میگه: میخواهی بمان، میخواهی برو، رفتن تو دل انگیز تر از آمدن دیگریست.
منظورش اینه که تنها دوست داشتنه که مهمه. فقط معشوق رو میشه دوست داشت؛ چه حواسش به ما باشه و چه نباشه.
در کنار این مسئله بهتره که شما به نکات دیگه‌ای هم توجه کنید. سن نوجوانی، سن حمله احساسات شدید به شماست. در حقیقت، شما در دوره نوجوانی ممکنه احساساتی رو تجربه کنید که بعدا دیگه اون ها رو نداشته باشید. مثل یک سری از افکاری که در کودکی داشتید و احتمالا الان براتون خنده دار باشه. بنابراین کار اشتباهی نکردید اگر سعی کنید که این احساسات رو کنترل کنید. کنترل کردن این احساسات به دو روش موثر و غیرموثر تقسیم میشن‌.
متاسفانه شما از روش‌های غیرموثر کنترل احساس استفاده کردید و باعث آسیب رسوندن به خودتون شدید‌. کارهایی مثل آسیب زدن به خودتون از روش‌های غیرموثر کنترل احساس محسوب میشه و باید به این پذیرش برسید که با خودکشی کمکی به خودتون نمیکنید و چه بسا که شرایط رو بدتر کنید. شما میتونید این روش های غیرموثر رو با روش های موثر جایگزین کنید. در ادامه چند راه برای کنترل احساس خدمتتون پیشنهاد میدم.
شما برای اینکه کمتر از این حستون اذیت بشید بهتره که از معلمتون فاصله بگیرید. فاصله گرفتن باعث میشه که به مرور احساس وابستگی شما کمتر بشه و کمتر به ایشون فکر کنید.
این روند مثل ترک کردن یک عادت سخت هستش. اولین قدم همیشه سخت میتونه باشه. یکم که میگذره احساس میکنید که نمیتونید؛ اما بعد از گذشتن یک مدت احساس بهتری پیدا میکنید و شاید حتی جذب شخص دیگه‌ای بشید. برای اینکار شما میتونید با مشاور مدرستون صحبت کنید و با همکاری ایشون کلاستون رو تغییر بدید.
مشاور به شما کمک میکنه احساسات شما از کنترل شما خارج نشه و در تمام این مراحل شما رو همراهی میکنه. مطمئن باشید که مشاور محرمانه بودن حرف‌های شما رو درک میکنه و به هیچ عنوان اونهارو به معلم یا مدیر مدرسه فاش نمیکنه. علاوه بر این شما باید عکس‌ها و ویس‌های معلمتون رو حذف کنید و وقتی که متوجه شدید که در حال فکر کردن به ایشون هستید خودتون رو به کار دیگه ای مشغول کنید.
باز هم تکرار میکنم که این فرایند ممکنه خیلی سخت باشه و حتی بگید من که تمام روز دارم دربارش فکر میکنم. اما این سختی فقط برای شروع هست و بعد از گذشت مدتی اگر کوتاه نیاید این فکرها بسیار کمتر میشه و زمانی میرسه که دیگه دربارش فکر نمیکنید.
در تمام مراحل تحصیلی و زندگی موفق و پیروز باشید.کوشا کوچک آملی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.