?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 فروردین 1402 - 8:37
کد خبر : 923

هشدار/این نشانه ها یعنی همسر شما در حال خیانت است

هشدار/این نشانه ها یعنی همسر شما در حال خیانت است
بسیاری از همسران نگران خیانت طرف مقابل خود هستند .در واقع خیانت تبدیل به یک کابوس بزرگ برای آنان شده است و این نگرانی گاها ادامه زندگی را برای آنها سخت می کند

 

اگر متوجه شده‌اید که شریک زندگی شما رفتاری عجیب دارد و شبیه به گذشته نیست، حتما آن را به خیانت ربط می‌دهید. باید بگوییم در که اکثر موارد حدس ما درست است.

در چنین وضعیتی ممکن است احساس کنید که تمام دنیای شما متزلزل شده است. رویاهای شما از بین رفته و زندگی عاطفی‌تان ویران شده است.

برای بیشتر ما تحمل این ضربه (معمولا ناگهانی) سنگینی است و برای بسیاری از افراد به معنای پایان رابطه یا ازدواج خواهد بود. اما برای درک بهتر موضوع بهتر است با نشانه های خیانت آشنا شوید تا تصمیم بهتری بگیرید.

blank

 

برخی از افراد بر این باورند که خیانت نمی‌تواند باعث از بین رفتن یک رابطه شود. مطمئنا، می‌تواند یک رابطه را پیچیده، تضعیف یا دچار چالش کند؛ اما خیانت از طرف یکی از زوجین، معمولا منجر به از بین رفتن یک رابطه نمی‌شود. این افراد معتقدند که می‌توان با ریشه یابی مسائل میان زن و شوهر، فاصله به وجود آمده را از بین برد.

علامت های نشان دهنده خیانت همسر

در مقابل بعضی از افراد اعتقاد دارند همان‌طور که یک پاس بد ممکن است منجر به شکست در یک بازی شود، خیانت هم می‌تواند نقطه پایان یک رابطه باشد.

فرقی ندارد که شما به کدام یک از این دو دیدگاه اهمیت می‌دهید، در هر صورت باید با شناخت نشانه‌های خیانت پیش رفته و تصمیمات خود را بر اساس یافته‌های واقعی بگیرید.

در ادامه برخی از متداول‌ترین نشانه‌های خیانت یک فرد را بررسی کرده‌ایم تا با آنها آشنایی بیشتری پیدا کنید.

blank

فعالیت مشکوک

اولین مورد از این نشانه‌ها، تغییر در رفتار و فعالیت‌های مشکوک است. این مورد می‌تواند تغییر در روابط اجتماعی و یا عادات همیشگی او را نیز شامل شود.

اینکه همسر شما در ساعات دیر وقت شب به خانه می‌آید در صورتی که قبلا چنین رفتاری نداشته، به شما می‌گوید که با دوستان مجردش سفرهای خارج از شهر می‌رود؛ اما متوجه می‌شوید که این‌طور نبوده و غیره. همگی می‌توانند نشانه خیانت این شخص باشند.
خوبی بیش از حد و تعریف و تمجیدهای غیر واقعی

برخی از محققان می‌گویند که خیانتکاران این کار را برای «پوشاندن بوی بد گناه» انجام می‌دهند. آنها با تعریف و تمجیدهای تخیلی و یا خرید بیش از حد کادوهای مختلف سعی دارند ذهن همسر خود را به موارد دیگری منحرف کنند.

blank

خوبی بیش از حد و تعریف و تمجیدهای غیر واقعی

وقتی افراد خیانت می‌کنند، گاهی اوقات خلق و خوی بهتری نسبت به قبل دارند. چهره شاد آنها، همراه با نیاز به راضی کردن و پرتاب کردن شریک زندگی به مسیر انحرافی، می‌تواند منجر به تغییر رفتار و سخاوتمندی بیشتر آنها شود.

رفتار خارج از عادت

مطمئنا مراقبت از خود و اختصاص دادن زمان کافی به سرگرمی‌ها و علایق جدید، امر مثبتی است؛ اما وقتی با سایر رفتارهای مشکوک ترکیب شود، می‌تواند از جمله نشانه‌های خیانت باشد.

برای نمونه اگر همسرتان زیباتر لباس می‌پوشد یا علاقه‌ ناگهانی به ظاهرش پیدا کرده، همسرتان ساعت‌های بیشتری در محل کار می‌ماند و غیره، می‌توانید احتمال خیانت را بررسی کنید.

بلاک کردن شما در شبکه‌های اجتماعی

گفته شده که نشانه خیانت زنان (نه همه آنها) توقف دسترسی همسر به شبکه‌های اجتماعی اوست. البته این مورد می‌تواند برای آقایان هم صادق باشد.

این احتمال وجود دارد که افراد خود واقعی‌شان را در فضای مجازی نمایان می‌کنند و نمی‌خواهند همسرشان با آن روبرو شود.

blank

تغییر دادن مدام رمز عبور اکانت‌های مختلف

در برخی موارد، نشانه خیانت تغییر مداوم رمز عبور اکانت‌های مختلف در فضا مجازی باشد. این مهم در مورد کارت‌های بانکی هم صدق می‌کند.

زمانی که فرد به شما (به عنوان همسرش) اعتماد ندارد، با تکرار این نوع رفتارها نشان می‌دهد که اتفاقاتی می‌افتد که او نمی‌خواهد شما از آن خبردار شوید.

مراقبت زیاد از تلفن و ارسال پیام مخفیانه

نشانه خیانت مردان معمولا با ارسال پیام‌های مخفیانه و یا محافظت از موبایل حتی در دستشویی تعریف می‌شود. آنها زمان خیانت به همسران خود بیش از حد به موبایلشان وابسته شده و اجازه نمی‌دهند دیگران به این ابزار ارتباطی دست بزنند.

 

مراقبت زیاد از تلفن و ارسال پیام های مخفیانه

همچنین ترفندهای مختلفی را برای پنهان کردن فایل‌ها و یا پیام‌های ارسال شده آموزش می‌بینند. از جستجوی آنها در فضای اینترنت می‌توان این مورد را تایید کرد.

بد صحبت کردن پشت سر شما

اگر از گوشه و کنار می‌شنوید که همسرتان در مورد شما بد صحبت می‌کند، مستقیما آن را به پای خیانت ننویسید. شاید او از مواردی دلخور است و توانایی بیان آن را ندارد.
اما اگر پس از پیش قدم شدن برای رفع این موارد، متوجه ادامه این رفتار شدید، بدانید که او قصد دارد چهره شما را میان جمع آشنایان تغییر دهد.

عدم صداقت در ازدواج یک نشانه خیانت و بسیار خطرناک است. این راهبردهای اجتنابی ممکن است نشان دهد که همسر شما در حال خیانت است.

حتما در کنار این موارد احساس می‌کنید که همسرتان از شما دوری می‌کند. دیگر نمی‌خواهد به مکان‌هایی بروند یا کاری با شما انجام دهند و یا متوجه شده‌اید که شریک زندگی‌تان در مورد چیزهای مختلفی به شما دروغ گفته است.

گفتن دروغ‌های کوچک زیاد

دروغ‌های کوچک معمولا از چیزهای بی اهمیت شروع می‌شوند. مواردی که شما را عصبانی نمی‌کند و می‌توانید راحت از کنار آنها عبور کنید.

این نقطه شروع خوبی برای دروغ گویی‌های بزرگ خیانتکاران است. البته ممکن است همسرتان دلیل دیگری برای دروغگویی داشته باشد؛ اما در هر صورت، چنین الگویی باید مورد توجه قرار گیرد.

blank

طرد کردن شما در برنامه‌ها و فاصله گرفتن از شما

اگر گمان می‌کنید که همسرتان از شما، شغل، فرزندان، سرگرمی‌ها یا حتی زندگی به طور کلی خسته شده است، به خصوص در خانه تنبل شده و یا علاقه‌ای به صرف وقت با شما ندارد، حتما به دنبال دلایل آن باشید.

طرد کردن شما در برنامه ها از نشانه های خیانت

اگر به خیانت او شک دارید، در مورد خودتان صحبت‌هایی کنید تا ببینید حس حسادت او برانگیخته می‌شود یا نه. بی علاقگی و عدم تمایل به برقراری ارتباط موثر با همسر و زندگی مشترک، نشانه خیانت است.

قلدری و تحقیر کردن شما

قلدری کردن و تحقیر مداوم همسر، نشانه خیانت مردان یا بی اهمیتی آنها به زندگی زناشویی است. مردی که به همسر خود علاقه دارد، او را ارجح بر همه چیز دانسته و عزت نفس همسرش را تقویت می‌کند.

اگر فرد مقابل رابطه مثبت خود را با همسرش قطع کرده و دائما با الفاظ و رفتارهای منفی او را تحقیر می‌کند، باید واقع بینانه به این نتیجه برسیم که آن زندگی مشترک به پایان خود نزدیک می‌شود.

رازداری بیش از حد

رازداری در حد و اندازه خود، پسندیده است؛ اما اگر از حالت عادی خارج شود به پنهان کاری تنه می‌زند و نشانه خوبی نیست. زمانی که همسر شما در پی پنهان کردن مسائل مهم است، یعنی شما را رازدار خود نمی‌داند و صداقت در این زندگی جایی ندارد.

همچنین اگر مدام از شما می‌پرسند که «بهت گفته بودم؟!» می‌توان به این باور رسید که آنها فرد دیگری را برای هم‌صحبتی پیدا کرده‌اند و یادشان نمی‌ماند که چه چیزهایی را به شما گفته‌اند و چه چیزهایی از نظر پنهان مانده است.

طفره رفتن از پاسخ دادن به  سوالات شما

مورد دیگر که به عنوان نشانه خیانت زنان تعریف شده، پاسخ‌های کوتاه و یا طفره رفتن از جواب دادن به سوالات همسرشان است.
شاید شنیده باشید که خیانتکاران در ساعات خارج از وقت اداری هم ادعا می‌کنند که جلسه دارند و یا درگیر تمام کردن یک پروژه هستند.

می‌دانیم که اینها می‌توانند نشانه خیانت باشند. در این وضعیت افراد به شکل حالت تدافعی پاسخ سوالات را می‌دهند و حرف‌های آنها معمولا منقطع و کوتاه است.

گرچه خیانت می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد و از خیانت همسر تا خیانت دوست، طیف گسترده‌ای را به خود اختصاص دهد؛ اما معمولا راهکارهای برخورد با این دست مسائل یکسان است.

۵ گام اصلی در این وضعیت می‌توانند به این شرح تبیین شوند:
به جای اجتناب از باور، آن را بپذیرید

خیانت اتفاق افتاده را تصدیق کنید. اولین قدم اعتراف به موقعیتی است که در آن هستید و اینکه باور کنید خیانت واقعا اتفاق افتاده است.

خیانت را بپذیرید

به جای انکار، فرایند باور مسئله را برای شفاف سازی و پذیرش طی کنید تا بتوانید راهکارهای دیگر را نیز به خوبی پیش ببرید.

مادامی که شما به این باور نرسیده باشید و با خیال بافی یا دروغ به خودتان زندگی را ادامه دهید، هیچ راهکار دیگری موثر نخواهد بود.
سعی نکنید که عمل او را تلافی کنید

حتما شنیده‌اید که دروغ، دروغ می‌آورد. اما عاقلانه است که دومینوی خیانت را ادامه نداده و خودتان را درگیر رفتارهای متقابل نکنید. بهتر است به جای چنین کاری، احساسات خود را به رسمیت شناخته و به خودتان فرصت بدهید.

احساس خشم، ناامیدی، شرم یا درد عاطفی کاملا منطقی است. نام بردن از احساسات نیز مفید است. به هر حال، با تحلیل نشانه خیانت، مطمئن شده‌اید که یک پیوند صمیمی شکسته شده؛ بنابراین منطقی است که این چیزها را احساس کنید. با این حال، پس از مدتی، نباید در احساسات منفی غوطه ور شوید.
خود را مقصر تمام اتفاقات ندانید

گرچه در هر خطایی، دو طرف مقصر هستند؛ اما دلیل بر این نیست که دائما خودتان را سرزنش کرده و عزت نفس خود را پایین بیاورید. شما یک انسانید با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایی که هر فرد دیگری در خود دارد.
به جای این نوع احساسات، به چگونگی رابطه قبل از خیانت فکر کنید و با خودتان صادق باشید. درک کنید که کجای این مسئله به شما مربوط است و کجای آن روی شانه‌های همسرتان سنگینی می‌کند.

در حالی که اتفاق افتاد تقصیر شما نیست، آیا سهوا نقشی بازی کرده‌اید که آنها را تقویت کنید یا خیر؟ بررسی سوالاتی از این دست نه تنها سرزنش خویش نیست، بلکه به واقع بینی شما کمک می‌کند.

در هر صورت، هر دوی شما در مسیرهای مختلفی حرکت می‌کردید. نگاهی بیندازید که این رابطه چه چیزی برای شما فراهم کرده است و چه چیزهایی را از شما گرفته. با این نوع تفکر، حل مسائل راحت‌تر پیش می‌رود.
در مورد خیانت با او صحبت کنید

می‌توانید مدتی را از فرد خیانتکار فاصله بگیرید. این مدت زمان می‌تواند خشم شما را کاهش داده و حقایقی را نمایان کند. خوب است که پس از رسیدن به یک وضعیت متعادل ذهنی و حتی جسمی، در مورد هر نشانه خیانت، با او صحبت کنید.

در مورد خیانت با او صحبت کنید

اگر بتوانید با یک گفتگوی موثر پیش بروید، حتما راهکارهایی برای جبران این مسئله و یا حتی اتمام رابطه پیدا خواهید کرد.
یک درس بیاموزید و ادامه دهید

اگر به این نتیجه برسید که اتفاق روی داده تنها بخشی از زندگی شماست و همه چیز تمام نشده، گام بلندی برداشته‌اید. خوب است که شفقت به خودتان را تمرین کنید.

شجاعت داشتن و تمرکز بر آنچه که آموخته‌اید، می‌تواند مسیر شما را تغییر دهد. شاید باور نکنید؛ اما خیانت می‌تواند منجر به رشد، خرد و بلوغ برخی از ما شود. مهم است که چگونه با آن برخورد کنیم.
کلام آخر

در نهایت باید بگوییم که اگر دچار نشخوار ذهنی شوید یا سوگواری طولانی مدتی داشته باشید، از مسیر زندگی دور خواهید ماند. بد نیست پس از تجربه یک خیانت، به دنبال راهنمایی مشاور سلامت روان باشید.

اگر در یک رابطه هستید، ممکن است زوج درمانی را انتخاب کنید یا بخواهید به تنهایی، حضوری یا آنلاین نزد یک درمانگر بروید.

درمانگرانی که در زمینه تروما و بررسی نشانه خیانت تخصص دارند، می‌توانند به شما در بهبود این وضعیت نیز کمک کنند. اگر صلاح می‌دانید، تجربیات خود رد این زمینه را در بخش کامنت‌ها درج کنید تا دیگر خوانندگان نیز از آنها استفاده کنند.
سوالات متداول
اولین نشانه‌های خیانت همسر چیست؟

سردی در روابط عاشقانه و بی‌توجهی‌های مداوم را می‌توان از جمله اولین نشانه‌های خیانت دانست. البته این نوع رفتارها میان افراد متفاوت است.
آیا کم حرفی می‌تواند نشانه‌ای از خیانت فرد باشد؟

این مسئله به خلقیات شخص مربوط است. اگر او همیشه کم حرف بوده، این مسئله در ذات اوست؛ اما اگر در ماه‌های اخیر چنین تغییر داشته، می‌توانید نشانه‌های دیگر خیانت را نیز به همراه این موضوع بررسی کنید.
خیانت همیشه مبنای عاطفی دارد؟

معمولا عدم صداقت، پنهان کاری‌های بیش از حد، سردی در روابط، اعتیاد و مسائلی از این دست علت‌های اصلی خیانت هستند. اما در برخی موارد مسائل مالی نیز می‌توانند مکمل این امر باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.