?>
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردین 1402 - 1:17
کد خبر : 5598

آیا به زودی شاهد نمایش بازی های ایکس باکس در آیفون خواهیم بود؟

آیا به زودی شاهد نمایش بازی های ایکس باکس در آیفون خواهیم بود؟
فیل اسپنسر مدیر بازی‌های شرکت مایکروسافت گفته که این شرکت در حال تدارک مقدمات ارائه فروشگاه بازی‌های ایکس باکس برای آیفون است.

سرویس علم و فنآوری رچمدون ،طبق گزارش‌ها مایکروسافت در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی فروشگاه بازی‌ها ایکس باکس بر روی آیفون در اوایل سال آینده است، اما این برنامه‌ها به اقدامات نظارتی متعدد وابسته است.

فیل اسپنسر مدیر بازی‌های شرکت مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با فاینانشال تایمز گفته که راه‌اندازی این برنامه منوط به تایید قانون‌گذاران با خرید شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard است، زیرا این امر به مایکروسافت مجموعه گسترده‌تری از بازی‌های موبایلی می‌دهد. مورد بعدی اینکه این برنامه تنها در صورتی می‌تواند راه‌اندازی شود که قانون‌گذاران بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا و سایر مقررات، اجازه دهند تا فروشگاه‌های برنامه جایگزین در iOS اجرا شود.

blank
اسپنسر در ادامه به فاینانشال تایمز گفته ما می‌خواهیم در موقعیتی باشیم که بتوانیم ایکس باکس و محتوا را هم از ما و هم از شرکای شخص ثالث خود در هر صفحه‌ای که کسی می‌خواهد بازی کند، ارائه دهیم. امروز ما نمی‌توانیم این کار را در دستگاه‌های تلفن همراه انجام دهیم، اما می‌خواهیم به سمت دنیایی برویم که فکر می‌کنیم به جایی خواهد رسید که آن دستگاه‌ها هم در نهایت به جمع ما می‌پیوندند.

در ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۱) مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال آماده شدن برای اجازه دادن به فروشگاه‌های برنامه جایگزین در آیفون به منظور مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال است که انتظار می‌رود در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) اجرایی شود. گورمن گفت که اپل قصد دارد این تغییرات را اعمال کند و با آپدیت iOS 17 در سال آینده، فقط برای کاربران آیفون در اروپا این موضوع را اجرایی خواهد کرد. این بدان معناست که فروشگاه بازی‌های ایکس باکس حداقل در ابتدا در آمریکا در دسترس نخواهند بود.

ایکس باکس پیش‌تر سرویس بازی ابری در آیفون را ارائه داده است، اما بازی‌ها در این سرویس فقط از طریق وب به جای اپ استور قابل پخش هستند. اپل به دلیل کنترل شدید خود بر اپ استور، با انتقادات فزاینده‌ای مواجه شده است که باعث شده این شرکت در برخی کشورها تغییراتی ایجاد کند، درست به مانند اجازه دادن به روش‌های پرداخت جایگزین در کره جنوبی که اخیرا شاهد اعمال آن بودیم.

منبع :جی اس ام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.