?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 19:04
کد خبر : 6611

متوجه خیانت پدرم شدم! ۱۲ نکته ای که باید بدانید

متوجه خیانت پدرم شدم! ۱۲ نکته ای که باید بدانید

سرویس گوناگون چمدون ؛زمانی که متوجه می‌شوید که پدرتان ممکن است به مادرتان خیانت کرده باشد، تصورتان نسبت به او تغییر می کند. این لحظه وحشتناکی است که ذهن شما با سوالات زیادی در مورد نقش پدری، آینده خانواده، روابط والدین مواجه می شود.   این مطالب را از دست ندهید : فیلم|ولنگاری و اباحه‌گری

سرویس گوناگون چمدون ؛زمانی که متوجه می‌شوید که پدرتان ممکن است به مادرتان خیانت کرده باشد، تصورتان نسبت به او تغییر می کند. این لحظه وحشتناکی است که ذهن شما با سوالات زیادی در مورد نقش پدری، آینده خانواده، روابط والدین مواجه می شود.

 

این مطالب را از دست ندهید :

چگونه با یک پدر خیانتکار رفتار کنیم؟ به مادر خود چیزی بگوییم؟ چگونه با درد خیانت پدر  کنار بیاییم؟ و مهمتر از همه این که در پی خیانت پدر چه رفتاری باید داشته باشیم؟ دلایل خیانت مردان چیست؟

blank

اما مهمترین سوال و شاید دلهره آورترین آنها این باشد:

آیا باید خیانت پدر خود را نادیده بگیریم و به زندگی خود ادامه دهیم و با کسی در مورد آن صحبت نکنیم!. حتی اگر نادیده گرفتن خیانت پدر ممکن است اولین راه باشد، پنهان کردن یک خیانت همیشه آسان نیست. اما اگر چیزی به روی خودمان نیاوریم، آیا او بیشتر درگیر رابطه فرازناشویی نمی شود؟

در این شرایط نه انتخاب درست یا غلطی وجود دارد و نه هیچ انتخاب آسانی. همه ما می دانیم که خیانت آسیب وحشتناکی به خانواده می رساند. هیچ راه آسانی برای مقابله با خیانت پدر وجود ندارد.

اما هر مشکلی راه حلی دارد و خیانت شوهر مستثنی نیست. در اینجا نکات و ایده هایی را گردآوری کرده ایم که وقتی متوجه شدید پدرتان خیانت می کند چه کاری باید انجام دهید. یک نفس عمیق بکشید و به این توصیه ها در مورد نحوه برخورد با پدر خیانتکار توجه کنید تا به بهترین شکل ممکن وضعیت را مدیریت کنید.

مواجه شدن با خیانت یکی از اعضای خانواده یک موقعیت سخت است و هر رابطه ای تفاوت های خودش را دارد، اما شما می توانید قطعات این پازل خیانت را کنار هم بگذارید و به گزینه های خود، خوب نگاه کنید.

با این ۱۳ نکته، می توانید برنامه ریزی کنید که چگونه با خیانت پدر برخورد کنید.

blank شواهد را دوباره بررسی کنید

ممکن است جایی چیزی را اشتباه  متوجه شده اید. برخی از نشانه های خیانت مردان قطعی نیستند. با دقت ببینید و دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید واقعاً درست متوجه شده اید. به عنوان مثال، اگر پدر شما زمان زیادی را صرف تلفن خود می کند و شما شک دارید که او تمام وقت خود را صرف صحبت با کسی می کند، بررسی کنید که آیا او واقعاً به مادر شما خیانت می کند یا خیر.

بررسی شواهد مربوط به خیانت پدر

شاید فقط یک شوخی دوستانه بوده؟ آیا او با یک همکار که در پروژه ای با او همکاری می کند صحبت می کند! یا اینکه او واقعاً در حال خیانت است؟ قدم بعدی را تنها پس از مطمئن شدن انجام دهید. زیرا یک تهمت نادرست می تواند برای مدت طولانی به اعتماد در خانواده شما آسیب برساند.

blank

blank با او صحبت کنید

وقتی فهمیدید پدرتان خیانت می کند چه باید کرد؟ یک نفس عمیق بکشید. عصبانیت شما قابل درک است، اما بیایید کمی آرام باشید. سعی کنید زمان مناسب را پیدا کنید.

شما باید در ذهن خود مشخص کنید که به پدر خود چه باید بگویید. این باعث می‌شود که مکالمه بر روی مسائل حاشیه ای و غیرضروری متمرکز نشود. مسائل گذشته را پیش نکشید یا در مورد کارهایی که تصور می کنید او انجام می دهد تهمت نزنید. فقط مسائلی را که نسبت به آنها اطمینان دارید مطرح کنید.

یک پدر خیانتکار رابطه نامشروع را انکار می کند اما شما از حالت و زبان بدن او خواهید فهمید. یک نکته کوچک – توجه کنید که آیا او از نگاه کردن به چشمان شما اجتناب می کند یا مستقیماً به شما نگاه می کند.

نشانه‌های گویای دروغ گفتن مانند: پشت کردن به شما یا لمس کردن بینی یا خاراندن صورت وجود دارد.

blank از مشاوره کمک بگیرید

شاید شما بدانید که پدرتان خیانت کرده است، اما نمی دانید که چگونه با خیانت پدر رفتار کنید. اکنون زمانی است که باید به خانواده خود کمک کنید. از مشورت با مشاوره خیانت ابایی نداشته باشید و سعی کنید همه چیزهایی را که در اعماق خود مخفی کرده اید بیرون بیاورید و مشکلات خود را حل کنید.

blank اعضای دیگر خانواده را درگیر نکنید

هیچ قانونی در مورد نحوه برخورد با پدر خیانتکار وجود ندارد. بهترین راه برای مقابله با خیانت پدر این است که احساسات خود را کنترل کنید. به این فکر کنید که واکنش‌های شما و نحوه برخورد با آن‌ها چگونه بر افرادی که دوستشان دارید، مانند خواهر و برادرتان، تأثیر می‌گذارد.

سایر اعضای خانواده را از این موضوع دور نگه دارید. با درگیر کردن آنها در این موقعیت درک آنها از پدرشان، را برای همیشه تیره و تار می کنید. ذهن کودکان به اندازه کافی تکامل نیافته است که چنین رویدادها و احساسات پیچیده را به درستی درک و پردازش کند.

به خاطر آنها، اجازه دهید همه چیز در خانه تا حد ممکن حالت عادی داشته باشد. بچه ها را درگیر نکنید. این فقط باعث می شود سایر اعضای خانواده را مجبور کنید طرف یکی را بگیرند.

درگیر نکردن سایر اعضای خانواده در مسائل مربوط به خیانت پدر
blank

blank معشوقه پدرتان را درگیر نکنید

یکی از مهمترین نکات در مورد نحوه برخورد با خیانت پدر این است که به یاد داشته باشید که این مسئله خانواده شماست. ممکن است وسوسه شوید که با زنی که با پدر شما وارد رابطه شده روبرو شوید و خشم خود را به او نشان دهید.

توهین کردن به او آسیب وارد شده به خانواده شما را جبران نمی کند. صرف نظر از اینکه این زن را می شناسید یا خیر، از او دوری کنید. درگیر کردن او در این موضوع فقط اوضاع را بدتر می کند.

blank خودتان را سرزنش نکنید، حالت تدافعی به خود نگیرید

ما وقتی نمی توانیم کاری برای درمان خیانت انجام دهیم، شروع به سرزنش خود می کنیم.

“شاید، تقصیر من بود.”
“همه نشانه های خیانت قبلا وجود داشت. باید زود تر می دیدم.»
“شاید من به اندازه کافی بچه خوبی نبودیم.”
“ما دوست داشتنی نیستیم.”
« احساس می کنم تقصیر من بود.»

مطالعات کنونی روی زوج ها نشان می دهد که ۲۰ تا ۴۰ درصد از مردان متاهل در طول زندگی خود رابطه خارج از ازدواج خواهند داشت. پس به خودت لطف کن و خودت را سرزنش نکن. هیچ کاری نمی توانستید انجام دهید تا پدرتان خیانت نکند.

blank بگذارید حرفش را بزند و بشنوید

ذهن شما مملو از افکار و نظرات زیادی در مورد پدرتان است. اما شنیدن صدای او ممکن است آخرین کاری باشد که ممکن است بخواهید انجام دهید.

وقتی آرامش خود را بدست آوردید، شاید بهتر باشد جور دیگری به وضعیت نگاه کنید و روی دلایل خیانت او تمرکز کنید. اگرچه هیچ بهانه یا دلیلی برای خیانت وجود ندارد، اما آماده باشید که به حرف های او نیز گوش دهید.

او را به عنوان بهترین دوست خود در نظر بگیرید. به او بگویید چه اتفاقی افتاد؟”  پرسیدن سوالات درست از پدرتان به شما کمک می کند تا آنها را درک کنید و بهتر می توانید با آن کنار بیایید.

گوش کردن به صحبت های پدر خیانت کار

blank بی احترامی نکنید

چیزی که ما را بزرگ‌تر می‌کند این است که بدون بی احترامی، با او برخورد کنیم.

اگر نمی توانید بر درد، عصبانیت و آسیب ناشی از خیانت پدر غلبه کنید، سعی کنید از نظر روحی مثبت تر باشید. فعالیت‌های ساده‌ای مانند مدیتیشن و تمرکز حواس می‌توانند تکنیک های خوبی در این لحظات آشفتگی درونی باشند. هنگامی که خرد درونی خود را پیدا کردید، می تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند.

blankسمج نباشید

اگر او به شما بی احترامی و تندی کرد، تحت تأثیر قرار نگیرید و دیگر صحبت نکنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که توانایی شما برای مقابله با خیانت پدر به واکنش او به موقعیت بستگی دارد. تنها در صورتی که او واقعاً پشیمان باشد و مایل به جبران باشد، می توانید امیدوار باشید که با هم آشتی کنند و رابطه خود را به نتیجه برسانند.

blankبیبیند تلاشتان فایده ای دارد؟

شما بهتر از هر کسی می دانید که ناتوانی در کنار آمدن با خیانت مانند زندگی با دردهای مداوم و بی امان است. در این مرحله باید تصمیمات مهمی بگیرید. آیا می خواهید به دخالت کردن ادامه دهید؟ اگر چنین است، آیا واقعاً فایده ای دارد؟

blank ضرورت اعتماد سازی

هنگامی که متوجه شدید پدرتان خیانت می کند. به او بفهمانید که کاری که انجام می دهد برای خانواده ویران کننده است.  او باید برای ایجاد اعتماد در خانواده تلاش کند تا آن را بازسازی کند.

با این حال، زیاد کنترل کننده نباشید و به او نشان دهید که چقدر فرزند با شخصیتی هستید. بگذارید او متوجه خیانت فاجعه باری که انجام داده و عواقب آن باشد. بازسازی اعتماد بعد از خیانت کار آسانی نیست.

در حالی که پدرتان باید متعهد به صداقت و شفافیت کامل باشد، شما نیز باید یاد بگیرید که احترام او را حفظ کنید و همیشه با بی اعتمادی و تردید به او نگاه نکنید.

blankسعی کنید ببخشید

ممکن است احساس کنید که برای همیشه از او کینه به دل دارید. اما به خودتان زمان بدهید تا برای بخشش آماده شوید.

پدر خیانتکار باید درک کند که نمی‌تواند توقع داشته باشد که سریع بخشیده شود و همه چیز را از نو با مادر شما شروع کند. در اینجا باید به او بفهمانید که دل شکسته اید و به زمان نیاز دارید.

توصیه نهایی ما در مورد نحوه برخورد با پدر خیانتکار این است که از نظر عاطفی قوی باشید تا بتوانید تصمیمات سخت بگیرید.

سعی در بخشش پدر خیانتکار داشته باشید
blank

blankسوالات متداول

blankبه پدر خیانتکار چه می توان گفت؟

blankبه او بگویید که چقدر ناامید هستید. با او در مورد آن صحبت کنید تا بفهمید که حس شما از کجا نشأت می‌گیرد و اکنون که خیانت کرده است، چه کاری می‌توان انجام داد. با هم در مورد رفتن به مشاور خیانت تصمیم بگیرید و یشنهادهای مشاور خود را امتحان کنید.

blankچگونه با پدر خیانتکار ارتباط برقرار کنیم؟

blankارتباط بین والدین و فرزندان باید محترمانه باشد. همانطور که دوست دارید او با شما ارتباط برقرار کند، با او ارتباط برقرار کنید. سعی کنید او را کوچک نکنید، به خصوص در مقابل دیگر فرزندان و اقوام نزدیک، زیرا ممکن است بسیار ناراحت شود.

blankمن پدرم را دوست دارم ، باید چکار کنم؟

blankاول از همه، شما باید نفس بکشید و اجازه دهید قبل از هر کاری خشمتان فروکش کند. از خود بپرسید که چه احساسی دارید و چه کاری می خواهید در مورد آن انجام دهید. ممکن است بلافاصله فکری به ذهنتان نرسد زیرا غلبه بر درد خیانت کار بسیار دشواری است. قبل از تصمیم گیری عجولانه به خود فرصت دهید تا در مورد آن فکر کنید. از مشاوره کمک بگیرید.

این مطالب را از دست ندهید :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.