?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 - 13:08
کد خبر : 8239

آنیتا فقط ۱۷ سال داشت /ماجرای دراماتیک یک قتل عاشقانه در شمال

آنیتا فقط ۱۷ سال داشت /ماجرای دراماتیک یک قتل عاشقانه در شمال
مأموران با جسد دختر جوانی که از ناحیه گردن هدف ضربات شیشه و وسایل نوک تیز قرار گرفته بود، روبه‌رو شدند و همین کافی بود تا تیمی از مأموران پلیس آگاهی مازندران همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شوند.

سرویس حوادث چمدون ؛ این جنایت در مازندران رخ داد و همه هنوز در شوک بودند که قاتل فراری سوار بر خودرویش بازداشت شد. شامگاه روز جمعه مأموران پلیس محمود آباد در جریان قتل دختر جوانی به نام  آنیتا-ر قرار گرفتند و تیمی از مأموران پلیس با حضور در صحنه جرم در روستای گالشپل بخش مرکزی محمود آباد اعزام شدند.

مأموران با جسد دختر جوانی که از ناحیه گردن هدف ضربات شیشه و وسایل نوک تیز قرار گرفته بود، روبه‌رو شدند و همین کافی بود تا تیمی از مأموران پلیس آگاهی مازندران همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شوند.

تحقیقات پلیسی نشان از آن داشت که قاتل پسر جوانی است که با آنیتا رابطه عاطفی داشته است. با او بر سر مسائل اخلاقی درگیر و جنایت هولناک را رقم زده است.

مأموران در ادامه پی بردند که قاتل ۲۷ساله و آنیتا ۱۷ساله اهل محمود آباد بودند و قاتل پس از جنایت پا به فرار گذاشته است.

بازداشت قاتل آنیتا

تحقیقات نشان از آن داشت که قاتل یک ورزشکار به نام علی است که پس ازاین اتفاق، زندگی مخفیانه‌ای دارد تا اینکه سحرگاه ۱۲ فروردین ماه مأموران با دوربین پلاک خوان موفق به ردزنی قاتل فراری در جاده فیروزکوه شدند و در عملیاتی غافلگیرانه این قاتل ورزشکار را دستگیر کردند.

قتل در خانه پدری قاتل

یکی از اهالی منطقه در خصوص این جنایت به خبرنگار ما گفت: قاتل قهرمان کیک بوکسینگ کشور بوده و با دختر جوان که اهل محمود آباد بود در ارتباط بوده است و روز حادثه دختر جوان و علی به خانه پدری این قهرمان می‌روند اما علی از چندی قبل به دختر مورد علاقه‌اش شک داشته است.

وی افزود: روز جنایت علی داخل خانه در خصوص شکی که به آنیتا داشته با او درگیر می‌شود و یکی از اهالی محل متوجه درگیری داخل خانه شده و ماجرا را به پدر علی اعلام می‌کند اما وقتی پدر علی وارد خانه می‌شود با جسد دختر جوان که با ضربات شیشه به قتل رسیده بود، روبه‌رو می‌شود.

گفت‌و‌گو با دوستان و نزدیکان متهم به قتل

یک چشم اهالی روستای گالشپل اشک است و یک چشم آنها خون. عکس‌های آنیتا در صفحه‌های مجازی دست به دست می‌شود و دیدن خنده‌هایی که برای همیشه زیر خاک رفت، قلب آنها را به درد می‌آورد.

اما تصویر چشمان علی و خنده‌های پسر خوشروی روستا که حالا مهر قتل به پیشانی‌اش نشسته هم از مقابل اذهان اهالی کنار نمی‌رود. همه علی را به عنوان جوانی با معرفت و مهربان می‌دانستند و حالا شناخت قبلی با جنایتی که علی رقم زده برای آنها سخت است.

علی برای این اهالی کسی بود که سال گذشته قهرمان جهان شد و برای روستای گالشپل افتخار آفرید، اما حالا همین جوان پشت میله‌های زندان شب‌ها و روزهای سخت را با کابوس اعدام می‌شمرد.

قتل عاشقانه

قتل عاشقانه

قتل عاشقانه

چند دقیقه‌ای پای صحبت‌های سعید دهقان داماد خانواده متهم به قتل می‌نشینیم تا جزئیات ماجرا را از زبان او بشنویم. او بعد از پدر متهم، اولین کسی بود که بالای سر جسد آنیتا رسید.

علی چند سال دارد؟

متولد سال ۷۵ است.

از ارتباط آنیتا با علی خبر داشتید؟

به مادرش و خواهرانش گفته بود که به دختر ۱۷ ساله‌ای علاقه پیدا کرده و می‌خواهد با او ازدواج کند.حدود شش ماه می‌شد که با او در ارتباط بود.

چطور با آنیتا آشنا شده بود؟

علی در یک هتل کار می‌کرد و با مادر آنیتا همکار بود.آنیتا را از این طریق شناخته بود.

در مورد روز حادثه بگویید.

آن روز پدر علی با من تماس گرفت و گفت که علی با آنیتا در خانه بحثش شده و او را به قتل رسانده است. سریع خودم را به خانه‌شان رساندم و دیدم که دختر تمام کرده بود.

چطور به قتل رسیده بود؟

علی با شیشه چند ضربه به او زده بود.

علت این اقدام علی چه بود؟

بعد از دستگیری می‌گفت آنیتا را دوست داشتم اما او به من خیانت می‌کرد.

علی را با چه خصوصیاتی می‌شناسید؟

او فرزند آخر خانواده است، برادر ندارد و صاحب ۴ خواهر است. هرگز ندیدم به خواهرانش بی‌احترامی کند و بیرون از خانه بسیار مؤدب و آرام بود اما در خانه گاهی با پدر و مادرش بداخلاقی و پرخاش می‌کرد.

آنیتا چند خواهر و برادر دارد؟

او تک فرزند است.

ادامه این گزارش را در گفت‌و‌گو با میلاد که یکی از دوستان نزدیک علی است بخوانید.

چند سال بود که علی را می‌شناختی؟

حساب سال و ماهش از دستم خارج است.از زمانی که خودم را شناختم با علی دوست بودیم، او بچه محل ما بود.

از رابطه‌اش با آنیتا خبر داشتی؟

علی پسر خیلی نجیبی بود و در مورد روابط عاطفی‌اش چیز زیادی به دوستانش نمی‌گفت، فقط در همین حد می‌دانستم که قصد ازدواج با دختری ۱۷ ساله را داشت.آن دختر خانم اهل گالشپل نبود و در محمودآباد زندگی می‌کرد.

اهالی محل علی را چطور فردی می‌شناسند؟

قهرمان جهان!

قبل از اینکه قهرمان جهان شود چطور؟

او پسری سر به زیر و اهل کار بود، زیاد در محل رفت و آمد نمی‌کرد.تمام وقتش یا صرف کار می‌شد یا صرف ورزش. در یکی از هتل‌های مازندران کار خانه‌داری و نظافت می‌کرد تا بتواند هزینه باشگاهش را تأمین کند. او آرزوهای زیادی برای آینده ورزشی خودش داشت.

قهرمان چه رشته ورزشی بود؟

اول بوکس کار می‌کرد اما بعد وارد رشته کیک‌بوکس شد. سال گذشته برای مسابقات جهانی به کشور جمهوری چک رفت و قهرمان شد.

در مورد این حادثه چه می‌دانید؟

شنیده‌ام که آن روز دختر خانم با مادرش به دیدار علی می‌آید اما مادرش سر کار که می‌رود این حادثه رخ می‌دهد. در همین حد می‌دانم که با این دختر بحثش شده و با شیشه به او ضرباتی زده است.شنیده‌ایم که دختر هم با ماشین ریش تراش به علی ضرباتی زده بود، اما نمی‌دانم بین آنها چه چیزی رخ داده بود که کار به اینجا کشید.

نظر جرم‌شناس درباره علل وقوع قتل‌های عاشقانه

پیمان حاج محمود عطار جرم شناس و پژوهشگر حقوق جزا در گفت‌وگو با «ایران»، درباره دلایل مرتبط در به قتل رسیدن دختر ۱۷ ساله توسط دوست‌پسر ۲۷ ساله‌اش گفت: این قتل بدون شک علل مختلفی دارد اما در کل در سال‌های اخیر شاهد افزایش خشونت در بین شهروندان هستیم. حال این خشونت چه در روابط زناشویی، روابط خانوادگی، روابط اقتصادی، روابط دوستانه و… به شکل‌های گوناگون خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همین افزایش خشونت در بین افراد باعث می‌شود تا بعد از به وجود آمدن اولین جرقه‌های اختلاف سر مسائل گوناگون مثل مسائل عاشقانه، مسائل ناموسی، مالی، تعصبات قومی و مذهبی شاهد وقوع جرایمی مانند قتل باشیم. کما اینکه در این مسأله شاهد پرونده قتل یک زن توسط مرد جوانی هستیم که بدون رعایت قوانین مربوط به حوزه خانواده، رابطه‌ای خارج از ضوابط و قوانین بدون خواندن خطبه عقد دائم و موقت برقرار کرده‌اند.

این جرم‌شناس با بیان اینکه وقتی رابطه‌ای بدون ازدواج رسمی یا ازدواج موقت برقرار می‌شود به راحتی گسسته می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه این روزها شاهد روابط نامتعارف جوانان با یکدیگر هستیم که هیچ‌گونه تعهد اخلاقی و قانونی بین آنها وجود ندارد، بنابراین براحتی و بدون رضایت طرفین به صورت یکطرفه قطع می‌شود که همین یکطرفه بودن به وقوع جرم و جنایت دامن می‌زند.

حاج محمود عطار افزود: حقیقت این است که آستانه صبر جوانان کاهش پیدا کرده و با کوچک‌ترین اختلاف شاهد خشونت‌های خصمانه و ضرب و جرح هستیم. البته دلایل مختلفی برای افزایش چنین خشونت‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آن نبود تفریح سالم و کمبود مراکز تفریحی، گردشی و ورزشی است.

محمود عطار در پایان خاطرنشان کرد: جوانان ناگزیر هستند که برای ارضای نیاز‌های خود از روش‌های نامتعارف استفاده کنند و طبق نظر اکثر جرم‌شناسان و متخصصان زیست‌شناس جنایی عدم ارضای نیاز‌های افراد باعث بروز رفتارهای خشونت‌آمیز و اقدامات نابهنجارانه می‌شود. کما اینکه در سال‌های اخیر قتل‌های خشونت‌آمیز گوناگونی دیده‌ایم، فلذا لازم است که مسئولان به توصیه و راهکارهای آسیب‌شناسان در زمینه کاهش آمار خشونت توجه کرده و اقدامات جدی انجام دهند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.