?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 16:37
کد خبر : 5317

آقایون لطفا توجه کنید/ده شکایت عمده زنان از شوهرانشان درمسائل جنسی و زناشویی چیست ؟

آقایون لطفا توجه کنید/ده شکایت عمده زنان از شوهرانشان درمسائل جنسی و زناشویی چیست ؟

؛همانطور که میدانید رابطه جنسی بخش مهم و جدانشدنی زندگی مشترک است. اما این بخش هم همیشه بدون نقص و کامل نیست. ممکن است زوجین توقعات همسر خود را برآورده نکنند. اینجاست که مشاوره جنسی میتواند کلید حل بسیاری مشکلات زناشویی باشد‌. اما متاسفانه بسیاری از زوجین نسبت به مشاوره مسائل جنسی توجه چندانی ندارند.

؛همانطور که میدانید رابطه جنسی بخش مهم و جدانشدنی زندگی مشترک است. اما این بخش هم همیشه بدون نقص و کامل نیست. ممکن است زوجین توقعات همسر خود را برآورده نکنند. اینجاست که مشاوره جنسی میتواند کلید حل بسیاری مشکلات زناشویی باشد‌. اما متاسفانه بسیاری از زوجین نسبت به مشاوره مسائل جنسی توجه چندانی ندارند. غافل از اینکه این مشاوره مسائل زناشویی چقدر میتواند به بهبود مشکلات جنسی آنها کمک کند. علی الخصوص که امروزه دسترسی به درمانگر جنسی کار راحتی است.

blank

با توجه به اهمیت این موضوع مشاوره جنسی تلفنی و آنلاین ما از چند درمانگر جنسی و روانشناس خواسته ایم که بیشترین مشکلات جنسی را که افراد در مراکز مشاوره زناشویی عنوان میکنند برایمان دسته بندی کنند. که به ترتیب زیر میباشد:

۱. نرسیدن به اوج لذت جنسی و ارگاسم

یکی از مشکلات جنسی و زناشویی شایع در بین زنان این است که به اوج لذت جنسی نمیرسند. در حقیقت، فقط حدود ۱۵-۲۰ درصد از همه زنان میتوانند در هنگام رابطه جنسی به اوج لذت خود برسند. البته حتی در این صورت نیز برای نزدیک شدن به ارگاسم به لرزش، تحریک دستی و… نیاز دارد.

blank

۲. مشکلات ناسازگاری از نظر جنسی

از جمله متداولترین مشکلات جنسی چیزی است که تراپیست ها آن را “اختلاف میل جنسی” مینامند. بدین معنا که یکی از طرفین بیشتر از دیگری رابطه جنسی می خواهد. در ابتدای رابطه، شریک زندگی با نیاز جنسی بالاتر احتمالاً انرژی وابسته به عشق شهوانی را در زندگی زناشویی حفظ میکند و سرگرم کننده خواهد بود. اما اگر میل جنسی طرف مقابل کمتر باشد، داشتن یک شریک زندگی که دائماً به دنبال رابطه جنسی است، ممکن است آزار دهنده شود. در چنین مواردی مشاوره جنسی میتواند با کار بر روی کشف نوع رابطه جنسی که هر دو نفر میخواهند میتواند عملکرد و اروتیسم زندگی جنسی آنها را بهبود بخشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که صحبت در مورد آنچه شما را آزار میدهد، میتواند شما را به همسرتان نزدیکتر کرده و تمایل شما را برای ایجاد عشق بیشتر کند.

مشاوره جنسی و سکسولوژی

 ۳. مشکلات عملکردی اندام جنسی

هنگامی که یک مرد در یک رابطه جنسی یا زناشویی است، بیشترین مشکلات عملکردی انزال زودرس (PE) و اختلال نعوظ (ED) است. در هر دو مورد، مردان دچار اضطراب شدیدی در عملکرد جنسی می شوند که می تواند باعث شود آنها از رابطه جنسی لذت نبرند. زنانی که شریک زندگی آنها با بیماری ED روبرو هستند ممکن است احساس عدم اطمینان کنند که همسرانشان دیگر جذب آنها نمی شوند یا آنها را دوست ندارند. برای غلبه بر اضطراب عملکرد جنسی، مردان باید بر روی بدن خود تمرکز کنند و کمی کمتر در مورد شریک زندگی خود نگران باشند.

یادگیری تمرکز بر بدن، آرامش بخشیدن به بدن و اعتماد به نفس، فوق العاده به شما کمک میکند. اگر شریک زندگی شما چنین مشکلی در رابطه جنسی دارد با او با ملایمت رفتار کنید. افرادی که از حمایت همسرشان برخوردارند، شانس بیشتری برای حل این مسائل جنسی دارند.

۴. من میخواهم رابطه جنسی متنوعی داشته باشم اما شریک زندگی من علاقه ای ندارد

یکی دیگر از شایع ترین مشکلات جنسی در بین زوجین این است که برخی افراد در اتاق خواب تنوع بیشتری میخواهند. با گذشت زمان، زن و شوهر ممکن است تمایل بیشتری برای کارها و تجربیات جدید داشته باشند. یا احساس راحتی بیشتری داشته باشند تا به شریک زندگی خود اطلاع دهند که فعالیت های خاصی را میخواهند. اما ممکن است در این بین یکی از آنها مایل به امتحان این درخواست های جدید نباشد. این یکی از  مسئولیت های سکس تراپی است که میزان تغییر و تنشهای اساسی را که ممکن است در ابتدا زن و شوهر در مورد آن بحث نکنند، ارزیابی کند.

مشاوره جنسی و سکس تراپی

۵. میخواهیم به رابطه جنسی قبل از بچه دار شدن برگردیم

یکی از موضوعاتی که در مشاوره تلفنی جنسی مطرح میشود این است که اغلب زوجین بعد از بچه‌ دار شدن از رابطه جنسی خود شکایت میکنند. زیرا مانند قبل از رابطه ی خود لذت نمیبرند. علت این امر ممکن است سستی بدن زن باشد. که سکس تراپی برای حل این مشکل تمرینات بدنی مثل ورزش کگل را پیشنهاد میکند. انجام این حرکات تا حد زیادی وضعیت را به حالت قبل بازمیگرداند.

۶. میل جنسی من نسبت به همسرم کمتر شده

یک موضوع معمول در مشاوره جنسی تلفنی این است که اغلب زوج هایی را میبینیم که مرد گیج شده است که چرا نمیخواهد رابطه برقرار کند و زن ناامید شده است. یکی از دلایل عمده این اتفاق به خاطر عدم برقراری تماس دوستانه ای است که انتظار میرود. در یک رابطه جنسی موفق زن باید بداند که همسرش علاوه بر تماس بدنی به عشق، ارتباط، احساسات و… نیز نیاز دارد.

زنان گاهی اوقات به اشتباه فکر میکنند که شریک زندگیشان فقط برای برآوردن یک نیاز بیولوژیکی و مکانیکی جنسی در کنار آنها است. اما حقیقت این است که آنها بیشتر از هر چیزی اشتیاق میخواهند. ما به زوجین یادآوری میکنیم که اشتیاق نیاز به تعامل، بیان، تماس چشمی و تلاش برای احساس واقعی دارد. در واقع رابطه جنسی موفق چیزی بیش از لمس است.

درمان مشکلات جنسی

۷. میل جنسی من نسبت به شوهرم کمتر شده

از دیگر مشکلات جنسی میتوان به زنانی اشاره کرد که به ما میگویند که یا هرگز میل جنسی چندانی به شوهرشان نداشته اند و یا در طول زندگی یا رابطه آنها، میل آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. دلایل اساسی بسیاری میتواند وجود داشته باشد که نشان میدهد زنان میل جنسی کمی دارند. آنها ممکن است در زندگی خود اطلاعات جنسی زیادی کسب نکرده باشند. یا به آنها بگویند که قرار نیست رابطه جنسی داشته باشند. بدین ترتیب چنین زنانی ممکن است نتوانند خواسته های جنسی خود را بشناسند. این مشکل اغلب میتواند به یک ازدواج بدون رابطه جنسی سالم منتهی شود. در صورت میل جنسی کم، زنان باید دوباره با بدن خود تماس بگیرند و بیاموزند نیازهای خود را بیان کنند. هرچند حل این مسائل جنسی کار زمان بری است اما درک و صبر شریک زندگی بسیار موثر است.

۸. میخواهم رابطه جنسی احساسی و هیجانی تری با شریک زندگیم داشته باشم

برقراری روابط احساسی از شایع ترین موضوعاتی است که در مشاوره جنسی عنوان میشود. مردان زیادی سعی میکنند در زمان برقراری رابطه جنسی، احساسات و هیجان خود را نشان دهند اما درصد زیادی از آنها موفق نمیشوند. نکته قابل توجه این است که اکثر این افراد در اواخر ۲۰ یا ۳۰ سالگی هستند. آنها در مرحله ای هستند که میخواهند شریک زندگی خود را دوست داشته باشند. در واقع این افراد پس از سالها جدایی، تلاش می کنند این دو یعنی، رابطه جنسی و عشق، را ادغام کنند. در حل چنین مشکلات جنسی یک زن میتواند نقش بسیار قدرتمندی داشته باشد.

۹. همسر من بیمار است اما ما هنوز میخواهیم رابطه جنسی خود را حفظ کنیم

درصورت بیماری یکی از زوجین، مشکلات جنسی بیشتر میشود. به عنوان مثال، یک بیمار سرطانی ممکن است برای برقراری رابطه جنسی احساس ناتوانی کند و به کمک همسر خود نیاز داشته باشد. یکی از راهکارهای مشاوره تلفنی جنسی برای این افراد این است که آنها را تشویق میکند که انواع مختلف لمس مانند نوازش، ماساژ با ضربه های سبک، بوسیدن و حتی فقط به طور منظم گرفتن دست را انجام دهند. یا برای برقراری رابطه جنسی بیشتر، اگر فرد بیمار احساس عدم اطمینان دارد، توصیه میشود چشم شریک زندگی خود را ببندد و بعد با او رابطه برقرار کند تا احساس خودآگاهی کمتری داشته باشند.

مشکلات جنسی که نیاز به مشاوره دارد

۱۰. در شروع و برقراری رابطه جنسی مشکل داریم

اغلب اوقات، زن و شوهر درگیر حواس پرتی ها یا مشکلات روزمره میشوند و تعداد دفعات رابطه جنسی کاهش میابد. آنها مشغول کار، بچه ها و زندگی روزمره میشوند. بدین ترتیب فردی که آغازگر رابطه جنسی بوده، از رابطه جنسی غافل میشود. در چنین مواردی طرف مقابل امیدوار است که همه چیز به حالت عادی برگردد. برای اینکه از این وضعیت خارج شوید، با همسرتان صحبت کنید. فراموش نکنید که بیان نظراتتان فشار را از بین میبرد و صحبت از هر مسئله جنسی را که از آن اجتناب میکنید آسان میکند. حقیقت این است که این تقصیر شما یا همسرتان نیست. بلکه این زندگی جنسی متعلق به هر دوی شماست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.