?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 16:33
کد خبر : 12852

آیا زنی که خیانت می کند می تواند ارث بگیرد؟

آیا زنی که خیانت می کند می تواند ارث بگیرد؟
رابطه نامشروع به رابطه‌ای گفته می‌شود که بین مرد و زنی که به سن بلوغ رسیده‌اند اما بدون صیغه ازدواج در ارتباط هستند، گفته می‌شود. حال یکی از سوالاتی که پرسیده می‌شود آن است که آیا به زنی که رابطه نامشروع داشته است ارث از شوهر وی تعلق می‌گیرد؟

تعلق ارث به زن خیانتکار یک دغدغه مهم برای افراد است. رابطه نامشروع از جمله جرایمی است که قانون مجازات آن را جرم دانسته است و برایش مجازاتی سنگین در نظر گرفته است. همچنین باید گفت که این جرم از جمله جرایم منافی است که نیازی به شکایت شاکی خصوصی ندارد.

 

هرگونه عملی را که مخالف عفت عمومی جامعه باشد، رابطه نامشروع می‌گویند. برای مثال دختر و پسری که با هم دوست باشند و میان آن‌ها ارسال پیامک، صحبت‌های مبتذل و مستهجن رد و بدل شود، رابطه نامشروع گفته می‌شود. لازم به ذکر است که هر رابطه نامشروعی به معنای برقراری رابطه جنسی میان زن و مرد نیست و گاهی معاشرت بین دو فرد ممکن است رابطه نامشروع باشد.

 

ولی زنا، به معنای داشتن رابطه جنسی میان زن و مرد است. مجازات رابطه نامشروع با زنا نیز متفاوت است. مجازات زنای محصنه صد ضربه شلاق حدی بوده ولی مجازات رابطه نامشروع تا نود و نه ضربه شلاق تعزیری است.

آیا به زن خیانتکار ارث تعلق می‌گیرد؟

گاهی دیده می‌شود که خانمی بعد از ازدواج، با یکی از همکاران مرد خود رابطه نامشروع برقرار می‌کند. همچنین ممکن است مرتکب عمل زنای محصنه شود.

 

در صورتی‌که همسر این خانم بتواند در دادگاه با دلایلی که دارد رابطه نامشروع یا زنای وی را اثبات کند باید گفت که ارتباطی با ارث خانم ندارد. در این‌صورت نیز زن از شوهر فعلی خود ارث می‌برد.

برای مثال اگر مردی پس از خیانت همسر خود فوت کند در حالی که یک خانه و ویلا داشته است، زمانی‌که وراث قصد تقسیم ارث را داشته باشند، با وجود اینکه همسر وی رابطه نامشروع داشته است ولی از شوهر خود ارث خواهد برد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.