?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 15:50
کد خبر : 13467

سیده‌ زهرا جلیلی‌هاشمی| روان‌شناس

شایعه عجیب درباره همسر مجری زن تلویزیون در یک هتل

شایعه عجیب درباره همسر مجری زن تلویزیون در یک هتل

در بسیاری از سایت‌ها و فضای‌مجازی، تصویر یک استوری با این تیتر منتشر شده: «شایعه عجیب درباره همسر مجری زن تلویزیون در یک هتل». او در این استوری تلویحا به خیانت همسرش اشاره کرده است .از منظر روان‌شناسی چند نکته درباره گذاشتن چنین استوری‌هایی مطرح است. حق دارید خیلی عصبانی باشید مواجه شدن با خیانت

در بسیاری از سایت‌ها و فضای‌مجازی، تصویر یک استوری با این تیتر منتشر شده: «شایعه عجیب درباره همسر مجری زن تلویزیون در یک هتل». او در این استوری تلویحا به خیانت همسرش اشاره کرده است .از منظر روان‌شناسی چند نکته درباره گذاشتن چنین استوری‌هایی مطرح است.

حق دارید خیلی عصبانی باشید

مواجه شدن با خیانت قطعا برای هر فردی چه زن و چه مرد، سخت و دردناک است. احساس ضعیف و ناتوان بودن، از بین رفتن اعتماد به نفس و پس از آن میل به تلافی و انتقام، احساس‌های مشابهی است که بیشتر افراد با وضعیت مشابه تجربه می‌کنند.

 

اولین سوالی که فرد مورد خیانت واقع شده از خود می‌کند، این است که چرا من؟ و سوال بعدی این است که حالا چه کار کنم؟ اما در برابر خیانت منطقی‌ترین رفتار چه می‌تواند باشد و آیا شبیه خانم «صادقی»، اعلام کردن جزئیات رفتار همسر، بردن آبروی او در رسانه‌ها و فضای‌مجازی و … صحیح است یا خیر؟

پیش نیازهای قضاوت همسر خیانت کار

ما از جزئیات این اتفاقی که برای خان افتاده، اطلاع نداریم اما به‌طور کلی اگر با چنین مشکلی مواجه شدید ، قبل از هر رفتار و واکنشی، حرف‌های همسر خیانتکار را باید بشنوید و ببینید راجع به رفتار خود توضیحی دارد و آیا اشتباه خود را پذیرفته، از رفتار خود پشیمان است یا خیر و رفتار خود را توجیه کرده و قصد ادامه رابطه با شخص سوم را دارد و پس از آن همسرتان را قضاوت کنید.

تمایل به انتقام را کنترل کنید

تمایل به تنبیه و انتقام از همسر را در خود کنترل کنید. تمایل شدید خود به تلافی و انتقام گرفتن و انجام رفتارهایی چون بردن آبروی همسر نزد دوستان و آشنایان و همکاران یا استوری کردن ماجرا را در خود کنترل کنید و سعی کنید برای مدتی از همسرتان فاصله بگیرید. شما در بدترین وضعیت روحی و روانی خود قرار دارید پس حال بد خودتان را بپذیرید و دست از انکار آن و تظاهر به خوب بودن بردارید و برای بهبود حال‌تان تنها کسی که می تواند به شما کمک کند یک مشاور یا روان‌شناس مجرب و متخصص است.

خودتان را سرزنش نکنید

بعضی از افراد پس از مواجهه با چنین اتفاقی خود را مقصر می دانند و همه تقصیرها را گردن خود می‌اندازند و با اگرهای فراوانی چون اگر این‌طور نبودم، اگر چنین نمی‌کردم و … احساس گناه و کمبود به خود می دهند، اما به جای این رفتار سعی کنید نقطه ضعف‌ها و مشکلات زندگی که باعث چنین اتفاقی شده و ضعف‌های شخصیتی خود و همسرتان را بیابید و در صدد اصلاح و رفع آن باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.