?>
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 14:44
کد خبر : 13506

شوهرم یادش رفته که من همسرش هستم تا جاییکه…

شوهرم یادش رفته که من همسرش هستم تا جاییکه…

سوال: خانمی هستم ۳۸ ساله. یک دختر نوجوان دارم. مشکلم این است که شوهرم انگار یادش رفته که من همسرش هستم و ازدواج کرده است. اصلا به من محبت نمی کند و رابطه زناشویی هم نداریم. من هم گوشه‌گیر و افسرده شدم. اگر دخترم نبود یا کس و کاری داشتم، این زندگی را تحمل نمی‌کردم. راهنمایی‌ام

سوال: خانمی هستم ۳۸ ساله. یک دختر نوجوان دارم. مشکلم این است که شوهرم انگار یادش رفته که من همسرش هستم و ازدواج کرده است. اصلا به من محبت نمی کند و رابطه زناشویی هم نداریم. من هم گوشه‌گیر و افسرده شدم. اگر دخترم نبود یا کس و کاری داشتم، این زندگی را تحمل نمی‌کردم. راهنمایی‌ام کنید.

 

پاسخ: مخاطب گرامی، یکی از رایج‌ترین شکایت‌های زوج‌ها، بی‌محبتی و بی‌تفاوتی همسرشان است که البته می‌توانند با برخوردهای صحیح، عشق و محبت همسرشان را به خود جلب کنند. معمولا زوج‌ها روزهای اول زندگی‌شان به خوبی سپری می‌شود و حرف‌های عاشقانه و ابراز احساسات در بین آن‌ها موج می‌زند اما طبیعتاً به تدریج محبت‌ها کم رنگ می‌شود و زن که تحمل کمی در برابر کمبود محبت همسرش دارد و سرشار از احساسات است، با این روند نه تنها از زندگی ناامید می‌شود بلکه حس می‌کند همسرش دیگر او را دوست ندارد و احساس افسردگی می‌کند. در ادامه چند توصیه به شما داریم.

♨️مشکل شما دلایل مختلفی دارد

این مسئله بی‌شک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و صرفاً دلیل آن به بی‌علاقه شدن همسرتان برنمی‌گردد. به طور مثال می‌تواند به دلیل فشارهای زندگی یا شرایط سخت و موقتی باشد که برای همسرتان پیش آمده و شما از آن مطلع نیستید. برای درک حالات رفتاری همسرتان نشانه‌های رفتاری او را بررسی کنید، احساس ناامیدی و غم و تنهایی، عصبانیت و تحریک‌پذیری، کاهش تعهد و مسئولیت‌پذیری، کاهش گفت‌وگو، کاهش تمایلات جنسی و … ، در مجموع تمام این حالات را بررسی و ریشه‌یابی کنید.

♨️عشق را دوباره زنده کنید

حال که با توجه به نشانه‌های رفتاری متوجه دلیل تغییر رفتار همسرتان شدید، باید دوباره عشق را میان خود و او زنده کنید. از همسر خود تقاضا کنید در یک فرصت مناسب با یکدیگر صحبت کنید. به حرف‌های شوهرتان به دقت گوش دهید حتی اگر با خشم همراه باشد، از لابه لای حرف‌های او می‌توانید نکاتی را که برای بهبود رابطه لازم است، پیدا کنید. به ویژگی‌های مثبتی که شوهرتان دارد، توجه و از همین ویژگی‌هایش تمجید کنید. به او نشان دهید که درکش می‌کنید. به صورت شفاف و واضح به همسرتان بگویید که شرایط کاری و روحی او را درک می‌کنید و می‌فهمید.

♨️اعتمادبه‌نفس شوهرتان را بالا ببرید

اخلاق بسیاری از مردها این‌گونه است که می‌خواهند از آن‌ها قدردانی و تشکر شود. برای افزایش اعتماد به نفس شوهر خود باید تفکرات او را تایید کنید. این کار باعث می‌شود او همه چیز را با شما در میان بگذارد، با صداقت و گاه زیرکانه همه رفتارهای خوبش را به او بگویید.

  • ♨️شما پیش قدم شوید

گفته‌اید شوهرم اصلا به من محبت نمی کند و رابطه زناشویی هم نداریم. بهتر است گاهی اوقات شما برای رابطه زناشویی پیش قدم شوید. این موضوع سبب می‌شود شوهرتان احساس کند او را می‌خواهید. همچنین مردها برای ایجاد رابطه احساسی و زناشویی به زمان نیاز دارند. او را درک کنید، صبور باشید و با هم برای بهتر شدن این رابطه همکاری کنید. در پایان به خاطر داشته باشید همان‌گونه که شما به توجه و محبت همسرتان نیاز دارید، وی هم نیازمند توجه و علاقه شماست. بنابراین همان‌طور که دوست دارید با شما رفتار شود، با او رفتار کنید تا ثمره‌اش را ببینید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.