?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 20:35
کد خبر : 13484

فکرهای بدی در مورد همسرم به سرم می زنه

فکرهای بدی در مورد همسرم به سرم می زنه

سوال: مردی هستم ۳۱ ساله. نمی‌دانم چرا افکار آزاردهنده زیادی به سرم می‌زند. هرکاری هم می‌کنم، خلاص نمی‌شوم. خانمم مدام با گوشی‌اش کار می‌کند بنابراین من هر ثانیه می‌ترسم به عشق‌مان پشت پا بزند و برود. به او شک دارم. مدام در ذهنم به خبرهای بد فکر می‌کنم. راهنمایی‌ام کنید. پاسخ: مخاطب‌گرامی، متاسفانه در شرایط خوبی قرار

سوال: مردی هستم ۳۱ ساله. نمی‌دانم چرا افکار آزاردهنده زیادی به سرم می‌زند. هرکاری هم می‌کنم، خلاص نمی‌شوم. خانمم مدام با گوشی‌اش کار می‌کند بنابراین من هر ثانیه می‌ترسم به عشق‌مان پشت پا بزند و برود. به او شک دارم. مدام در ذهنم به خبرهای بد فکر می‌کنم. راهنمایی‌ام کنید.

blank

پاسخ: مخاطب‌گرامی، متاسفانه در شرایط خوبی قرار ندارید و باید برای حل این مشکل فکری بکنید. شک، از آن موضوعاتی است که در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد اما گاهی حسابی دردسرساز می‌شود و زندگی یک فرد را مختل می‌کند. بنابراین باید بتوانیم آن را مدیریت کنیم. به‌محض این‌که بی‌اعتمادی در رابطه‌ای به وجود بیاید، به تدریج عشق بین زوج‌ها رو به زوال می‌رود و دو طرف از هم دور می‌شوند چون هیچ‌گاه عشق نمی‌تواند با نیت‌های منفی و بی‌اعتمادی، همراه باشد. در ادامه، چند توصیه به شما دارم.

بر ناامنی‌های ذهنی خود غلبه کنید

گفته‌اید خانمم مدام با گوشی‌اش کار می‌کند بنابراین من هر ثانیه می‌ترسم به عشق‌مان پشت پا بزند و برود. این چه‌طرز فکری است که خودتان را با آن درگیر کرده‌اید؟ بسیاری از نگرانی‌های شما به اذعان خودتان که در پیامک‌تان به آن‌ها اشاره کرده‌اید، بی‌دلیل هستند. بر ناامنی‌های ذهنی خود غلبه کنید، خوش‌بین باشید و هر اتفاق کوچکی را دلیلی بر علاقه نداشتن همسرتان فرض نکنید. سعی کنید به جای بدبینی به همسرتان شناخت کافی از او پیدا کنید و درباره او مثبت بیندیشید.

 

احتمالا شما از طرد شدن ترس دارید

متاسفانه ترس و نگرانی در سراسر پیام‌تان مشخص است. شما به دلیل این‌که گوشی دست خانم‌تان هست، فکر می‌کنید که مبادا علاقه‌اش به شما کمتر شده، مبادا با فرد دیگری حرف بزند، مبادا از فرد دیگری خوشش بیاید و … . این مبادا‌ها که شما آن‌ها را در ذهن‌تان می‌سازید، همه به نگرانی‌هایی در زندگی‌تان تبدیل شده است.

قبل از این‌که روی رفتارهای طرف مقابل‌تان تمرکز و سعی کنید دیگری را تغییر دهید، اول از همه سراغ خودتان بروید و ببینید چه ترس‌هایی در وجود خودتان است که باید به آن‌ها بپردازید. باید ترس از دست دادن، طرد شدن و مواردی را بررسی کنید که خودباوری و عزت نفس‌تان را خدشه‌دار و شما را وارد روابط ناسالم و معیوب می‌کند.

شک‌تان را به دیگران نگویید

به جای نگران بودن و افکار منفی که باعث ایجاد تنش‌هایی در رابطه‌تان خواهد شد، با همسرتان راحت صحبت کنید و به او بگویید که بعضی رفتارهایش آزارتان می‌دهد و از او بخواهید درباره برخی موارد توضیح دهد و رازها و شک‌های‌تان را پیش دیگران بازگو نکنید. اگر به مشورت و کمک فکری نیاز دارید، بهترین گزینه یک مشاور و متخصص است. اگر بعد متوجه شدید که شک‌‌تان اشتباه بوده‌ و همسرتان متوجه بدبینی‌تان نشده، باید روی خودتان کار کنید تا کاملا شک را فراموش کنید. اگر هم متوجه شک‌تان شده بود، صادقانه عذرخواهی کنید تا شرایط سخت‌تر نشود. تنها چیزی که می‌تواند شک‌ها و ناآرامی‌های بین زوج ها را از بین ببرد، محبت کردن بی‌قید و شرط به یکدیگر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.