?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 - 0:16
کد خبر : 13925

تجاوز جنسی بعد از ازدواج / مرد بودن متفاوت از نر بودن است

تجاوز جنسی بعد از ازدواج / مرد بودن متفاوت از نر بودن است
رابطه جنسی اجباری بعد از ازدواج در یک کلام یعنی برقراری رابطه جنسی با همسر یا شریک عاطفی بدون رضایت، توافق و اشتیاق.

کارول لمبرت Carol A Lambert بیش از هر روانشناس دیگه‌ای در زمینه «رابطه جنسی اجباری (تجاوز) بعد از ازدواج Marital Rape» مطالعه کرده. رابطه جنسی اجباری بعد از ازدواج در یک کلام یعنی برقراری رابطه جنسی با همسر یا شریک عاطفی بدون رضایت، توافق و اشتیاق. دکتر لمبرت به صراحت میگه علیرغم تمام ادعای رسانه‌ها، رابطه جنسی اجباری بعد از ازدواج هنوز که هنوزه قانونی محسوب میشه! چرا؟ چون درسته که در سال‌های اخیر جنبش‌های زیادی بر علیه خشونت خانگی و خشونت علیه زنان در کشورهای غربی شکل گرفته اما موانع و خلاهای قانونی زیادی در این زمینه وجود داره که محرز شدن رخ‌ دادن تجاوز در بستر ازدواج رو بسیار سخت و دشوار کرده.

این مورد زمانی غم‌انگیزتر میشه که بدونید تحقیقات نشون میدن از هر چهار زن یک زن تجربه رابطه جنسی در زمانی که هیچ تمایلی به این تجربه نداشته رو گزارش می‌کنن.

این عدد در روابطی که جو سواستفاده در اون زیاده، حتی به پنجاه درصد هم میرسه! بهتره بدونید که احتمال تجاوز توسط همسر نسبت به تجاوز توسط یک فرد غریبه چهار برابر بیشتره، چرا؟ چون در هر صورت فرد متجاوز چه ازدواج بکنه چه نکنه، متجاوز باقی می‌مونه، با این تفاوت که بعد از ازدواج دسترسی بهتر و راحت‌تری به قربانی خودش خواهد داشت.

 

جالبه بدونید رابطه جنسی اجباری بعد از ازدواج برخلاف تجاوز معمولی می‌تونه بارها تکرار بشه و بدلیل قبح ماجرا معمولا به پلیس گزارشی هم داده نمیشه یا افراد قربانی به خاطر شرم؛ از‌ مراجعه به روانشناس یا روانپزشک خودداری می‌کنن.

 

با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه می‌شید که رابطه جنسی اجباری بعد از ازدواج حتی در سال ۲۰۲۲ در بسیاری از کشورهای دنیا جنبه قانونی داره. یادمون نره که این آمارها در مورد کشورهای پیشرفته بوده که در سالیان اخیر قوانین سفت و سختی در مورد خشونت خانگی و رابطه جنسی اجباری وضع کردن. کار سختی نیست که حدس بزنیم در جوامعی که همچنان حتی قوانین اولیه و مشخصی در این زمینه وجود نداره اوضاع تا چه حد فاجعه باره! پس یادمون نره که مرد بودن متفاوت از نر بودنه!

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.