?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1403 - 1:30
کد خبر : 17438

سکانس جنجالی فیلم مصلحت که به شدت وایرال شده است

سکانس جنجالی فیلم مصلحت که به شدت وایرال شده است

سکانس جنجالی از فیلم مصلحت که در فضای مجازی وایرال شده است . فیلم مصلحت یکی از جدیدترین فیلم‌های اکران شده سینمای ایران است که این روزها مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و موضوعی سیاسی دارد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی فیلم سینمایی مصلحت بپردازیم. فیلم‌ های سیاسی ایرانی از جمله آثاری هستند که باید با

سکانس جنجالی از فیلم مصلحت که در فضای مجازی وایرال شده است .

فیلم مصلحت یکی از جدیدترین فیلم‌های اکران شده سینمای ایران است که این روزها مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و موضوعی سیاسی دارد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی فیلم سینمایی مصلحت بپردازیم.

فیلم‌ های سیاسی ایرانی از جمله آثاری هستند که باید با احتیاط بیشتری ساخته شوند. زیرا جهت‌گیری‌های این نوع آثار می‌تواند بر افکار مردم اثر بگذارد و به طبع پیامد‌های منفی و مثبت داشته باشد. این آثار یا روی  سیاست‌های داخلی کشور تمرکز دارند و یا به موضوعات سیاسی وابسته به ایران اما خارج از آن می‌پردازند. سالانه تعداد محدودی از این فیلم‌ها اکران می‌شود.

زمان اکران فیلم ایرانی مصلحت

ژانر فیلم مصلحت درام، سیاسی و معمایی است. این فیلم نخست در سال ۱۳۹۹ به عنوان اولین فیلم حسین دارابی در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد و سپس پس از تقریبا سه سال در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ بر روی پرده سینماهای ایران رفت. مدت زمان فیلم مصلحت ۱۰۰ دقیقه است.

داستان فیلم مصلحت

داستان فیلم مصلحت

.

در این بخش قصد داریم تا به سراغ خلاصه فیلم مصلحت برویم. این فیلم با نام سابق پدری و سپس مصلحت نظام ساخته شد اما با انجام اصلاحات به مصلحت تغییر نام داد. فیلمنامه اثر را نیز آقای دارابی به کمک احمد حیدریان و احسان ثقفی براساس طرحی از رضا زهتابچیان (نویسنده و کارگردان دیدن این فیلم جرم است) نوشت.

داستان این فیلم در اوایل دهه ۶۰ و پس از انقلاب رخ می‌دهد. در هسته مرکزی داستان آیت‌الله مشکاتیان یکی از مقامات بلندپایه قوه قضاییه قرار دارد که پسری به نام‌ مهدی دارد. مهدی در درگیری‌ای خیابانی مرتکب قتل می‌شود اما اطرافیان مشکاتیان قصد دارند تا برای حفظ مصلحت شخص دیگری را مقصر قتل قرار دهند. فیلم روایتگر تقابل سخت بین احساسات و عواطف پدرانه و خانوادگی، حفظ مصلحت سیاسی کشور و عدالت واقعی است.

بازیگران فیلم مصلحت

در این قسمت قصد داریم شما را با هنرپیشگان این فیلم سینمایی آشنا کنیم. در ادامه با بیوگرافی بازیگران اصلی و معرفی سایر آنان با شما همراه هستیم

فرهاد قائمیان در نقش آیت الله مشکاتیان

بازیگران فیلم مصلحت / فرهاد قائمیان در نقش آیت الله مشکاتیان

  • سن: ۵۷ سال
  • محل تولد: اردبیل

فرهاد قائمیان بازیگر ایرانی در ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد. او بازیگری را از سال ۱۳۷۰ و بازی در نقش‌های کوتاه شروع کرد و در سال ۱۳۷۲ با فیلم دمرل رسما جلوی دوربین رفت. پس از ایفای نقش در فیلم‌های سکوت کوهستان، سارای، هیوا و نسل سوخته، آقای قائمیان را در تلویزیون با سریال ابر و خورشید دیدیم. این بازیگر علاوه بر حرفه هنرپیشگی، در تهییه‌کننده، طراح لباس و مدیر تولید نیز است. از جمله آثار معروف فرهاد قائمیان باید به فیلم‌های ابر و خورشید، شهر زیبا، شکار روباه، کارناوال مرگ، اسب سفید پادشاه، بادیگارد، غریب، سریال‌های شهریار، بی‌صدا فریاد کن، تعبیر وارونه یک رؤیا و گاندو اشاره کنیم. این هنرپیشه در فیلم مصلحت نقش یک روحانی دارای مقام بالا را دارد.

 

وحید رهبانی در نقش حسین جلالی

هنرپیشه های فیلم مصلحت / وحید رهبانی در نقش حسین جلالی

  • سن: ۴۴ سال
  • محل تولد: تهران

وحید رهبانی بازیگر شناخته شده ایرانی متولد ۲۹ فروردین ۱۳۵۹ است. او بازیگری را از سال ۱۳۷۹ و نقش معروف نیما در سریال پرطرفدار خانه ما شروع کرد. سپس در سریال کمین و فیلم دوئل نیز حضور داشت اما پس از آن فعالیتش در تلویزیون بسیار محدود شد و سال‌ها اصلا در رسانه و سینما حضور نداشت. در این سال‌ها اجراهای تئاتر تنها نقطه اتصال وحید رهبانی به بازیگری بودند تا اینکه باری دیگر در سال ۱۳۹۷ با گاندو درخشید. او در فیلم سینمایی مصلحت نقشی اصلی دارد و در فیلم هناس آقای دارابی نیز حضور داشت.

مجید نوروزی در نقش مهدی مشکاتیان

ژانر فیلم مصلحت / مجید نوروزی در نقش مهدی مشکاتیان

  • سن: ۳۲ سال
  • محل تولد: تهران

مجید نوروزی از بازیگران جوان سینمای ایران و در ۲۰ فروردین سال ۱۳۷۰ به دنیا آمد‌. او در مقطع لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی خواند. او بازیگری را از سن ۱۱ سالگی با انجام یک تست شروع کرد و پس از آن در کانون حر زیر نظر سید جواد هاشمی فعالیت کرد. آقای نوروزی به صورت حرفه‌ای در سال ۱۳۹۵ و با سریال ماه و پلنگ جلوی دوربین رفت و با کاراکتر اشکان (اشکانی) سریال زیر پای مادر رسما به مخاطبان معرفی شد. او تاکنون در سریال‌هایی همچون نجوا، گاندو، فیلم‌های سینمایی دوزیست، لحظه ای و دیگر هیچ و تارا حضور پیدا کرده است. مجید نوروزی در فیلم سینمایی مصلحت نقش پسر روحانی مشکاتیان را دارد.

مهدی حسینی نیا

مدت زمان فیلم مصلحت / مهدی حسینی نیا

  • سن: ۴۱ سال
  • محل تولد: تهران

مهدی حسینی‌نیا بازیگر ایرانی در ۲۸ شهریور ۱۳۶۰ به دنیا آمد. او بازیگری را از سال ۱۳۸۹ و نقش کوتاهی در فیلم اینجا بدون من شروع کرد. او معمولا در نقش‌های مکمل ایفای نقش دارد و این کار را به نحو احسن انجام می‌دهد. فیلم‌های متری شیش و نیم، شنای پروانه، برادران لیلا، سریال‌های یاغی و رهایم کن نمونه بارز نقش‌آفرینی‌های موفق مهدی حسینی‌نیا است.

 

نازنین فراهانی

نمرات فیلم مصلحت / نازنین فراهانی

  • سن: ۵۰ سال
  • محل تولد: تهران

نازنین فراهانی بازیگر ایرانی متولد ۲۳ خرداد ۱۳۵۲ است. او در رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه تهران تحصیل کرد و در سال ۱۳۷۹ نخستین بار به عنوان بازیگر مهمان سریال داستان یک شهر ۲ وارددر تلویزیون حضور پیدا کرد. در همان سال این بازیگر اولین فیلم سینمایی خود با عنوان زیر پوست شهر  بازی کرد. او همچنین نویسندگی آثاری همچون مهمونی کامی، این سیب هم برای تو و پدیده» را برعهده داشته است و آثار شاخص این بازیگر فیلم‌های کوپال، نبات، تارا، سریال‌های ملکاوان، سرگذشت و مستوران هستند.

سایر هنرپیشه های فیلم مصلحت عبارتند از:

  • امیر نوروزی
  • سهی‌بانو ذوالقدر
  • مهدی فریضه
  • علی دل‌پیشه
  • حسن تسعیری
  • مجید جعفری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.