?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 11:49
کد خبر : 30884

شیائومی ۱۴اولترا واقعاً دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا را تحقیر می کند +مقایسه و مشخصات

شیائومی ۱۴اولترا واقعاً دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا را تحقیر می کند +مقایسه و مشخصات
آیا گلکسی اس 24 اولترا می تواند در مقابل چهار لنز دوربین 50 مگاپیکسلی شیائومی مقاومت کند؟

وقتی در مورد بهترین پرچمداران دوربین اندروید صحبت می کنیم ، Samsung Galaxy S24 Ultra راه خود را به سمت بالای لیست پیدا می کند. سامسونگ همچنان به مجموعه‌ای از دوربین‌های جامعی که به دلیل تطبیق‌پذیری مشهور است، ادامه می‌دهد و محبوبیت این تلفن در سراسر جهان به آن یک برد شایسته را می‌دهد. اما اگر ترسی ندارید که از جمع جدا شوید و چیزی متفاوت را امتحان کنید، مسلماً پرچمداران دوربین بهتر دیگری در اطراف وجود دارند. من این شانس را داشتم که از Xiaomi 14 Ultra در یک پیاده روی عکاسی در سنگاپور استفاده کنم و برای من، این گوشی هوشمند دوربین بهتری نسبت به Galaxy S24 Ultra است.

Samsung Galaxy S24 Ultra در مقابل Xiaomi 14 Ultra: مشخصات دوربین و مقایسه

دوربین اصلی
سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

۲۰۰ مگاپیکسل سامسونگ ISOCELL HP2SX، f/1.7، سنسور ۱/۱.۳ اینچی، ۰.۶ میکرومتر پیکسل، OIS، AF
شیائومی ۱۴ اولترا

۵۰ مگاپیکسل Sony LYT-900، دیافراگم متغیر f/1.63-f/4، سنسور ۱ اینچی، پیکسل ۱.۶ میکرومتری، OIS، AF
دوربین فوق عریض
سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

۱۲ مگاپیکسل سونی IMX564، f/2.2، ۱۲۰ درجه فو وی، ۱.۴ میکرومتر پیکسل، فوکوس خودکار
شیائومی ۱۴ اولترا

۵۰ مگاپیکسل سونی IMX858، f/1.8، ۱۲۲ درجه FoV، ۰.۷ میکرومتر پیکسل، AF، عکس‌های ماکرو ۵ سانتی‌متری
دوربین زوم ۱
سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

۱۰ مگاپیکسل سونی IMX754، f/2.4، پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر، زوم اپتیکال ۳ برابر، OIS، AF
شیائومی ۱۴ اولترا

۵۰ مگاپیکسل سونی IMX858، f/1.8، ۰.۷ میکرومتر پیکسل، زوم اپتیکال ۳.۲ برابر، OIS، AF، عکس‌های ماکرو ۱۰ سانتی‌متری
دوربین زوم ۲
سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

۵۰ مگاپیکسل سونی IMX854، f/3.4، ۰.۷ میکرومتر پیکسل، زوم اپتیکال ۵ برابر، OIS، AF
شیائومی ۱۴ اولترا

۵۰ مگاپیکسل Sony IMX858، f/2.5، پیکسل ۰.۷ میکرومتر، زوم اپتیکال ۵ برابر از طریق پریسکوپ، OIS، AF، عکس‌های ماکرو ۳۰ سانتی‌متری
دوربین جلو
سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

۱۲ مگاپیکسل، f/2.2
شیائومی ۱۴ اولترا

۳۲ مگاپیکسل، f/2.0

هر دو گلکسی اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا دارای تنظیمات دوربین چشمگیری هستند. با این حال، صفحه مشخصات به شدت به نفع شیائومی کج شده است.

سامسونگ تعداد مگاپیکسل بالا را برای دوربین اصلی و سنسور خوب برای تله فوتو دوم را در اولویت قرار داده است، اما برای لنزهای تله فوتو اول و اولتراواید کمی کاهش یافته است.

، Xiaomi 14 Ultra از سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی در سراسر برد استفاده می کند، دوربین اصلی یک سنسور ۱ اینچی Sony LYT-900 و سه سنسور دیگر سنسورهای Sony IMX858 با دیافراگم گسترده در سراسر. حتی برای دوربین جلو، Xiaomi 14 Ultra با اختلاف خوبی جلوتر است.

Xiaomi 14 Ultra White (1)
عامر صدیقی / Android Authority

اما این مشخصات در زندگی واقعی چگونه ترجمه می شوند؟ من در چند نسل گذشته از هر دو پرچمدار اولترا سامسونگ و شیائومی استفاده کرده ام و طبق تجربه من، نسل دوم همیشه یک قدم جلوتر بوده است. سامسونگ به تطبیق پذیری خود می بالد، اما عملکرد هر یک از دوربین ها در مقایسه با شیائومی در گذشته پایدار نبود. بنابراین هنگامی که شیائومی بتواند از نظر تطبیق پذیری همخوانی داشته باشد، برتری سامسونگ از بین می رود.

با Galaxy S24 Ultra در مقابل Xiaomi 14 Ultra، تجربه من بیشتر از این بوده است. در تصاویر زیر، من از هر دو دوربین به روشی ساده و بدون توقف برای فوکوس کردن روی یک سوژه استفاده کرده ام. در گلکسی اس ۲۴ اولترا، من از حالت پیش‌فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی استفاده کردم، در حالی که شیائومی ۱۴ اولترا نیز روی حالت عکس پیش‌فرض با نمایه رنگ لایکا Vibrant تنظیم شده است. هر دو گوشی دارای HDR روی خودکار هستند.

برای واضح بودن، ما این تصاویر را با پیکسل نگاه می کنیم. اگر هر کدام از تلفن ها را در دست داشتید و روی عکس ها کلیک می کردید و مستقیماً در رسانه های اجتماعی پست می کردید، فوراً متوجه هیچ کاستی نمی شدید. اما اگر می‌خواهید بهترین نامیده شوید، باید در مقابل رقبای خود در مقابل بررسی دقیق بایستید.

اولین مجموعه تصاویر، تفاوت در نحوه برخورد سامسونگ و شیائومی با چراغ ها را می بینیم. Xiaomi 14 Ultra روشنایی صحنه را به خوبی دریافت می کند و نور را بهتر پخش می کند.

blank blank

از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۴ اولترا، روشنایی صحنه را به طرز عجیبی نشان می‌دهد و آن را فراتر از واقعیت کاهش می‌دهد. با وجود نور کم، گرافیتی های دیواری در تصویر Galaxy S24 Ultra روشن تر به نظر می رسند، در حالی که Xiaomi 14 Ultra برای داشتن ظاهری هماهنگ تر از تیره نگه داشتن چیزها ابایی ندارد.

 

 

blank

در نمونه بعدی، تصویر Galaxy S24 Ultra خوشایند و آماده شبکه های اجتماعی است، اما دقیق نیست. نور شدید خورشید ظهر در سنگاپور رنگ های زیادی را از واقعیت حذف کرده بود که در نمونه های Xiaomi 14 Ultra بهتر مشخص شده است. همچنین می‌توانید این نور شدید خورشید را در تصویر اول، از رنگ‌های پوست گرفته تا علامت احتیاط قرمز، علامت‌های زرد رنگ روی جاده و ساختمان سفید روی آن، ثابت کنید. تصویر سامسونگ کمی در همه جا دیده می شود، با علامت قرمز روی علامت خاموش، در حالی که علامت زرد روی جاده روشن تر است، و ساختمان سفید رنگ زرد رنگی دارد.

 

مسلماً سامسونگ تصویر بهتری را در نمونه‌های دوچرخه سبز و ساختمان سفید دارد، هر چند که دوباره خورشید در واقع کناره ساختمان را منفجر کرد. تصویر شیائومی به چیزی که با چشمان خودم می دیدم نزدیک تر است و به طور مصنوعی نور شدید خورشید را با HDR تهاجمی جبران نمی کند.

رنگ زرد-سبز گلکسی اس ۲۴ اولترا در این مجموعه تصاویر بعدی، هم روی دیوارها و هم روی زمین، قابل توجه است. صحنه‌های شیائومی ۱۴ اولترا دقیق‌تر هستند و در عین حال چشم‌ها را خشنود می‌کنند. همچنین توانسته است برخی از جزئیات را در مناطق متضاد، مانند فروشگاه‌های لبه‌های سمت راست در اولین مجموعه عکس‌ها، جایی که S24 Ultra کمی با مشکل مواجه شده است، به نمایش بگذارد.

 به نظر می رسد سامسونگ تصویر را روشن تر می کند، در حالی که شیائومی از بازی با سایه ها خودداری نمی کند. به همین دلیل، رنگ‌های درک شده در مناطق تیره‌تر با دقت بیشتری توسط Xiaomi 14 Ultra نسبت به Galaxy S24 Ultra نمایش داده می‌شوند. سامسونگ رنگ تقریباً بژ به درها داد، در حالی که در زندگی واقعی به رنگ قهوه ای کاراملی نزدیکتر بودند.

در این عکس گل، سنسور بزرگتر شیائومی ۱۴ اولترا به آن کمک می کند تا جلوه بوکه نرم تری به دست آورد. دیافراگم متغیر در اینجا مطرح است، اما من به تلفن اجازه می‌دهم همه چیز را برای این کلیک‌های اشاره‌کرده و شلیک کند. نتیجه یک عکس زیبا است که در رنگ ها دقیق است. گلکسی اس ۲۴ اولترا فوکوس بیشتری از شاخ و برگ دارد، زیرا سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی کوچکتر هیچ بوکه طبیعی ایجاد نمی کند. همچنین، تابلوهای زرد رنگ جاده یک بار دیگر اغراق‌آمیز شده‌اند، بدون توجه به نور شدید خورشید که رنگ را در زندگی واقعی از بین برده است.

اینها عکس‌های جالبی برای حالت خودکار هستند، زیرا دوربین‌ها یک ثانیه طول می‌کشند تا بفهمند کجا باید در میان شیشه فوکوس کنند. سامسونگ در اولین عکس بر روی لوگوی لایکا تمرکز کرد، در حالی که شیائومی بر روی پیکره دوربین تمرکز کرد (در حالی که هنوز لوگو را واضح نگه داشته است). در عکس‌های بعدی، به نظر می‌رسید که سامسونگ در حال شکار انسان‌هایی است که در شیشه منعکس شده‌اند، در حالی که شیائومی موفق شد سوژه تصویر را به عنوان دوربین سفید بدون وسواس به چهره‌ای تشخیص دهد.

در نور ملایم‌تر عصر، رنگ سبز گلکسی اس ۲۴ اولترا من آشکار می‌شود، به‌ویژه وقتی با نتایج Xiaomi 14 Ultra مقایسه می‌شود. من همین موضوع را در دوربین‌های فوق عریض، اولیه و زوم اپتیکال ۳ برابر مشاهده کردم که نشان می‌دهد این یک ویژگی پردازش نرم‌افزاری است تا یک مشکل سخت‌افزاری.

در حالی که سری گلکسی اس ۲۴ ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی خود را تبلیغ می‌کرد ، شیائومی چندین ویژگی هوش مصنوعی از جمله زوم فوق‌العاده هوش مصنوعی را نیز دارد که ادعا می‌کند تصاویر زوم‌شده تا ۳۰ برابر را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. با این حال، شما باید بیش از یک یا دو ثانیه ثابت بمانید، و طبق تجربه من، این ویژگی در مناظر/ساختمان ها بهترین کار را دارد.

 

اما نتایج حاصل از زوم AI Ultra شیائومی در Xiaomi 14 Ultra ارزش آن را دارد و آنچه را که می توانید از Galaxy S24 Ultra در آن محدوده زوم دریافت کنید، بیشتر می کند. به نمونه‌های ۳۰ برابری بالا نگاه کنید و توجه داشته باشید که هر دو گوشی از نظر اپتیکال با زوم ۵ برابری به حداکثر می‌رسند.

همانطور که اشاره کردم، با این حال، AI Ultra Zoom در بین مردم دچار لنگ می‌شود، همانطور که در عکس‌های بالا می‌بینید که در آن همه چهره‌ها را زیر و رو می‌کند. پس بهتر است برای آن به اشیاء بی جان بچسبید.

با کم شدن نور، گلکسی اس ۲۴ اولترا تصویر تیره‌تری ارائه می‌دهد، در حالی که شیائومی ۱۴ اولترا همچنان به گرفتن نور بیشتری ادامه می‌دهد. نتیجه نهایی این است که عکس ها به طور چشمگیری متفاوت به نظر می رسند. بار دیگر، تصویر Xiaomi 14 Ultra به صحنه در آن زمان نزدیک‌تر است و Galaxy S24 Ultra آن را به نظر می‌رسد که یک ساعت فراتر از غروب خورشید از آنچه که هست فاصله دارد.

در شرایط تاریک، می‌توانید مشاهده کنید که گلکسی اس ۲۴ اولترا چگونه از نور در تابلوها و انعکاس‌های موجود در آب جلوگیری می‌کند. من نتایج Xiaomi 14 Ultra را خوشایندتر می‌دانم، هرچند در بازتاب‌ها کمی اغراق‌آمیز است، بنابراین نظرات می‌تواند متفاوت باشد.

دوربین های Samsung Galaxy S24 Ultra در مقابل Xiaomi 14 Ultra: حکم

Samsung Galaxy S24 Ultra در مقابل S23 Ultra در مقابل S22 Ultra 1
Lanh Nguyen / Android Authority

تجربه من با سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا عالی بوده است اما عالی نیست، که برای پرچمداری که یکی از بهترین ها به حساب می آید شرم آور است.

حالی که من از تطبیق پذیری تنظیمات سامسونگ قدردانی می کنم، سنسور اولیه ۲۰۰ مگاپیکسلی باعث شده است که من به چیزهای بیشتری نیاز داشته باشم. برای مثال، من نمی‌توانم رنگ‌های دقیقی را از تلفنم دریافت کنم، و تصاویری که روی آنها کلیک می‌کنم تقریباً همیشه رنگ زرد مایل به سبزی دارند که باید با پردازش پس از پردازش عملاً همیشه آن‌ها را اصلاح کنم. تلفن همچنین به من نیاز دارد که برای هر شات، به خصوص در مورد مردم و حیوانات، بسیار بی حرکت باشم. همکار من ریتا از این موضوع بسیار ناامید شد، او در نهایت به یافتن راه حلی برای تاخیر شاتر Galaxy S24 Ultra رسید .

این بدان معنا نیست که عکس های گلکسی اس ۲۴ اولترا بد هستند. آنها چیزی نیستند که من برای آن ۱۳۰۰ دلار پرداخت کردم. دلتای بین تجربیات گلکسی اس ۲۴ اولترا و سایر پرچمداران امسال بالاترین میزان بوده است و سامسونگ احساس می کند که در حال سست شدن است.

من منتظر بودم تا سامسونگ به‌روزرسانی‌هایی را ارائه کند که مشکلات من را برطرف کند، اما به‌روزرسانی‌های تا کنون (از جمله یکی که ظاهراً تعادل رنگ سفید را برطرف کرده است) دلیل زیادی برای خوشحالی به من نداده است. به‌عنوان کسی که از زمان گلکسی اس ۲۱ اولترا، شخصاً همه گلکسی‌های اولترا را خریداری کرده و استفاده کرده‌ام، مطمئن هستم که سامسونگ از رقبا عقب افتاده است و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر برنده سابق نیست. تنها پوشش نقره ای دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا این است که دوربین زوم ۵ برابری نسبت به زوم ۱۰ برابری اس ۲۳ اولترا برای من کاربرد بیشتری دارد.

Xiaomi 14 Ultra White (3)
عامر صدیقی / Android Authority

از طرف دیگر، من از زمان Mi 11 Ultra از تمام پرچمداران Ultra شیائومی استفاده کرده ام. برای هر نسلی، من رویکرد شیائومی به دوربین را بر سامسونگ ترجیح داده‌ام، و این عکسبرداری دوربین خلاصه خوبی از دلیل انجام این کار است.

شیائومی نه تنها با تطبیق پذیری سامسونگ مطابقت دارد، بلکه آن را با تخصص فنی در قالب یک برگه مشخصات جامد و همکاری مفید با لایکا برای اپتیک و تنظیم دوربین همراه می کند. هر دو گوشی به من اجازه می‌دهند تا در صورت نیاز با تنظیمات دستی کثیف شوم، اما در مقایسه با Samsung Galaxy S24 Ultra در Xiaomi 14 Ultra کمتر و کمتر به آن نیاز دارم. هنگامی که من نیاز به عکسبرداری دارم، Xiaomi 14 Ultra من را ناامید نکرده است، در حالی که Samsung Galaxy S24 Ultra چندین بار این کار را کرده است، که برای یک پرچمدار سطح بالا غیر قابل قبول است.

اگر بخواهم فقط یک عکس با یک گوشی بگیرم و بین Xiaomi 14 Ultra و Samsung Galaxy S24 Ultra انتخاب کنم، گوشی شیائومی را انتخاب می کنم. امیدوارم سامسونگ به این بازخورد برای نسل بعدی پرچمداران خود توجه کند. در عین حال، شیائومی خوب عمل می کند و همینطور ادامه دهید!

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.