?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 13:39
کد خبر : 30896

تکلیف کسی که سهمیه کارت سوختش تمام شده در پمپ بنزین چیست؟

تکلیف کسی که سهمیه کارت سوختش تمام شده در پمپ بنزین چیست؟

صحبت های نصفه و نیمه وزیر نفت در خصوص استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه های بنزین موجب نگرانی مردم شده است که حالا یکی از نمایندگان مجلس در این خصوص توضیحاتی داده است هرچند توضیحات ایشان ابهامات دیگری را به وجود آورده است! مثلا اگر سهمیه کارت سوخت شخصی تمام شد و غروب نیاز به بنزین داشتیم و سهمیه کارت جایگاه هم به پایان رسیده بود و اتفاقی در مسافرت بودیم تکلیف چیست؟

وزیر نفت مدعی شده که تنها با کارت سوخت می‌توان سوخت‌گیری کرد و این ادعا موجب نگرانی در مردم از جهت پایان سهمیه بنزین، گم کردن کارت سوخت و احتمال گرانی قیمت شده است. اگرچه مجلس نظر دیگری دارد و گویا وضعیت کارت سوخت‌ها چندان تفاوتی با قبل نخواهد کرد.

هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره صحبت‌های اخیر وزیر نفت در رابطه با بنزین و کارت سوخت به «انتخاب» گفت: در کل حرفی که وزیر نفت درباره کارت سوخت‌زده یک حرف عقلانی است که می‌گوید هرکسی برای بنزین زدن باید از کارت خود استفاده کند، اما ایشان حرف کامل را نزد که اگر سهمیه افراد تمام شد در پمپ بنزین چه کنند؛ تا مردم نگران نشوند. ما این موضوع را به ایشان هم گفتیم که صحبتشان را تکمیل کنند. الان اتفاق خاصی رخ نداده است و مردم می‌توانند در شرایط تمام شدن بنزینشان از کارت جایگاه استفاده کنند.

وی در ادامه در رابطه با عدم ارائه کارت سوخت به برخی خودرو‌ها و تأخیر در صدور کارت سوخت بیان کرد: جزئیات ارائه کارت سوخت با وزارت خانه است.  وزیر اگر کامل صحبت کرده بود این نگرانی‌ها ایجاد نمی‌شد. من دیروز با رئیس پالایش پخش صحبت کردم که می‌گفت مردم در کارتشان بنزین است اما از کارت جایگاه بنزین می‌زنند. اگر مردم از کارت خود بنزین بزنند مشکل حل می‌شود و مشخص است که چه میزان بنزین در کجا مصرف شده است.

بیگی نژاد درباره برخورد تک بعدی وزارت نفت با قاچاق سوخت گفت: یکی از نگرانی‌های دولت قاچاق است. شما وقتی قیمت را دست نمی‌زنید، کنترل غیرقیمتی باید وجود داشته باشد. ما باید برای قاچاق سوخت جدیت داشته باشیم و یک موضوع هم نیست که صرفاً مربوط به چند استان باشد. این ایراد وجود دارد که کارت سوخت تنها روش مقابله با قاچاق بنزین نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.