?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1403 - 20:18
کد خبر : 30868

میل جنسی کم و تستوسترون پایین چه ارتباطی دارند؟

میل جنسی کم و تستوسترون پایین چه ارتباطی دارند؟

میل جنسی پایین و تستوسترون پایین ارتباط نزدیکی با هم دارند، سطح پایین تستوسترون اغلب علت کاهش میل جنسی در مردان است. سطح تستوسترون با افزایش سن کاهش می یابد. خوشبختانه آزمایش و درمان به آسانی از کلینیک های تخصصی در دسترس است و تحت مراقبت مناسب بسیار مؤثر است.

کاهش میل جنسی  چیزی است که بیشتر بزرگسالان در دوره ای از زندگی خود تجربه می کنند.

میل جنسی پایین  می تواند به دلیل استرس، بیماری، خلق و خو، عدم وجود شریک جنسی یا تغییرات هورمونی باشد.

تستوسترون چیزی است که با افزایش میل جنسی مرتبط است، اما اغلب افراد وقتی میل جنسی پایینی دارند به تستوسترون پایین فکر نمی کنند.

در اینجا ما به این می پردازیم که چگونه سطح پایین تستوسترون می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد و چه کاری می توانید برای رفع میل جنسی کم انجام دهید!

تحقیقات پشت تستوسترون پایین و میل جنسی کم

تحقیقات زیادی وجود دارد که از این ایده حمایت می کند که سطوح پایین تستوسترون باعث کاهش میل جنسی می شود.

Lejeune و همکاران دریافتند که تستوسترون پایین با میل جنسی و میل جنسی کم در مردان مرتبط است و درمان با TRT این علائم را بهبود می بخشد. آنها دریافتند که تستوسترون یک “محرک فیزیولوژیکی” میل جنسی در مردان است و رابطه آماری معنی داری بین سطح تستوسترون و میل جنسی وجود دارد.

همچنین تحقیقات قابل توجهی وجود دارد که از درمان کاهش میل جنسی در زنان مبتلا به تستوسترون حمایت می کند.

در حالی که دلایل دیگری مانند کاهش میل جنسی مانند سلامت ضعیف، مسائل مربوط به روابط و مشکلات روانی وجود دارد، سطح پایین تستوسترون یکی از دلایل مهم و شایع این مشکل است که نمی توان آن را در مردان یا زنان نادیده گرفت.

 افزایش سن

کاهش طبیعی سطح تستوسترون در مردان بزرگسال

آیا مقدر است که همه مردان با افزایش سن سطح تستوسترون و در نتیجه میل جنسی کمتری داشته باشند؟

ممکن است برای برخی واضح باشد، اما میل جنسی مردان در سال های جوانی معمولاً زیاد است و با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد. در حالی که این همیشه درست نیست، ممکن است یک دلیل هورمونی برای این کاهش تدریجی وجود داشته باشد.

دو مطالعه بزرگ نشان داده اند که سطح تستوسترون کل مردان به طور متوسط ​​۱.۶٪ در سال و سطح تستوسترون آزاد آنها ۲-۳٪ در سال کاهش می یابد ( Harman et al. 2001, Zirkin and Tenover, 2012 and Feldman et al. 2001 ) . . این منجر به کاهش قابل توجه تستوسترون می شود که می تواند با کاهش میل جنسی با افزایش سن مردان مرتبط باشد.

بخش مهمی از این امر افزایش سطح SHBG (گلوبولین اتصال به هورمون جنسی) در مردان مسن است. SHBG به تستوسترون موجود در خون متصل می شود و در دسترس بودن آن را کاهش می دهد، بنابراین سطح تستوسترون آزاد را کاهش می دهد.

مطالعات دیگر نشان داده اند که کاهش سطح تستوسترون ارتباط نزدیک تری با تغییرات سلامتی و رفتاری دارد ، اگرچه با افزایش سن همچنان کاهش تدریجی وجود دارد.

بیومارکرهای کلیدی برای آزمایش کاهش سطح تستوسترون چیست؟

آنچه که نشانگرهای زیستی خاص می توانند به ما بگویند

برخی از نشانگرهای کلیدی آزمایش خون وجود دارند که برای درک و امکان تجزیه و تحلیل سطوح مفید تستوسترون مردان، به ویژه با افزایش سن، مهم هستند.

SHBG – گلوبولین متصل به هورمون جنسی به تستوسترون متصل می شود. اگر سطوح بیش از حد افزایش یابد، میزان تستوسترون موجود در خون کاهش می یابد.

آلبومین – مانند SHBG این پروتئین نیز به تستوسترون متصل می شود و مقدار موجود در بدن را کاهش می دهد و علائم را افزایش می دهد.

تستوسترون – سطح تستوسترون ارتباط نزدیکی با میل جنسی دارد، هنگامی که در ترکیب با مقادیر بالا آزمایش شود، تصویری از سطح عمومی تستوسترون مردان به دست می دهد.

استروژن – اگر استروژن افزایش یابد، میل جنسی مردان را کاهش می دهد. علاوه بر این، افزایش استروژن ممکن است نشان دهنده این باشد که یک مرد مقدار زیادی تستوسترون را به استروژن تبدیل می کند – این امر در مردان با درصد چربی بدن بالاتر رایج است.

هورمون لوتئینیزه کننده (LH) – این هورمون توسط غده هیپوفیز ترشح می شود و بیضه ها را برای تولید تستوسترون تحریک می کند. ممکن است در مردان با تستوسترون پایین بالا یا پایین باشد و برای کمک به تشخیص استفاده می شود.

هورمون محرک فولیکول (FSH) – مانند LH، FSH بیضه ها را برای تولید مایع منی تحریک می کند، همچنین اگر سطح تستوسترون پایین باشد ممکن است کم یا زیاد شود.

!

خوشبختانه، لازم نیست با افزایش سن محو شوید. امروزه کلینیک هایی مانند Optimale می توانند برای مشکلاتی مانند تستوسترون پایین و میل جنسی کم درمان ارائه دهند تا اطمینان حاصل شود که مردان کمک مورد نیاز برای زندگی شاد و سالم را دریافت می کنند.

باید چکار کنم؟

اولین قدم انجام آزمایش خون و بررسی توسط متخصص است.

بدون آزمایش خون، نمی دانید که آیا این قطعاً علت است یا خیر. توضیحات بالقوه زیادی در مورد اینکه چرا شما ممکن است میل جنسی کم داشته باشید وجود دارد، و همچنین ممکن است دلایل قابل درمان برای کاهش سطح تستوسترون شما وجود داشته باشد.

میل جنسی کم و تستوسترون پایین ED
با این حال، اگر برخی از علائم دیگر مرتبط با تستوسترون پایین را نیز دارید، ممکن است نشان دهنده این باشد که میل جنسی پایین و تستوسترون پایین شما با هم مرتبط هستند.

در اینجا می توانید بررسی کنید که آیا علائم تستوسترون پایین دیگری دارید یا خیر .

شایع ترین علائم غیر از میل جنسی کم عبارتند از:

• احساس ناخوشی

• انرژی کم

• اختلال در نعوظ

• کاهش توده عضلانی

• مه مغزی

• انگیزه ضعیف

• کاهش قد (معمولا در مردان مسن به دلیل کاهش تراکم استخوان)

می توانید از پرسشنامه ADAM استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا علائم اصلی تستوسترون پایین را دارید یا خیر.

همچنین راه های دیگری برای بهبود سطح تستوسترون طبیعی شما وجود دارد.

این می تواند شامل مکمل ها، رژیم غذایی و ورزش برای افزایش سطح و میل جنسی باشد.

نتیجه

میل

جنسی پایین یک علامت شایع است که در مردان با تستوسترون پایین دیده می شود.

در حالی که شرایط دیگر، مانند افسردگی، می تواند باعث این مشکل شود، تستوسترون پایین یک علت شایع است و ارزش بررسی دارد.

میل جنسی پایین و تستوسترون پایین دست به دست هم می دهند، اگر از میل جنسی کم رنج می برید، با تماس بگیرید تا دریابید که چگونه می توانیم به مشکلات تستوسترون پایین یا نعوظ کمک کنیم.

آزمایش خون ساده ما   در مورد اینکه آیا تستوسترون پایین یک مشکل است یا خیر به شما می گوید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.