?>
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 19:48
کد خبر : 24461

لاغری سریع شکم و پهلو به سبک لاغری محسن کیایی+راهکارهای تضمینی

لاغری سریع شکم و پهلو به سبک لاغری محسن کیایی+راهکارهای تضمینی

لاغری سریع مورد توجه خیلی از کسانی است که از اضافه وزن رنج می برند،لاغری سریع شکم و پهلو که معمولا بیشترین حجم چربی و چاقی بدن در این نواحی دیده می شود. اگر توجه کرده باشید محسن کیایی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون اخیرا خیلی سریع لاغر شده است ! لاغری محسن کیایی

لاغری سریع مورد توجه خیلی از کسانی است که از اضافه وزن رنج می برند،لاغری سریع شکم و پهلو که معمولا بیشترین حجم چربی و چاقی بدن در این نواحی دیده می شود.

اگر توجه کرده باشید محسن کیایی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون اخیرا خیلی سریع لاغر شده است ! لاغری محسن کیایی چطور اتفاق افتاده است ؟

هر فردی، حتی با اندامی خوب، حداقل یک بار در زندگی خود به دنبال بهترین راه برای از بین بردن چربی شکم بوده است. زیرا کمر باریک و پهلوهای باریک بیشتر از ظاهر خوب برای سلامتی شما مفید است. در واقع، نداشتن چربی بیش از حد شکم می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

دور کمر کوچک با خطر بیشتر بیماری قلبی، دیابت و حتی سرطان مرتبط است. کاهش وزن، به ویژه چربی های شکم و پوست، عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر چربی های شکم، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل و یک برنامه ورزشی مناسب بدن است که به تدریج و به طور مداوم چربی های اطراف شکم و گردن را می سوزاند و وزن را کاهش می دهد. در این مقاله به بررسی بهترین راه های کاهش وزن می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

لاغری سریع ،لاغری سریع شکم و پهلو به سبک لاغری محسن کیایی

چرا خانم ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟

به خاطر حفاظت از جنین، بدن خانم ها چربی ها را در شکم و پهلو ها ذخیره می کند. چربی های پهلو زیرپوستی هستند و در زیر پوست قرار دارند و جزء چربی های سمی هستند که آب کردن آنها دشوار است. همچنین چربی های شکم که تا دور کمر نیز ادامه دارند، از چربی های سمی و زیرپوستی هستند و به سختی آب می شوند.

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال کاهش وزن سریع در کوتاه مدت هستند. البته در حال حاضر روش‌هایی مانند انواع رژیم‌های لاغری سریع برای دستیابی به این هدف وجود دارد، اما این روش‌ها غالباً توسط متخصصان توصیه نمی‌شود. همچنین چندین روش پزشکی نیز وجود دارند که می‌توان به آن‌ها به عنوان سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو نگاه کرد، اما برخی از آن‌ها توصیه شده و برخی دیگر منع شده اند.

به عنوان مثال، روش‌های پزشکی مانند کرایولیپولیز، لیپولیز تزریقی، لیزر لیپولیز و… می‌توانند طی چند جلسه کوتاه چربی‌های شکم و پهلو را آب کرده و پوست این نواحی را سفت کنند. این روش‌ها به عنوان سریع‌ترین روش‌های ممکن در نظر گرفته می‌شوند. در واقع هر روشی که تاکنون به عنوان سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو دیده یا شنیده‌اید، در مقابل این روش‌ها هیچی نیستند.

 

قدم اول :

دور شکم تان  را اندازه بگیرید

برای رسیدن به لاغری سریع و لاغری سریع شکم و پهلو به سبک لاغری محسن کیایی ،قبل از هر چیز و قبل از اینکه در مورد راه‌های کاهش چربی اطراف  شکم و پهلو  با هم بحث کنیم، ابتدا باید بفهمیم که چرا فکر می کنیم  شکم بزرگی داریم؟!

این بسیار آسان است. دور کمر را با یک متر اندازه گیری کنید. مردان با دور کمر بیشتر از ۱۰۱ سانتی متر و زنان با دور کمر بیشتر از ۸۹ سانتی متر چاقی شکمی دارند.

blank

علل  تجمع چربی  در اطراف شکم و پهلو

عوامل مختلفی مانند سبک زندگی بی تحرک، عدم تعادل هورمونی و غذاهایی که می خورید می توانند چربی شکم شما را افزایش دهند.

عوامل زیر نیز در این امر نقش دارند:

ژنتیک قبل از یائسگی تخمدان

استرس زیاد

کمبود خواب

ورزش ناکافی

و چیزهایی هستند که نمی توانید در مورد آنها زیاد کار خاصی  انجام دهید، مانند:

ژن ها و تغییرات طبیعی هورمونی در دوران یائسگی.

با این حال، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید کنترل کنید.

راه های لاغری سریع شکم و پهلو و کاهش وزن چیست؟

ورزش یکی از مهمترین کارهایی است که باید هر روز انجام دهید تا شکم و پهلوهای خود را صاف کنید.

هم راه برو و هم بدو !

راه های زیادی برای کاهش سایز کمر وجود دارد که می توانید آنها را در برنامه خود بگنجانید. این روش ها عبارتند از:

  • کاهش وزن با ورزش
  • سوزاندن چربی های شکم بدون ورزش
  • حل کردن چربی های شکم با رژیم گیاهخواری
  • کاهش چربی شکم با رژیم غذایی منظم و غیره

هر یک از این روش ها را به تفصیل شرح خواهیم داد:


لاغری بدون ورزش /لاغری بدون رژیم /با ۱۱ راهکار علمی و عملی بدون رژیم و ورزش لاغر شوید


از بین بردن چربی شکم با ورزش

چربی شکم یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. اما خبر خوب این است که با ورزش می توانید این چربی های اضافی را از بین ببرید. ورزش هایی مانند کاردیو، شامل دویدن، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری، به شما کمک می کنند که چربی شکم را بهبود بخشید و آن را کاهش دهید. همچنین تمرینات مقاومتی مانند شناخته شده ترین آنها، خم شکم و پلانک، نیز به شما کمک می کنند تا عضلات شکم را تقویت کرده و چربی های آن را بهبود بخشید. اما باید توجه داشت که ورزش تنها بخشی از فرایند است و برای داشتن شکم مسطح و تناسب اندام، تغذیه مناسب و کنترل سطح استرس نیز بسیار مهم است.

بسیاری از افراد مبتلا به چربی شکم سعی در از دست دادن آن دارند.

با انجام حرکات ورزشی مانند دراز و نشست و دویدن روی تردمیل، چربی های اضافی دور شکم و پهلوها را از بین ببرید.

ورزش خوب است، اما مشکل واقعی اینجاست که دراز و نشست و دوچرخه، یا بیشتر تمریناتی که در مورد خشک کردن و سوزاندن چربی شکم می شنوید، بیشتر از اینکه ماهیچه های شکم را آب کنند، تقویت می کنند.

می توانید با ورزش در حین غذا خوردن معده خود را تحریک کنید و یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.

برای لاغری سریع شکم و پهلو به سبک لاغری محسن کیایی ،ورزش‌هایی  در ادامه معرفی می‌کنیم که در واقع  به سفت شدن ماهیچه‌های شکم کمک می‌کنند:

  • حرکت کرانچ
  • حرکت پل معکوس
  • لگد به عقب حرکت
  • پیلاتس
  •  اسکات وزن بدن
  • حالت قایق

لاغری سریع شکم و پهلو با رژیم غذایی گیاهخواری

blank

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن شماست، به خصوص اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید.

گفته می شود که پروتئین باعث تحریک هضم، کاهش اشتها و تغییر ترشح بسیاری از هورمون های کنترل وزن می شود.

از سوی دیگر، برخی غذاها (مانند سبزیجات و میوه ها) سرشار از فیبر و آب هستند.

پس از خوردن این میوه ها برای مدت طولانی سیر خواهید بود. برخی از غذاها مانند فلفل و دارچین نیز خاصیت چربی سوزی دارند، یعنی سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.

البته تاثیر چربی سوزی این غذاها آنقدر زیاد نیست که به تنهایی باعث لاغری سریع شکم و پهلو شوند.

در ادامه شما را با غذاهای گیاهی که سرشار از پروتئین یا فیبر هستند آشنا می کنیم.

در اینجا چند روش برای آب کردن چربی شکم با غذاهای گیاهی وجود دارد:

عدس

یک فنجان عدس پخته حدود ۱۸ گرم پروتئین دارد. عدس را می توان نه تنها به شکل دال عدس (یک غذای دلچسب هندی)، و در سالاد و سوپ نیز میل کرد.

گفته می‌شود عدس حاوی مقادیر خوبی کربوهیدرات دیر هضم است و همچنین، منبع خوبی از فیبر است که برای کاهش‌وزن شما مهم هستند. علاوه‌ براین، عدس حاوی فولات، منگنز و آهن نیز می‌باشد که همگی برای حفظ سلامتی مهم هستند.

نخود

نخود جزو غلات کامل طبقه بندی می شود و پروتئین بالایی دارد.

مشخص است که یک فنجان سویای پخته یا آب پز حدود ۱۵ گرم پروتئین دارد.

علاوه بر این، آنها منبع خوبی از آهن، کربوهیدرات های پیچیده، فیبر، فولات، فسفر، پتاسیم، منگنز و سایر مواد تقویت کننده سلامت هستند.

دانه‌ تاج‌خروس و کینوا

این دانه‌های بدون گلوتن، پروتئین کافی برای کل روز شما را تامین می‌کنند.

آمارانت و کینوا منبع کاملی از پروتئین هستند و گفته می‌شود شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند و در نتیجه از پرخوری شما جلوگیری می‌کنند.

اسفناج

اسفناج یکی از مواد غذایی مهم دیگر برای کاهش چربی شکم و لاغری سریع شکم و پهلو  در رژیم گیاهخواری است.

آیا می دانستید که اسفناج به اندازه یک تخم مرغ آب پز سفت پروتئین دارد و فقط نیمی از کالری یک تخم مرغ دارد؟

همچنین می توانید ارزش غذایی اسفناج را با بخارپز کردن به جای خام خوردن آن به حداکثر برسانید. اسفناج بخارپز به حفظ ویتامین ها، تسهیل جذب کلسیم و جلوگیری از نفخ کمک می کند.

بادام

بادام یک قرص لاغری طبیعی است و حیف است جای آن در مقاله نکات مهم برای لاغری شکم خالی بماند.

خوردن تنها چند وعده در روز می تواند به کاهش وزن و آب کردن چربی های شکم کمک کند.

طبق یک مطالعه اخیر، می توانید قبل از رفتن به باشگاه آجیل بخورید زیرا سرشار از اسید آمینه ال آرژنین است که به سوزاندن چربی و کربوهیدرات های بیشتری در طول تمرین کمک می کند.

پنیر کوتیج

یک پنیر بسیار کم کالری و کم چرب است و محتوای پروتئین بالایی دارد.

علاوه بر این، منبع غنی از کلسیم، فسفر، ویتامین B12، ریبوفلاوین و سایر مواد مغذی است که برای کاهش وزن به روشی سالم ضروری هستند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی بسیار سالم است که سرشار از ویتامین C، پروتئین، ویتامین K و فیبر است که همه مواد مغذی مهم برای کاهش وزن هستند. می توانید این سبزی مغذی را بجوشانید، بخارپز کنید یا بپزید. در هر صورت، کلم بروکلی یک سبزی عالی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن است.

جو دوسر یا  بلغور

جو دوسر یکی از غذاهای شگفت انگیز برای سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن است. اگر در وعده صبحانه جو میل کنید تا ناهار انرژی کافی خواهید داشت و دیگر به سراغ غذاهای ناسالم نخواهید رفت.

کاهو

کاهو سرشار از فیبر و آب است و خوردن آن معده شما را پر کرده و احساس سیری می کند. وقتی احساس سیری کردید، واضح است که کمتر سراغ غذاهای ناسالم خواهید رفت. در نتیجه وزن شما کاهش می یابد و چربی های شکم آب می شوند.

لوبیا

لوبیا نیز جزء آن دسته خوراکی‌هایی است که فیبر و پروتئین بالایی دارد و باعث می شود برای مدت طولانی‌تری سیر باشید.

دارچین

دارچین خاصیت گرم کنندگی دارد و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد. وقتی متابولیسم شما افزایش پیدا کند، قطعا وزن کم خواهید کرد. می توانید از دارچین به عنوان ادویه برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید.

آب

ممکن است عجیب به نظر برسد که چگونه آب می تواند به آب کردن چربی های شکم کمک کند. آب سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و بدن را سم زدایی می کند. بنابراین باعث کاهش اشتها می شود. برای افزایش تاثیر آب بر چربی شکم و لاغری، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

شما باید دو ساعت قبل از وعده غذای خود آب بنوشید.

این اقدام باعث می‌شود در هر وعده غذایی ۷۵ کالری کمتر مصرف کنید.

اگر این عمل را هر روز انجام دهید، در طول سال ۲۷۰۰ کالری کمتر مصرف خواهید کرد. می‌توانید آبی با طعم مصرف کنید، به عنوان مثال با اضافه کردن یک تکه لیمو، نعناع یا نارنج.

این کار باعث می‌شود علاقه شما به مصرف آب افزایش یابد و همچنین سوخت و ساز بدنتان افزایش یابد. آب را خنک بنوشید، نه سرد و یخ. آب خنک باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، زیرا برای گرم کردن آب، بدن بیشتری کالری مصرف می‌کند.

نوشیدنی‌های خود را تغییر دهید، به جای نوشابه‌های گازدار از آب استفاده کنید و به جای قهوه شیرین‌شده با خامه و شکر، قهوه تلخ مصرف کنید.

همچنین می‌توانید چای سبز بنوشید، زیرا چای سبز دارای آنتی‌اکسیدانی است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و باعث چربی سوزی می‌شود. در نهایت، الکل را مصرف نکنید، زیرا الکل سطح هورمون استروژن در بدن را افزایش می‌دهد و باعث انباشت چربی در ناحیه شکم می‌شود.

زردچوبه 

زردچوبه یک آچار فرانسوی است که به تمام معنا دارای خواص است. این ادویه زرد رنگ از کاهش التهاب بدن تا افزایش سرعت سوخت و ساز چربی‌ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود.

شکلات

شکلات نیز منبع فیبر است و با خوردن یک تکه شکلات می‌توانید چند ساعت سیری کنید و اشتهایتان نسبت به غذاهای شور و چرب کاهش یابد. همچنین، شکلات تلخ سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث کاهش وزن می‌شود.

به برگه سیب نیز سیب خشک شده منظور است که به راحتی هضم می‌شود و باعث تصفیه خون، پاکسازی معده و روده می‌شود. این خوراکی خوشمزه فیبر، انواع ویتامین‌های B، کلسیم و آهن را نیز داراست.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از محصولاتی است که برای کاهش وزن بسیار مفید است. سرکه سیب به عنوان یک نوشیدنی کم‌کالری معروف است که می‌تواند به مهار تجمع چربی در اطراف شکم کمک کند و همچنین باعث افزایش سیری شما می‌شود. همچنین، سرکه سیب می‌تواند سطح قند خون را نیز مدیریت کند. برای استفاده بهینه از سرکه سیب، بهتر است آن را در آب مخلوط کنید تا مطمئن شوید مقدار زیادی اسید مصرف نمی‌کنید. همچنین، می‌توانید از آن به عنوان سس سالاد با روغن زیتون استفاده کنید. بهتر است مصرف سرکه سیب را در دو تا سه نوبت در طول روز تقسیم کنید و قبل از غذا مصرف کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که استفاده بیش از حد از سرکه سیب ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و گلوتان را تحریک کند.

دستورالعمل رژیم فوق العاده برای لاغری فوری

ماساژ برای لاغری شکم

ماساژ یک روش عالی است که می‌تواند به بدن انرژی بخشیده، استرس را کاهش داده و آرامش را افزایش دهد. این نوع ماساژ می‌تواند تأثیری مثبت بر روی اندام‌های گوارشی داشته باشد و در نتیجه مشکلاتی مانند یبوست و تهوع را کاهش دهد و به بدن اجازه دهد تا از مواد غذایی که مصرف می‌کند، بهره‌وری بیشتری ببرد. علاوه بر این، ماساژ می‌تواند متابولیسم و گردش خون را افزایش داده و به شل شدن عضلات پس از ورزش کمک کند. به همین دلیل، ماساژ می‌تواند یکی از روش‌های جالب برای کاهش چربی شکم باشد.

یک مطالعه نشان داد که سه نوع ماساژ مختلف (ماساژ مکانیکی، تخلیه لنفاوی و بافت همبند) تأثیری مشابه در کاهش ضخامت چربی شکم و دور ران داشتند، اما تفاوت بزرگی در کاهش وزن نداشتند. با این حال، این ماساژها می‌توانند بهبودی قابل توجهی در کاهش وزن شما ایجاد کنند، به دلیل دلایلی که در پاراگراف قبلی بیان شد.

 

بعد از یک تمرین سخت، یک ماساژ خوب می تواند بهترین کمک برای کاهش وزن باشد. به همین دلیل، مربیان تناسب اندام اغلب به ماساژ روی می آورند. طبق گفته انجمن ماساژ درمانی آمریکا، ماساژ همراه با ورزش است. ماساژ به کاهش تنش عضلات، افزایش دامنه حرکتی، کاهش تورم، کاهش سفتی عضلات و حتی جلوگیری از آسیب عضلانی کمک می کند. همه اینها باعث ایجاد نسخه قوی تری از بدن شما می شوند و به شما امکان می دهند تا سخت تر تمرین کنید.

لاغری شکم با دمنوش

 

استفاده مداوم از یک روش خانگی برای از بین بردن چربی شکم، همانند دمنوش‌های لاغری، بسیار موثر است. بسیاری از افراد چای و دمنوش را به دلیل تسکین‌دهنده بودن و طعم لذیذشان می‌نوشند، اما هر فنجانی از این نوشیدنی‌ها فوایدی برای سلامتی دارد. جایگزین کردن نوشیدنی‌های پرکالری مانند آبمیوه یا نوشابه با چای و دمنوش می‌تواند به کاهش کالری دریافتی کلی کمک کند و باعث کاهش وزن شود. انواع مختلفی از چای و دمنوش وجود دارند که به دلیل حضور ترکیبات مفیدی مانند فلاونوئیدها و کاتچین‌ها می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. همچنین، مصرف یک یا دو فنجان چای یا دمنوش در روز، همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، می‌تواند به کاهش وزن و جلوگیری از انباشت چربی مضر در شکم کمک کند.

لاغری شکم با چای سبز

چای سبز در مورد نکات مهم برای لاغری موضعی شکم بسیار حائز اهمیت است. این نوشیدنی پرمصرف در سراسر جهان با مجموعه‌ای از فواید سلامتی مرتبط است. چای سبز، به عنوان یک محصول کاهش وزن طبیعی، توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده است. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چای سبز می‌تواند به کاهش وزن و آب‌کردن چربی‌های ناسالم شکم کمک کند. این نوشیدنی موادمغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی را که چربی‌سوزی را افزایش می‌دهند و به کاهش وزن کمک می‌کنند، داراست. اما این بدان معنا نیست که باید از چای سبز به عنوان جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی استفاده کنید. ترکیبی از رژیم غذایی سالم و رژیم ورزشی می‌تواند در ایجاد و دستیابی به سبک زندگی سالم و تناسب‌اندام پایدار کمک کند. برای بهترین نتیجه، می‌توانید چای سبز را به عنوان مکمل رژیم کاهش‌وزن خود مصرف کنید. برای بهره‌مندی از مزایای چای سبز برای کاهش‌وزن، باید روزانه ۲ تا ۳ فنجان از آن را بنوشید. تخمین زده می‌شود که یک فنجان چای سبز حدود ۱۲۰ تا ۳۲۰ میلی‌گرم کاتچین و ۱۰ تا ۶۰ میلی‌گرم کافئین دارد؛ البته این مقادیر به نحوه دم‌کردن آن هم بستگی دارند.

چای پوئر

چای پوئر، یک نوع چای خاص است که از برگ‌های تازه و خالص چای کامل بدست می‌آید. برگ‌های چای پوئر از باغ‌هایی با ارتفاع بالا و شرایط آب و هوایی مناسب جمع‌آوری می‌شوند. این برگ‌ها به مدت زمان کوتاهی پس از برداشت، به صورت دستی پرتاب می‌شوند تا برگ‌های شکسته و کاهیده از آنها جدا شوند. سپس برگ‌های چای پوئر در ظروفی مانند قوری یا چای‌گاه قرار می‌گیرند و با آب گرم مخلوط می‌شوند. در نهایت، چای پوئر باعث خلق یک نوشیدنی بسیار معطر و طعم‌دهنده می‌شود که در فرهنگ‌های مختلف به عنوان یک نوشیدنی محبوب شناخته می‌شود.

چای پوئر که با نام های pu’er یا puerh نیز شناخته می‌شود، نوعی چای سیاه چینی است که تخمیر شده است. اغلب بعد از غذا از آن میل می‌شود و عطر خاکی دارد که هر چه مدت طولانی تری نگهداری شود بیشتر می‌شود. برخی از مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که چای پوره قند خون و تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد و موجب کاهش وزن می‌شود.

در یک مطالعه، به ۷۰ مرد یک کپسول عصاره چای پوره یا دارونما داده شد. پس از سه ماه، کسانی که از کپسول چای پوره استفاده کردند، تقریباً ۱ کیلوگرم بیشتر از گروه دارونما وزن از دست دادند.

می خوام لاغر کنم اما نه حال ورزش دارم نه حوصله رژیم /چکار کنم ؟

چای اولانگ

چای اولانگ، یکی از محصولات مشهور و مرغوب در صنعت چای است که در کشورهای شرقی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی مصرف بسیار زیادی دارد. این چای از برگ‌های جوان و فرش گیاهی به نام کاملیا سیننسیس استخراج می‌شود. اولانگ دارای طعمی ملایم، مطبوع و دلپذیر است و به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی بالا، مفید برای حفظ سلامتی بدن می‌باشد. علاوه بر این، چای اولانگ دارای خواص ضد استرس و آرامش بخش است که به کاهش استرس و افزایش تمرکز و آرامش ذهنی کمک می‌کند. همچنین، مصرف مداوم این چای می‌تواند به بهبود عملکرد قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. به همین دلیل، چای اولانگ به عنوان یکی از محبوب‌ترین نوع چای‌های سبز در جهان شناخته می‌شود.

چای اولانگ یک چای سنتی چینی است که تا حدی اکسید شده و آن را از نظر اکسیداسیون و رنگ در جایی بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌دهد. این چای برای از بین بردن چربی شکم مفید است و اغلب به عنوان داشتن رایحه میوه‌ای، معطر و طعمی منحصر به فرد توصیف می‌شود که می‌تواند با بهبود چربی‌سوزی و سرعت بخشیدن به متابولیسم، به کاهش وزن کمک کند.

چای سفید چای سفید در میان انواع دیگر چای متمایز است، زیرا در زمانی که گیاه چای هنوز جوان است برداشت می‌شود.

چای سفید دارای طعمی متمایز با سایر انواع چای است. طعمی لطیف، لطیف و کمی شیرین دارد. مطالعات نشان می‌دهد که چای سفید مانند چای سبز دارای مقادیر قابل توجهی کاتچین است که به کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین عصاره چای سفید باعث افزایش تجزیه سلول‌های چربی می‌شود.

لاغری شکم با دستگاه‌های لاغری

لاغری شکم از جمله موضوعات محبوب در زمینه ورزش و سلامت است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. در این راستا، استفاده از دستگاه‌های لاغری می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر برای کاهش چربی‌های اضافی در منطقه شکم مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه‌ها، معمولاً با ارایه تمرینات و حرکات مختلف، عضلات شکم را تقویت کرده و به سوزاندن چربی‌های اضافی در این منطقه کمک می‌کنند. همچنین، برخی از دستگاه‌های لاغری همراه با سیستم‌های ماساژ و ویبره نیز می‌باشند که باعث افزایش جریان خون و بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شوند. به همین دلیل، استفاده از دستگاه‌های لاغری می‌تواند به عنوان یک روش موثر در کاهش شکم و بهبود سلامت در نظر گرفته شود.

دستگاه‌های کویتیشن و آر اف برای کاهش سایز و لاغری شکم استفاده می‌شوند. این دو روش غیر تهاجمی هستند و بدون نیاز به جراحی فعالیت می‌کنند. آن‌ها توسط سازمان FDA آمریکا تایید شده‌اند. علاوه بر کاهش چربی شکم، این دستگاه‌ها به درمان افتادگی پوست نیز کمک می‌کنند. آن‌ها فقط بر روی سلول‌های چربی تأثیر می‌گذارند و سایر اندام‌های بدن را آسیب نمی‌رسانند.

لاغری شکم با کویتیشن 

کویتیشن یک روش بدون درد و خطر برای آب کردن چربی‌های پهلو و شکم است. این روش از امواجی به نام اولتراسوند استفاده می‌کند که وارد بدن می‌شوند و حباب‌هایی را در دور سلول‌های چربی تشکیل می‌دهند. این حباب‌ها منجر به تجزیه سلول‌های چربی می‌شوند و محتویات آنها از طریق ادرار و عرق خارج می‌شوند. جالب اینجاست که امواج این دستگاه فقط بر روی سلول‌های چربی تاثیر دارند و به سلول‌های دیگر آسیبی وارد نمی‌کنند. آب کردن چربی شکم با استفاده از کویتیشن یکی از بهترین روش‌های لاغری موضعی است. البته برای استفاده از این روش، باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید، بیماری‌های خاصی مانند دیابت، چربی خون یا کبد چرب نداشته و در دوران بارداری و شیردهی نباشید.

درمان چاقی شکم و پهلو با آر اف 

چاقی شکم و پهلو یکی از مشکلات رایج در جوامع امروزی است که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نارسایی فعالیت بدنی، مصرف غذاهای ناسالم و ناقص و همچنین عوامل ژنتیکی رخ دهد. درمان این مشکل با استفاده از روش های مختلف صورت می‌گیرد و یکی از روش های مورد توجه در این زمینه استفاده از آر اف آر اف (RF RF) است. آر اف آر اف یک فناوری پیشرفته است که با استفاده از امواج رادیوفرکانس، در نفوذ به لایه های عمیق پوست و بهبود فعالیت سلول های چربی، منجر به کاهش چاقی شکم و پهلو می‌شود. این روش غیرتهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی است که باعث جذب بیشتر افراد می شود. همچنین، آر اف آر اف جزو روش های موثر و پایدار در درمان چاقی شکم و پهلو به شمار می‌رود و به علت عدم نیاز به زمان بازسازی و بازگشت به فعالیت های روزمره، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

این میوه ها شما را لاغر می کنند/۱۲ میوه ای که باعث لاغری می شوند

 

این روش بیشتر به عنوان یک روش تکمیلی برای کویتیشن استفاده می‌شود که باعث سفت شدن پوست پس از لاغری موضعی می‌شود. این روش می‌تواند به تنهایی نیز به عنوان یک دستگاه لاغری موضعی استفاده شود. تفاوت اصلی این روش با کویتیشن، استفاده از امواج رادیوفرکانسی به جای امواج اولتراسوند است. این روش نیز بدون خطر و درد است. اما ممکن است بخش‌هایی از پوستی که دستگاه روی آن کشیده می‌شود، کمی قرمز شده و یا ورم کنند. استفاده از این روش تنها در صورتی ممکن است که شما باردار و شیرده نباشید و وزن شما بیش از حد مجاز نباشد. همچنین باید از بیماری‌های قلبی، سرطان و اختلالات انعقاد خون معاف باشید.

لاغری شکم بدون ورزش

لاغری شکم بدون ورزش می‌تواند امری ممکن به نظر برسد، اما واقعیت این است که ورزش برای لاغری شکم بسیار موثر است. ورزش‌هایی مانند کاردیو و تمرینات شکمی باعث سوختن چربی‌های اضافی در این منطقه می‌شوند و عضلات شکم را تقویت می‌کنند. اما اگر شخص به هر دلیلی نتواند ورزش کند، رعایت یک رژیم غذایی مناسب نیز می‌تواند به کاهش چربی‌های شکم کمک کند. مصرف مواد غذایی با کمترین مقدار چربی و قند و افزایش مصرف مواد غذایی پر از فیبر مانند میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به لاغری شکم بدون ورزش کمک کند. علاوه بر این، رعایت یک ساعت خواب مناسب و کاهش استرس نیز می‌تواند در این روند موثر باشد.

در ادامه‌ی بررسی نکات مهم برای آب کردن چربی شکم خبر خوبی هم برای تنبل‌ترها و آنهایی که وقت کافی برای ورزش‌کردن ندارند داریم: بدون ورزش هم می‌شود چربی شکم را آب کرد، اما چگونه؟ موارد زیر همه راه‌های کم‌هزینه یا بدون هزینه برای از بین‌بردن چربی‌های شکمی است که شامل ورزش‌کردن نمی‌شوند. البته بسیاری از گزینه‌های بدون ورزش، همیشه شامل تغییر در رژیم غذایی می‌شوند، زیرا غذا موثرترین عامل برای کاهش‌وزن در هر نقطه از بدن است. هرچه تعداد بیشتری از این کارها را همزمان انجام دهید، احتمالاً نتایج بیشتر و سریع‌تری در کاهش چربی شکم خود خواهید دید. مسلماً بهترین و مؤثرترین رویکرد این است که تا جایی که می‌توانید تعداد بیشتری از این اقدامات را در روال زندگی خود بگنجانید و آنها را به عادت تبدیل کنید. به این ترتیب، شما یک سبک زندگی سالم ایجاد می‌کنید که نه تنها باعث از دست‌دادن چربی شکم می‌شود، بلکه کاهش‌وزن را به صورت پایدار حفظ می‌کند. این اقدامات عبارتند از:

  • خواب کافی داشته باشید
  • همیشه آب کافی بنوشید
  • شکر را در غذای خود محدود کنید
  • فیبر بیشتری بخورید
  • پروتئین بیشتری مصرف کنید
  • غذا را کاملا بجوید
  • قبل از ریختن روغن در غذا مقدار آن را اندازه بگیرید
  • سالاد خود را بدون سس یا با سس‌های کم چرب بخورید
  • موقع غذا خوردن از بشقاب کوچک استفاده کنید،
  • اگر در رستوران غذا می‌خورید نصف غذای خود را به منزل ببرید

جلوی تلویزیون غذا نخورید چرا که حواس‌تان پرت شده، پرخوری می‌کنید و در آخر کالری غذاها را محاسبه کنید. طبق نظر متخصصان تغذیه و کاهش وزن، بهترین روش لاغری شکم در خانه تغییر سبک زندگی و محدودیت غذاهای فست فود و پرچرب است.

blank

چگونه کالری بیشتری بسوزانید

برای سوزاندن کالری بیشتر و افزایش سطح فعالیت بدنی، می‌توانید به ورزش‌های شدید و متوسط مانند دویدن، شنا کردن یا بازی‌های تیمی مشغول شوید. این ورزش‌ها باعث افزایش ضربان قلب و سوخت و ساز بدن می‌شوند. همچنین، تمرینات مقاومتی مانند بدنسازی که باعث ساخت عضله هستند، نیز کمک می‌کند تا کالری های بیشتری سوزانده شود.

علاوه بر ورزش، تغییر در رژیم غذایی نیز می‌تواند به سوزاندن کالری کمک کند. از مصرف مواد غذایی با کمترین مقدار چربی و شکر، مانند سبزیجات، میوه‌ها و محصولات کامل غلات استفاده کنید. همچنین، برنامه غذایی خود را با پروتئین های با کیفیت مانند گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ و لبنیات تقویت کنید. همچنین، مصرف آب نیز برای سوزاندن کالری مهم است. آب کمک می‌کند تا مواد مغذی بهتر هضم شوند و جهش سطح انرژی بدن را افزایش دهد.

لاغری در دو هفته، آیا امکان پذیر است؟ روش اموزش جدید!

برای لاغری سریع ،لاغری سریع شکم و پهلو و اینکه کالری بیشتری بسوزانید می‌توانید ترفندهای زیر را هر روز انجام بدهید:

  • وقتی بیرون هستید، ماشین را دورتر از جایی که کار دارید پارک کنید تا کمی بیشتر پیاده‌روی داشته باشید.
  • به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید.
  • به جای آسانسور یا پله برقی از پله‌ها استفاده کنید.
  • بعد از وعده‌های غذایی فورا نخوابید.
  • اگر به دلیل کار دائما پشت میز می‌نشینید، سعی کنید هریک ساعت برای پیاده‌روی یا کشش بدن از جا بلند شوید.
  • اگه ورزش کردن را دوست ندارید، به جای آن فعالیت‌های مورد علاقه خود را انجام بدهید.
  • تحرک از هر نوعش چه پیاده روی در طبیعت، چه رقص و چه بازی با بچه‌ها می‌تواند کالری سوزی بدن را بالا ببرد.

استرس چه اثری در چاقی دارد و چگونه می توان استرس را مهار کرد؟

استرس یک واکنش طبیعی و فیزیولوژیک است که در برابر تنش ها و فشارهای روزمره تجربه می شود. اما استرس مداوم و بیش از حد می تواند به مشکلات جسمی و روانی منجر شود، از جمله چاقی. استرس می تواند به دو روش مستقیم و غیرمستقیم بر روی چاقی اثر بگذارد. از یک طرف، استرس می تواند باعث افزایش ترشح هورمون استرس مانند کورتیزول شود که می تواند به افزایش اشتها و تمایل به خوردن غذاهای ناسالم و پرکالری منجر شود. از سوی دیگر، استرس می تواند باعث کاهش روند متابولیسم بدن شود و انرژی را کاهش دهد، که ممکن است منجر به ذخیره سازی اضافی چربی در بدن شود.

برای مهار کردن استرس، روش های مختلفی وجود دارد. اولین قدم برای مدیریت استرس، تشخیص علل و موقعیت هایی است که استرس را برانگیزاننده است. بعد از تشخیص این علل، می توان روش های مختلفی مانند تمرینات تنفسی، مدیتیشن، یوگا و تکنیک های روانشناختی مانند مثبت اندیشی و تمرکز بر روی حال حاضر را امتحان کرد. همچنین، ایجاد یک برنامه روزانه منظم و تعامل مثبت با افراد مهم در زندگی می تواند به کاهش استرس کمک کند. علاوه بر این، مراقبت از خود، انجام فعالیت های آرامش بخش مانند خواندن کتاب یا شنیدن موسیقی، ورزش منظم و استفاده از روش های مدیریت زمان نیز می تواند مفید باشد. با استفاده از این روش ها، می توان استرس را به طور مؤثری کاهش داد و تاثیرات منفی آن بر چاقی را کاهش داد.

تاثیر خواب و کم خوابی به روی چاقی شکم و پهلو 

خواب کافی و کیفیت مناسب آن برای حفظ سلامتی بدن بسیار مهم است. اما اگر برنامه‌ی خواب پریود و منظم نباشد و شخص به طور مداوم از خواب کم بخوابد، ممکن است تاثیرات منفی بر روی سلامتی و ظاهر بدن خود را تجربه کند. یکی از این تاثیرات می‌تواند چاقی شکم و پهلو باشد. تحقیقات نشان داده است که خواب کم به عملکرد سیستم گوارشی ما آسیب می‌زند و باعث افزایش سطح هورمون استرس (کورتیزول) در بدن می‌شود. این هورمون می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی اضافی در بدن ذخیره شود، به خصوص در نواحی شکم و پهلو. بنابراین، اگر شما به طور مداوم کم خواب باشید، احتمالاً به راحتی وزن اضافه کرده و چاق شوید، به خصوص در مناطق شکم و پهلو.

علاوه بر این، خواب کم می‌تواند بر اشتها و ترغیب به خوردن تأثیر بگذارد. هنگامی که شما به خواب کافی نمی‌رسید و با خستگی و استرس مواجه می‌شوید، سطح هورمون‌های مرتبط با اشتها و سیری نظیر گرلین و لپتین تغییر می‌کند. این هورمون‌ها نقش مهمی در کنترل اشتها و سیری و کمک به تنظیم وزن بدن دارند. با کم خوابی، سطح گرلین (هورمون اشتها) افزایش و سطح لپتین (هورمون سیری) کاهش می‌یابد. این می‌تواند منجر به افزایش اشتها و تمایل به خوردن مقادیر بیشتری از غذا، به ویژه مواد غذایی با ارزش غذایی پایین و پرچرب، شود. این باعث می‌شود که احتمال افزایش وزن و چاقی شما افزایش یابد، به ویژه در نواحی شکم و پهلو که به عنوان مناطقی که چربی در آنها ذخیره می‌شود، معروف هستند.

بهترین روش لاغری شکم چیست؟

لاغری شکم یکی از هدف‌های بسیاری از افراد است. اما برای دست‌یابی به این هدف، بهترین روش‌ها باید به منظور کاهش چربی توده بدنی در منطقه شکم انتخاب شوند. یکی از بهترین روش‌های لاغری شکم تمرینات قدرتی مختلف است. این تمرینات شامل پرس شانه، پرس سینه، پرس سرشانه و پرس مچ است. با انجام این تمرینات، عضلات شکم فعال می‌شوند و چربی در این منطقه کاهش می‌یابد.

روش دیگری که می‌تواند بهترین روش لاغری شکم باشد، رژیم غذایی مناسب است. از اهمیت بالایی برخوردار است که در طول روز غذاهای سالم و متعادل مصرف شود. مصرف میوه‌ها و سبزیجات، کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین و افزایش مصرف آب می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. همچنین، حفظ یک رژیم غذایی منظم و معتدل و جلوگیری از وعده‌های غذایی بزرگ در شب نیز می‌تواند به لاغری شکم کمک کند.

آیا با عمل می توان اقدام به لاغری شکم کرد؟

اگر قصد دارید فقط در مناطق شکم و پهلو چربی سوزی کنید، می توانید با انجام ورزش و رژیم لاغری به تنهایی به این هدف دست یابید. همچنین، روش های تهاجمی مانند لیپوساکشن و پیکرتراشی نیز راه حل های دیگری هستند، اما به دلیل عوارض زیادی که پیکرتراشی دارد و همچنین امکان بازگشت چربی موضعی، این روش های قدیمی توصیه نمی شوند.

پاسخ به سوالات رایج درباره لاغری

آیا لاغری شکم و پهلو در ۷ روز امکانپذیر است؟لاغری شکم و پهلو در ۷ روز امکانپذیر است اما نیاز به تمرینات و رژیم غذایی مناسب دارد. برای لاغری شکم و پهلو، تمرینات مرتب و منظمی که شامل تمرینات کاردیو و تمرینات مخصوص شکم و پهلو می شود، بسیار مؤثر است. علاوه بر تمرینات، رژیم غذایی سالم و مناسب نیز باید رعایت شود. مصرف مواد غذایی با کالری کم و پر از مواد مغذی، مثل میوه ها، سبزیجات، گوشت سفید، ماهی و غلات کامل، میتواند به لاغری شکم و پهلو کمک کند. همچنین، مصرف آب به میزان کافی و جلوگیری از مصرف مواد غذایی غنی از چربی و شکر نیز میتواند در فرایند لاغری شکم و پهلو مفید باشد. اما باید توجه داشت که لاغری شکم و پهلو در ۷ روز، نیاز به تمرینات و رژیم غذایی منظم و پیوسته دارد و نتایج ممکن است بین افراد متفاوت باشد.

متخصصان توصیه می کنند برای لاغر شدن به هیچ عنوان، روش های زودبازده که اغلب پایه علمی ندارند را امتحان نکنید. آن ها بر این باورند که لاغری باید به مرور زمان رخ دهد و امکان اینکه در ۷ روز بتوانید حجم چربی شکم و پهلوی خود را با روش های خانگی و رژیم لاغری از دست بدهید وجود ندارد. حتی لاغری شکم و پهلو با کمک دستگاه های لاغری موضوعی در پزشکی نیاز به چند جلسه، به فاصله چند هفته دارد. بنابراین لاغری شکم و پهلو در ۷ روز بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

بهترین روش لاغری شکم و پهلو در خانه چیست؟

انجام ورزش های مخصوص لاغری شکم و پهلو مانند کرانچ (عادی، دوچرخه و ..)، دراز و نشست، چرخش روسی و سایر تمرینات اینچنینی به همراه رژیم لاغری اصولی می تواند بهترین روش برای کاهش حجم چربی ها در ناحیه شکم و پهلو باشد.

آیا عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو کارساز است؟

به طور کلی برخی از دمنوش ها و عرقیجات گیاهی می توانند به افزایش متابولیسم و چربی سوزی بیشتر کمک کنند اما این ها تنها مکمل رژیم لاغری مناسب و انجام حرکات ورزشی هستند. بدون دنبال کردن برنامه غذایی متعادل و ورزش این ها نیز چندان کارساز نیستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.