?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 7:32
کد خبر : 3222

اشتباهاتی که به صورت روزانه هنگام مسواک زدن مرتکب می شوید و چرا باید آنها را متوقف کنید

اشتباهاتی که به صورت روزانه هنگام مسواک زدن مرتکب می شوید و چرا باید آنها را متوقف کنید
مسواک زدن اصول دارد و باید به این اصول پایبند بود

سرویس سلامت چمدون ،دندان ها نیز مانند هر قسمت دیگر بدن نیاز به نگهداری منظم دارند. استفاده منظم از مسواک و مایعی بی خطر و بی ضرر برای از بین بردن کثیفی و سایر مواردی که می تواند باعث آسیب یا رشد میکروب ها و عفونت آنها شود مفید است. بسیاری از افراد هنگام مسواک زدن چند اشتباه رایج مرتکب می شوند که هر کدام در صورت عدم کنترل می تواند عواقب جدی برای لثه ها و دندان های آنها داشته باشد. هدف این مقاله ارائه شرح مختصری از اشتباهات رایجی است که افراد هنگام مسواک زدن منظم دندان‌های خود انجام می‌دهند، و همچنین دلایلی که توسط WebMD برای توقف چنین اشتباهاتی فهرست شده است.

WebMD نشان می دهد که مسواک زدن بیش از حد شدید می تواند به لثه ها و دندان ها آسیب برساند. این یک افسانه رایج است که اگر دندان های خود را به اندازه کافی قوی مسواک بزنید، دندان های سفید درخشان و نفس تازه نعنایی خواهید داشت. هنگام تلاش برای جلوگیری از بوی بد دهان، مهم است که به آرامی مسواک بزنید تا لثه‌هایی که دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، تحریک نشوند.

بسیاری  از مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که هنگام مسواک زدن دندان های خود از خمیر دندان زیاد استفاده می کنند. پلاک ها را می توان به راحتی از بین برد و نفس را فقط با کمی خمیر تازه کرد. خمیردندان به دلیل وجود مواد شیمیایی بالقوه سمی در صورت قورت دادن مکرر یا به مقدار زیاد می تواند مضر باشد.

سوم، بسیاری از افراد مسواک هایی را انتخاب می کنند که برای سلامت دهان و دندان آنها مضر است. مسواک زدن خیلی سخت می تواند به لثه ها آسیب برساند، در حالی که مسواک زدن خیلی ملایم ممکن است به اندازه کافی برای خارج کردن غذا از بین دندان ها موثر نباشد. یک برس با اندازه متوسط ​​توصیه می شود زیرا تعادل خوبی بین تمیز کردن موثر و ملایم بودن پوست ایجاد می کند. مسواکی را پیدا کنید که مناسب دندان‌هایتان باشد و از مسواک‌هایی که مناسب نیستند اجتناب کنید. با این حال، شما بر دهان خود مسلط هستید  و بهترین مسواک برای شما ممکن است برای شخص دیگری بهترین نباشد .

پرزهای  لاستیکی پهن مسواک بعد از سه ماه استفاده کارایی خود را از دست می دهند. اگر روزانه از مسواک استفاده می کنید، موهای مسواک باید هر سه تا چهار ماه یکبار تعویض شوند.

مسواک ها سایزهای مختلفی دارند سایز مناسب دهان خود را انتخاب کنید نه کوچکتر و نه بزرگتر

یکی  از روش‌های رایج بهداشت دهان و دندان مسواک زدن هر بار کمتر از یک دقیقه است. انتظار یک تمیز کردن جامع دندان در زمانی که زمان کم است غیرمنطقی است. حداقل دو دقیقه مسواک زدن و شستشو طول می کشد تا دندان های واقعا تمیزی داشته باشید .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.