?>
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردین 1402 - 7:04
کد خبر : 6813

شوهرم روزه خواری می کنه /چیکارش کنم ؟

شوهرم روزه خواری می کنه /چیکارش کنم ؟

سرویس دین و اخلاق چمدون ؛همسرم زیاد مقید به نماز و روزه نیست و رنجیده میشوم؛ رفتارم در قبال انتظاری که در ماه رمضان دارد صبحانه و ناهار به او بدهم چیست؟ تا بتواند در محل کارش کار کند.  پاسخ کوتاه: درصورتی که شوهرتان بدون بیماری یا عذرموجه شرعی روزه نمی گیرند گناه و حرام

سرویس دین و اخلاق چمدون ؛همسرم زیاد مقید به نماز و روزه نیست و رنجیده میشوم؛ رفتارم در قبال انتظاری که در ماه رمضان دارد صبحانه و ناهار به او بدهم چیست؟ تا بتواند در محل کارش کار کند.

 

پاسخ کوتاه:
درصورتی که شوهرتان بدون بیماری یا عذرموجه شرعی روزه نمی گیرند گناه و حرام است و آماده کردن غذا برای ایشان معاونت و همکاری در گناه بوده و جایز نیست نباید از شوهر اطاعت کرد، اما اگر عدم اطاعت از ایشان منجر به متلاشی شدن خانواده و طلاق و عسر و حرج یا مشقت غیرقابل تحمل باشد به حد ضرورت می توان اطاعت کرد؛ یعنی اولا نباید با رغبت غذا آماده شود بلکه باید با کراهت قلبی و عملی باشد همچنین نهی از منکر لسانی واجب است.
پرسشگر عزیز و گرامی!
درصورتی که شوهرتان بدون بیماری یا عذرموجه شرعی روزه نمی گیرند گناه و حرام است و آماده کردن غذا برای ایشان معاونت و همکاری در گناه بوده و جایز نیست و در امر حرام نباید از شوهر اطاعت کرد، اما اگر عدم اطاعت از ایشان منجر به متلاشی شدن خانواده و طلاق و عسر و حرج یا مشقت غیرقابل تحمل باشد به حد ضرورت می توان اطاعت کرد؛ یعنی اولا نباید با رغبت غذا آماده شود بلکه باید با کراهت قلبی و عملی باشد همچنین نهی از منکر لسانی واجب است و مثلاً اگر با نان و پنیر یا غذای ساده مشکل برطرف می شود نباید غذای لذیذ تهیه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.