پاسخ کوتاه:
درصورتی که شوهرتان بدون بیماری یا عذرموجه شرعی روزه نمی گیرند گناه و حرام است و آماده کردن غذا برای ایشان معاونت و همکاری در گناه بوده و جایز نیست نباید از شوهر اطاعت کرد، اما اگر عدم اطاعت از ایشان منجر به متلاشی شدن خانواده و طلاق و عسر و حرج یا مشقت غیرقابل تحمل باشد به حد ضرورت می توان اطاعت کرد؛ یعنی اولا نباید با رغبت غذا آماده شود بلکه باید با کراهت قلبی و عملی باشد همچنین نهی از منکر لسانی واجب است.
درصورتی که شوهرتان بدون بیماری یا عذرموجه شرعی روزه نمی گیرند گناه و حرام است و آماده کردن غذا برای ایشان معاونت و همکاری در گناه بوده و جایز نیست نباید از شوهر اطاعت کرد، اما اگر عدم اطاعت از ایشان منجر به متلاشی شدن خانواده و طلاق و عسر و حرج یا مشقت غیرقابل تحمل باشد به حد ضرورت می توان اطاعت کرد؛ یعنی اولا نباید با رغبت غذا آماده شود بلکه باید با کراهت قلبی و عملی باشد همچنین نهی از منکر لسانی واجب است.
پرسشگر عزیز و گرامی!
درصورتی که شوهرتان بدون بیماری یا عذرموجه شرعی روزه نمی گیرند گناه و حرام است و آماده کردن غذا برای ایشان معاونت و همکاری در گناه بوده و جایز نیست و در امر حرام نباید از شوهر اطاعت کرد، اما اگر عدم اطاعت از ایشان منجر به متلاشی شدن خانواده و طلاق و عسر و حرج یا مشقت غیرقابل تحمل باشد به حد ضرورت می توان اطاعت کرد؛ یعنی اولا نباید با رغبت غذا آماده شود بلکه باید با کراهت قلبی و عملی باشد همچنین نهی از منکر لسانی واجب است و مثلاً اگر با نان و پنیر یا غذای ساده مشکل برطرف می شود نباید غذای لذیذ تهیه شود.
درصورتی که شوهرتان بدون بیماری یا عذرموجه شرعی روزه نمی گیرند گناه و حرام است و آماده کردن غذا برای ایشان معاونت و همکاری در گناه بوده و جایز نیست و در امر حرام نباید از شوهر اطاعت کرد، اما اگر عدم اطاعت از ایشان منجر به متلاشی شدن خانواده و طلاق و عسر و حرج یا مشقت غیرقابل تحمل باشد به حد ضرورت می توان اطاعت کرد؛ یعنی اولا نباید با رغبت غذا آماده شود بلکه باید با کراهت قلبی و عملی باشد همچنین نهی از منکر لسانی واجب است و مثلاً اگر با نان و پنیر یا غذای ساده مشکل برطرف می شود نباید غذای لذیذ تهیه شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰