?>
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 14:32
کد خبر : 7876

راهنمای جامع مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای کاری در کوتاه ترین زمان ممکن

راهنمای جامع مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای کاری در کوتاه ترین زمان ممکن
اگر به دنبال مهاجرت به کاندا هستید این مطلب را از دست ندهید

سرویس گردشگری چمدون،خیلی ها به دنبال مهاجرت هستند ،در برخی کشورها آمار ایرانی های مهاجر نسبت به سایر نقاط جهان درصد بالاتری دارد که کانادا هم از جمله این کشورهاست .برای مهاجرت به کانادا راه های متفاوتی وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را می طلبند .کانادا شمالی‌ترین کشور قاره  آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان است که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می شود. اما این تنها جواب برای سوال ” کانادا کجاست ؟” نیست! در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد کشور کانادا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

blank

درصد بسیار زیادی از ساکنان کانادا از زندگی خود کاملا راضی هستند و جرم و جنایت در پایین ترین حد ممکن قرار دارد. چیزی که برای متخصصین و مهاجران جذاب است، این است که کانادا سیاست جمعیتی خود را منطبق با جذب نیروی متخصص خارجی تعیین نموده و از مهاجرت نیروی انسانی استقبال می‌کند. به همین دلیل هم دریافت ویزا، وقت سفارت و پیکاپ ویزای کانادا در مقایسه با سایر کشورها بیشتر است.

نیاز جدی بازارکار کانادا به نیروی متخصص باعث شده است افراد زیادی از طریق کسب شغل به کانادا مهاجرت کنند. بسیاری از افراد تصور می­کنند، فقط افراد با تحصیلات بالا می­توانند در کانادا پیشنهاد شغلی دریافت کنند. در حقیقت، کشور کانادا به همه مشاغل خدماتی، آموزشی و تولیدی نیاز دارد و حمایت­های ویژه­ای از صاحبان کسب و کار در کانادا می­کند.

به کانادا سرزمین بزرگ سفید شمالی (The Great White North) می‌گویند. بزرگ به‌دلیل مساحت بالای آن، سفید به‌دلیل نزدیکی به قطب شمال و پوشش برفی گسترده و شمالی به دلیل قرارگیری در شمال قاره آمریکا.

blank

درادامه  این مطلب اطلاعاتی درباره کانادا ارائه می‌کنیم و با این کشور بیشتر آشنا می‌شویم. در ابتدا اطلاعات کلی این کشور را در زیر آورده‌ایم:

نام کانادا (Canada)
پرچم پرچم کانادا
پایتخت اتاوا (Ottawa)
بزرگ‌ترین شهرها تورنتو (Toronto) و مونترال (Montreal)
مساحت ۹,۹۴۸,۶۷۰ کیلومترمربع
زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی
جمعیت (آخرین آمار ۲۰۲۱) حدود ۳۸.۲ میلیون نفر
تعداد قلمروها و مناطق ۳ قلمرو، ۵ منطقه
تعداد ایالت ها ۱۰ ایالت
آب و هوا سردسیری و قطبی
نوع حکومت فدرال پارلمانی – پادشاهی مشروطه
پادشاه ملکه الیزابت دوم (Elizabeth II)
فرماندار کل مری سایمون (Mary Simon)
نخست وزیر جاستین ترودو (Justin Trudeau)
دین مسیحیت – بی دین – اسلام
واحد پول دلار کانادا ($CAD)
پیش شماره ۱+
دامنه اینترنتی TLD ca.
شاخص امید به زندگی (OECD) ۸۱.۷ سال

استان‌ها و مناطق کشور کانادا

کانادا ۱۰ استان و ۳ منطقه دارد که هر یک از آنها دارای مرکزی هستند که در پرانتز نوشته شده است:

  • آلبرتا (ادمونتون)
  • بریتیش کلمبیا (ویکتوریا)
  • جزیره پرینس ادوارد (شارلوت تاون)
  • منیتوبا (وینیپگ)
  • نیو برانزویک (فردریکتون)
  • نوا اسکوشیا (هلی فکس)
  • اونتاریو (تورونتو)
  • کبک (کبک سیتی)
  • ساسکاچوان (رجینا)
  • نیوفاندلند و لابرادور (سنت جانز)

 

 

 

 

 

مناطق و قلمروها

  • شمال غربی (یلو نایف)
  • ونووت (ایکالویت)
  •  یوکان (وایت هورس)

اما فرق بین منطقه یا قلمرو با استان چیست؟ تفاوت آنها در قوانین و حکومت است. استان ها داراری قانون خاص خود هستند ولی قلمروها به وسیله دولت فدرال اداره می شوند و به پارلمان سپرده شده اند.
تورونتو با ۵.۵ میلیون جمعیت بزرگترین شهر کشور کانادا است. مونترال مرکز ایالت کبک، بزرگترین شهر فرانسوی زبان جهان پس از پاریس می باشد. ونکوور در غرب کانادا زیباترین و بهترین شهر جهان به انتخاب سازمان ملل متحد است.

مهم ترین شهرهای کانادا

شهرهای اصلی کانادا عبارتند از تورونتو، ونکوور، مونترال و اتاوا. اما بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدام است؟ در واقع نمی‌توان جواب درستی برای این سوال پیدا کرد؛ چرا که هر شخص با توجه به شرایطی که دارد و اهدافی که برای رسیدن به آن‌ها در تلاش است، یکی از شهرهای کانادا را به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت خود انتخاب می‌کند. مثلا اینکه کدام یک از انواع ویزای کانادا را دریافت می‌کنید، تاثیر زیادی در انتخاب مقصد شما دارد.

 

 

 

 

پایتخت کانادا

اتاوا که در استان اونتاریو واقع شده است، پایتخت کشور کانادا می باشد. اتاوا شهری آرام است که آمار جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. یکی از دلایل شهرت این شهر وجود پزشکان متخصص و مهم شمردن علم پزشکی در این شهر می باشد. دوچرخه هم در این شهر طرفداران زیادی دارد و مردم شهر به قدری با ورزش میانه خوبی دارند که بسیاری از مسیرهای خود را با دوچرخه طی می کنند. حتی خیلی از اتوبوس های این شهر به جایگاه حمل دوچرخه مجهز هستند تا به این ترتیب بتوانید بخشی از مسیر خود را با اتوبوس و بخشی دیگر را با دوچرخه بروید. اسکی، اسکیت روی یخ، قایق رانی و صخره نوردی هم از دیگر ورزش های محبوب در پایتخت کشور کانادا هستند. همچنین دانشگاه اتاوا به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های دو زبانه دنیا فعال است و از فرانسوی و انگلیسی استفاده می کند.

blank

جمعیت کانادا

طبق آخرین آمار ۲۰۱۰ جمعیت کشور کانادا بالاتر از ۳۴ میلیون نفر است.

کد کشور کانادا

پیش شماره کشور کانادا ۱ است. به این ترتیب برای زنگ زدن به یک شماره موبایل یا تلفن در کانادا باید ابتدا ۰۰۱ را بگیرید. مثلا اگر شماره شخصی در کانادا ۸۸۸۸ است باید ۰۰۱۸۸۸۸ را بگیرید. دقت کنید که برای تماس گرفتن با خارج از کشور وقتی پیش شماره آن کشور را می گیرید دیگر نباید صفر اول پیش شماره استان، ایالت یا موبایل را بگیرید. مثلا فرض کنید ۰۹۳۵۸۸۸۸ شماره موبایلی در کانادا باشد، آن را باید به صورت ۰۰۱۹۳۵۸۸۸۸ بگیرید.

مناطق زمانی

درباره ساعت در کانادا باید بگوییم که این کشور ۶ منطقه زمانی دارد. شرقی ترین آنها در نیوفاندلند ۳ ساعت و نیم عقبتر از زمان گرینویچ (GMT) میباشد. مناطق زمانی دیگر اتلانتیک، شرقی، مرکزی، کوهستان راکی و غربی ترین آنها پاسیفیک میباشد که ۸ ساعت عقب تر از گرینویچ است.

واحد پول کانادا

دلار کانادا به ۱۰۰ سنت که واحد خرد کشور کانادا است تقسیم میشود. اسکناس های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری در این کشور رایج هستند.

 

 

 

 

 

زبان کانادا

کشور کانادا دو زبان رسمی دارد: انگلیسی، زبان مادری حدود ۶۵ درصد از مردم کانادا، و فرانسه، زبان اول ۲۱ درصد از جمعیت میباشد. ۱۴ درصد بیش از یک زبان مادری دارند و یا زبان مادریشان غیر از انگلیسی و فرانسه است.

حکومت کانادا

حکومت کشور کانادا دموکراتیک فدرال است و توسط دو بخش حکومتی استانی و کشوری اداره می شود. ملکه دارای مقامی تشریفاتی است و نخست وزیر بالاترین مقام رسمی کشور می باشد.

درباره اقتصاد کانادا

کشور کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اقتصاد آن از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار است. کانادا در بین ۱۰ کشور اول تولید کننده دنیا قرار می گیرد. بیشترین شرکت های تولیدی کانادا در ۲ استان کبک و انتاریو قرار دارند. از تولیدات کشور کانادا می تواند به مواد غذایی، چوب، کاغذ، تولیدات فلزی، صنایع شیمیایی و نفت اشاره کرد. اقتصاد قوی باعث شده تا کشور کانادا برای زندگی بسیار مناسب باشد.

منابع طبیعی کشور کانادا

منابع طبیعی عمده عبارتند از گاز طبیعی، نفت، طلا، زغال سنگ، مس، سنگ آهن، نیکل، پتاس، اورانیوم و روی به همراه چوب و آب.
کانادا دارای منابع عظیم شناخته شده نفت و گاز و همچنین بزرگترین صادر کننده مواد معدنی در جهان است. رتبه های اول تا پنجم جهان در زمینه تولید اورانیوم، روی، نیکل، تیتانیوم، آلومینیوم، مس، طلا، سرب و نقره متعلق به کشور کانادا است.

 

 

 

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی در استانهای کانادا با هم تفاوتهایی دارند و شامل ۶ تا ۸ سال ابتدایی، ۴ یا ۵ سال متوسطه و ۳ یا ۴ سال تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی میباشند. سرشماری سال ۲۰۰۶ مشخص کرد که در بین کانادایی های بالاتر از ۱۵ سال، حدود ۲۳ درصد دیپلم دبیرستان دارند، ۹ درصد کارشناسی و ۶ درصد تحصیلات بالاتر دارند.

مزایای کار در کانادا

وقتی به مهاجرت فکر می­کنیم گزینه اولی که به ذهن بیشترمان می­رسد، کانادا است. اما چه ویژگی­هایی باعث محبوبیت کانادا در میان مهاجران شده است؟ شرایط منعطف دریافت تابعیت مهم­ترین مزیت این کشور است. علاوه بر این، نرخ بیکاری پایین نیز دلیل بسیار مهمی برای مهاجرت به کانادا ۲۰۲۳ است. مهم­ترین مزایای کار در کانادا را در ادامه مشاهده می­کنید:

  • امنیت شغلی بالا
  • مرخصی زایمان
  • میانگین دستمزد بالا در مقایسه با کشورهای اروپایی
  • امکان تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم کانادا
  • حقوق بازنشستگی

مهاجرت کاری به کانادا از طریق اکسپرس انتری

اکسپرس انتری ( Express Entry) یکی از راه­های اصلی مهاجرت به کانادا ۲۰۲۳ است که راه را برای افراد متخصص و با مهارت بالا هموار می­کند. در ابتدا، شما باید در سیستم اکسپرس انتری ثبت­نام می‌کنید. در این سیستم افراد مختلف براساس مدارک، تجربیات و تحصیلات امتیاز کسب می­کنند. هرچه امتیاز بالاتری را کسب کنید، شانس شما برای قبولی افزایش می­یابد. برای اینکه شانسی در پذیرش داشته باشید باید حداقل ۷۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کنید. ملاک­های ارزیابی سیستم اکسپرس انتری به شرح زیر است:

  • سابقه کاری
  • سن
  • مدرک زبان انگلیسی
  • داشتن اقوام در کانادا
  • داشتن پیشنهاد شغلی
  • تمکن مالی
  • تحصیلات

blank

 

نحوه دریافت جاب آفر در کانادا

همانطور که گفته شد دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا یکی از مواردی است که امتیاز شما را در سیستم اکسپرس انتری افزایش می­دهد. برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود می­توانید از وب­سایت Indeed یا اپلیکیشن لینکدین استفاده کنید. برای دریافت جاب آفر باید ۴ مرحله اصلی را طی کنید:

  • نوشتن یک رزومه براساس استاندارد­های کانادا
  • آماده کردن یک توصیه­ نامه تاثیرگذار
  • جستجو در اپلیکیشن­های کاریابی
  • ارسال مدارک به کارفرمای موردنظر

اخذ ویزای کاری کانادا

پس از دریافت جاب آفر باید برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام می‌کنید. برای دریافت ویزای کاری باید شرایط لازم را داشته باشید. مهم­ترین شرط لازم دریافت مدرک LMIA است که کارفرما باید برای آن اقدام کند. همچنین، باید در آزمون­های سلامت جسمی شرکت کنید. علاوه بر این، باید تمکن مالی خود برای زندگی در کانادا را اثبات کنید. در ادامه مهم­ترین مدارک جهت اخذ ویزای کاری کانادا را مشاهده می­کنید:

  • پاسپورت معتبر( حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک سابقه کاری
  • مدرک اثبات­ تمکن مالی
  • گواهی سلامت جسمی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه ­های استانی

ایالت­های کانادا برنامه­ مهاجرتی مختص به خود را دارند. در این برنامه مهاجرتی که به عنوان PNP شناخته می­شود، متقاضیان اجازه کار و زندگی در محدوده یک ایالت خاص را به دست می­ آورند. ملاک­های ایالت­ها برای پذیرش متفاوت است، به عنوان مثال، ایالت آلبرتا با توجه به تجربه کاری، داشتن اقوام در کانادا و مهارت زبان افراد مناسب را انتخاب می­کند. همچنین، ایالت کبک شرایط جداگانه­ ای از سایر ایالت­ها دارد. به دلیل اینکه، کبک یک ایالت فرانسوی زبان است، مدرک زبان فرانسوی در آن اهمیت بالاتری دارد. در حال حاضر، حدود ۸۰ برنامه مهاجرت استانی وجود دارد که می­توانید در آنها ثبت ­نام کنید. شما می­توانید درخواست ویزای استانی کانادا را به دو روش کاغذی و آنلاین ارسال کنید. همچنین، با دریافت پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی می‌توانید به مدت ۲ سال در ایالت مورد نظر مشغول کار شوید. مشاوران مهاجرت کاری به کانادا اصطهباناتی همه این برنامه­ های استانی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

blank

مهاجرت کاری به کانادا از طریق استارت­­اپ

کار­آفرینان خارجی می­توانند از طریق برنامه ویزای استارت­اپ به کانادا مهاجرت کنند. بعد از مهاجرت تحصیلی به کانادا، راه­ اندازی کسب و کار یکی از بهترین راه­های مهاجرت به کانادا ۲۰۲۳ است. برای کسب ویزای استارت­اپ کانادا باید مجوز ثبت شرکت را از دولت کانادا کسب کنید. برای دریافت این مجوز باید سرمایه لازم و برنامه آینده ­داری برای پیشرفت شرکت خود داشته باشید. توجه داشته باشید که حداقل مبلغ لازم برای سرمایه ­گذاری در کانادا ۱۰۰ هزار دلار است. برنامه­ های استارت­اپ کانادا شامل خرید شرکت موجود در کانادا، ثبت شرکت جدید و انتقال درون شرکتی(ICT) می­شود. شما می­توانید شرکت خود را در دولت فدرال ثبت کنید که در مقایسه با سایر روش­ها مزایای بیشتری دارد. مهم­ترین مزایای این روش شامل موارد زیر می­شود:

  • کسب رسمیت جهانی
  • امکان گسترش بیزینس در ایالت­های دیگر
  • محافظت از برند و نام شرکت
  • خدمات آنلاین سریع

مهاجرت کاری به کانادا از طریق مشاغل مراقبتی

در کانادا مشاغلی مانند پرستار کودک، سالمندان و افراد معلول بسیار مورد نیاز است. از طریق این مشاغل می­توانید مجوز کار آزاد را دریافت کنید. اگر با کار کردن در کانادا قصد دریافت اقامت دارید مجوز کارفرما برای شما مناسب­تر است. در این روش نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ندارید. توجه داشته باشید که این روش دارای محدودیت شغلی است و فقط در محدوده شغل خود اجازه کار دارید. کار کردن در این مشاغل باعث کسب تجربه کاری می­شود که برای کسب اقامت دائم بسیار مهم است. برای دریافت مجوز کار در کانادا مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • بررسی صلاحیت دریافت مجوز کار
  • انتخاب نوع مجوز کار( مجوز کار آزاد یا مجوز کارفرما)
  • آماده کردن مدارک موردنیاز
  • تکمیل فرم درخواست مجوز کار
  • پرداخت هزینه درخواست
  • ارسال درخواست به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)

 

  • blank

راه‌های مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به شرایط زندگی، کاری و تحصیلی خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هر کدام از این روش‌ها مراحل متعددی دارند و شما می‌توانید با کمک وکیل و مشاورهای مورد اعتماد این مراحل را به خوبی طی کنید. در این مطلب درباره روش های مهاجرت به کانادا صحبت می‌‌کنیم.

مهاجرت به کانادا با برنامه استارت آپ

اگر می‌خواهید از طریق ویزای استارتاپی یا راه‌اندازی کسب‌وکار به کانادا مهاجرت کنید، به طرح تجاری یا بیزینس پلن احتیاج دارید. در این روش، باید بتوانید برای کانادایی‌ها شغل ایجاد کنید و از یک سرمایه‌گذار کانادایی نامه حمایت بگیرید. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و تمکن مالی از دیگر شرایط ویزای استارت آپ کانادا هستند. برای تاسیس استارتاپ در کانادا به مدارک شغلی، مدرک تحصیلی، مدارک مالی و ملکی، مدارک شناسایی و فرم اطلاعات فردی احتیاج دارید. اگر ایده خلاقانه‌ای برای کسب‌وکار دارید و فکر می‌کنید می‌توانید در بازار جهانی رقابت کنید، ویزای استارتاپ مناسب شما است. با توجه به آمار رشد استارتاپ‌های مختلف در کانادا، شرکت‌های کشاورزی، غذایی، تبلیغاتی و فناوری اطلاعات موفقیت خوبی در این کشور دارند. از مزایای این روش، دریافت اقامت دائم کانادا برای تمام افراد خانواده است.

شرایط اقامت کانادا با سرمایه گذاری

دریافت ویزای سرمایه گذاری از دیگر راههای مهاجرت به کانادا است که البته معمولا مدت زمان طولانی‌تری را نسبت به سایر روش‌ها می‌طلبد و همان طور که از نامش پیداست از پرهزینه‌ترین روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا است.

از آن‌جایی که کشور کانادا اقتصاد آزاد و در حال رشدی دارد، بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشور روش سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنند. برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا باید شرایط و قوانین ایالت‌های مختلف را بدانید. هر ایالتی حداقل و حداکثر سرمایه موردنیاز را اعلام می‌کند و شما با توجه به سرمایه خودتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری پیچیده‌تر از بقیه روش‌ها است و بهتر است مراحل آن را به کمک یک وکیل انجام دهید. برای مهاجرت کانادا با سرمایه‌گذاری به مدرک زبان آیلتس جنرال با حداقل نمره ۵ احتیاج دارید. مدارک شغلی، آگهی روزنامه رسمی، جواز کسب، تمکن مالی، مدرک لیسانس و حداقل سرمایه ۳۵۰ هزار دلار کانادا از جمله مدارک موردنیاز برای اقامت در کانادا با سرمایه‌گذاری هستند. با این روش مهاجرتی می‌توانید برای خانواده خودتان نیز اقامت بگیرید و از خدمات بیمه رایگان استفاده کنید.

لازم به ذکر است که مهاجرت کانادا با روش سرمایه گذاری در شهرهای مختلف این کشور، نیازمند رعایت شرایط مختص به همان شهر می‌باشد و قوانین و مقررات و حتی میزان سرمایه برای هر شهر متفاوت است.

اخذ اقامت کانادا با برنامه‌های استانی

برنامه‌های استانی براساس شرایط استان‌های مختلف کانادا تعریف می‌شوند. اگر می‌خواهید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید، به تحصیلات مناسب، تجربه کاری کافی و مهارت زبان احتیاج دارید. هر کدام از استان‌های کانادا شرایط خاص خودشان را دارند و شما می‌توانید با توجه به این شرایط یکی از این استان‌ها را انتخاب کنید. به‌طور کلی، در این برنامه، استان‌های کانادا لیست موردنیاز خودشان از دانشجویان، سرمایه‌گذارها و نیروهای ماهر را منتشر می‌کنند و شما با توجه به این لیست و شرایط خودتان بهترین گزینه را مشخص می‌کنید. با مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی می‌توانید تابعیت و اقامت دائم کانادا را بگیرید.

blank

مهاجرت نیروی کار ماهر به کانادا

یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار ماهر است. اگر تجربه کاری، تخصص و مهارت بالایی در کار خودتان دارید، می‌توانید به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا بروید. در این روش باید از یکی از استان‌های کانادا پیشنهاد شغلی داشته باشید و بتوانید تا ۶ ماه بعد از ورود به کانادا هزینه‌های زندگی خودتان را تامین کنید. با توجه به آخرین آمار شغل های موردنیاز در کانادا، شغل‌های مدیر حسابداری، توسعه‌دهنده‌ها، مدیر بازاریابی، پرستار، راننده، مهندس، نماینده خدمات مشتری و حسابدار از جمله شغل‌های پرتقاضا در کانادا هستند. حداقل یک سال سابقه کار تمام‌وقت مرتبط و توانایی خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی یا فرانسوی از شرایط مهاجرت نیروی کار ماهر به کانادا هستند. برای مهاجرت کاری به کانادا باید در جدول امتیازبندی مهاجرتی حداقل ۶۷ امتیاز کسب‌ کنید. عواملی مثل تحصیلات، دانش زبان، تجربه کاری، سن، وضعیت استخدام و سازگاری در این امتیازبندی تاثیرگذار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.