?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 - 9:49
کد خبر : 13928

از کجا بفهمیم رابطه عاطفی مون  پوکیده و احتمالا دیگه نمیشه به اون رابطه امیدی داشت

از کجا بفهمیم رابطه عاطفی مون  پوکیده و احتمالا دیگه نمیشه به اون رابطه امیدی داشت

چهار تا علامت خیلی خیلی مهم که از نظر دکتر برن‌اشتاین اگه حتی یکی از اون‌ها رو در خودت یا همسرت دیدی باید یه فکر جدی برای رابطه‌ات بکنی. دکتر جفری برن‌اشتاین Jeffrey Bernstein یه کتاب داره با عنوان “برای چی نمی‌تونی ذهن منو بخونی؟” ایشون در این کتاب شواهدی میاره مبنی بر اینکه از کجا بفهمیم

چهار تا علامت خیلی خیلی مهم که از نظر دکتر برن‌اشتاین اگه حتی یکی از اون‌ها رو در خودت یا همسرت دیدی باید یه فکر جدی برای رابطه‌ات بکنی.

دکتر جفری برن‌اشتاین Jeffrey Bernstein یه کتاب داره با عنوان “برای چی نمی‌تونی ذهن منو بخونی؟” ایشون در این کتاب شواهدی میاره مبنی بر اینکه از کجا بفهمیم رابطه عاطفی مون  پوکیده و احتمالا دیگه نمیشه به اون رابطه امیدی داشت. ایشون کتابشو با یه جمله خیلی جالب شروع می‌کنه، میگه مهم‌ترین چیزی که نشون میده شما در رابطه با پارتنرت به سلامت عاطفی خودت اهمیت میدی اینه که یه جایی تسلیم بشی و به خودت بگی “لعنتی دیگه بس کن”.

jeffrey

بگذریم، جناب جفری چهار تا علامت خیلی خیلی مهم رو تو کتابش قید کرده که از نظر ایشون اگه حتی یکی از اون‌ها رو در خودت یا پارتنرت دیدی باید یه فکر جدی برای رابطه‌ات بکنی:

یک) اگر بیشتر از اونکه بخواید برای همدیگه وقت بذارید، تمایل داشته باشید زمان‌تون رو با رفقا، همکاران، فامیل یا بقیه آدم‌ها بگذرونید. این اصلا نشانه خوبی نیست و نشون میده فاصله زیادی بین طرفین افتاده.

دو) هیچ بحث و تعارضی در رابطه‌تون وجود نداشته باشه: ایشون میگه رابطه خوب رابطه بدون دعوا نیست! رابطه خوب اتفاقا مملو از بحثه فقط فرقش‌ با رابطه‌های بیمار اینه که در روابط سالم، بعد بحث و مجادله، نتیجه‌ای و توافقی حاصل میشه که طرفین بهش پایبندن ولی در روابط بیمار از دل بحث‌ها هیچ راهکار یا نتیجه‌ای حاصل نمیشه.

 

سه) کل رابطه شما شده ایراد گرفتن از همدیگه! رفقا اگر دیدید تو رابطه شما بیشتر از اونکه تایید طرف مقابل وجود داشته باشه همه گفتگوها حول محور ایرادگیری از رفتار و نحوه پوشش و نحوه معاشرت طرف مقابل‌تون هست؛ بدونید دیگه وقت اینه که بگید: “لعنتی بسه دیگه”!

چهار) “حس قدردانی و تحسین” لازمه هر رابطه عاطفیه و نبودش هر رابطه رو از هم می پاشونه! اگه این دو تا عنصر در رابطه‌تون نیست احتمالا اوضاع خیلی خیطه!

امیدوارم برای بهتر شدن روابط‌تون تلاش کنید ولی وقتی چیزی درست نمیشه، قبل از اینکه خیلی بشه به خودت بگی “لعنتی دیگه بس کن”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.