?>
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 18:46
کد خبر : 15507

تایتان به همراه اجساد ۵ سرنشین آن در اعماق ۳۸۰۰ متری پیدا شد

تایتان به همراه اجساد ۵ سرنشین آن در اعماق ۳۸۰۰ متری پیدا شد

 گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده که بقایای این شناور و پیکر پنج سرنشین قربانی این فاجعه را در عمق ۳۸۰۰ متری بستر دریا پیدا کرده است.

تایتان پیدا شد . زیردریایی “تایتان” در اقیانوس اطلس شمالی در عمق چند هزار متری زیر فشار آب متلاشی شد.

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده که بقایای این شناور و پیکر پنج سرنشین قربانی این فاجعه را در عمق ۳۸۰۰ متری بستر دریا پیدا کرده است.

 حوادث چمدون ،حدود ده روز پس از ناپدید شدن تایتان، تیم‌های جستجو و نجات بقایای این قایق کوچک زیردریایی متلاشی شده را پیدا کرده و به ساحل آورده‌اند.

به گفته گارد ساحلی آمریکا، “بقایای انسانی احتمالی” نیز کشف شده است.

جیسون نویبائر، رئیس عملیات جستجوی گارد ساحلی آمریکا در این رابطه صحبت کرد.

او گفت :که پزشکان و کارشناسان باید هم بقایای بازیابی شده انسانی و هم بقایای لاشه این قایق زیردریایی را مورد بررسی قرار دهند.

تا بتوانند دریابند که فاجعه چگونه رخ داده است.

پایان تلخ و وحشتناک سرنشینان زیردریایی تایتان+فیلم

به گفته نویبائر، آنچه را که تیم‌های نجات توانستند پیدا کنند، ابتدا با کشتی “هورایزن آرکتیک” به بندر سنت جونز در جزیره نیوفاندلند کانادا آورده شد. قرار است تحلیل‌های کارشناسی در ایالات متحده آمریکا انجام شود.

کشف بقایا در عمق حدود ۳۸۰۰ متری

رئیس گارد ساحلی از همه دست‌اندرکاران عملیات نجات در “مسافت و عمق بسیار زیاد” قدردانی کرد.

او گفت که قطعات لاشه قایق “تایتان” در عمق حدود ۳۸۰۰ متری بستر دریا و ۵۰۰ متری لاشه کشتی تایتانیک که در سال ۱۹۱۲ غرق شد، پیدا شده‌اند.

پنج سرنشین شناور زیردریایی شرکت “اوشن‌گیت ایکسپدیشن” در ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) برای غواصی به سمت کشتی لوکس به گل‌نشسته “تایتانیک” در بستر دریا حرکت کردند.

تایتانیک

به گمان کارشناسان، بدنه قایق غواصی “تایتان” زیر فشار عظیم آب دوام نیاورده و از درون منفجر شده و همه سرنشینان بلافاصله کشته شده‌اند

پس از حدود دو ساعت، تماس با قایق غواصی “تایتان” قطع شد.

در پی آن یک جستجوی تمام‌روزه برای یافتن این شناور آغاز شد. یک هفته پیش بالاخره یک ربات غواص بقایایی از این قایق را در بستر دریا کشف کرد.

سرنشینان بلافاصله جان باخته‌اند

به گمان کارشناسان، بدنه قایق غواصی “تایتان” زیر فشار عظیم آب دوام نیاورده و از درون منفجر شده و همه سرنشینان بلافاصله کشته شده‌اند.

استاکتون راش، رئیس “اوشن‌گیت ایکسپدیشن”، هامیش هاردینگ کارآفرین بریتانیایی، شهزاده داود تاجر بریتانیایی-پاکستانی و پسر ۱۹ ساله‌اش سلیمان و پل هانری نرگولِه، کارشناس فرانسوی کشتی “تایتانیک”، در عرشه این قایق حضور داشتند.

انتشار ویدئویی از داخل لاشه تایتانیک برای اولین بار

به گفته نویبائر، رئیس این عملیات گارد ساحلی آمریکا، زمان زیادی نیاز است تا اطلاعات دقیقی در مورد فاجعه قایق غواصی ارائه شود.

«هنوز کارهای زیادی در پیش است تا همه عوامل منجر به فاجعه از دست رفتن تایتان تشخیص داده شوند.» اما تحلیل‌ها و تحقیقات ضروری است تا دیگر چنین فاجعه‌ای تکرار نشود.

منبع :رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.