?>
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 12:23
کد خبر : 12031

با این رفتارها دیگران را به شدت عصبانی می کنید / آنقدر که با بودن شما عذاب می کشند

با این رفتارها دیگران را به شدت عصبانی می کنید / آنقدر که با بودن شما عذاب می کشند

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از چند بار معاشرت با یک سری از اشخاص، دیگر دوست نداشته باشید با آن ها معاشرت داشته باشید و یا سعی میکند که در جمع کمتر پیش آن ها بنشینید. این عادات که ممکن است باعث آزار و حتی قطع ارتباط شود، حتما نباید یک مشکل

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از چند بار معاشرت با یک سری از اشخاص، دیگر دوست نداشته باشید با آن ها معاشرت داشته باشید و یا سعی میکند که در جمع کمتر پیش آن ها بنشینید. این عادات که ممکن است باعث آزار و حتی قطع ارتباط شود، حتما نباید یک مشکل و معضل اخلاقی در فرد باشد. بلکه میتواند از مجموع ریز اخلاق هایی باشد که در طولاتی مدت باعث آزار شخص شده و شخص دیگر تمایلی برای حفظ ارتباطش با شما نداشته باشد.

blank

به عنوان مثال یکی از مواردی که صد در صد باعث آزار افراد میشود، خوردن غذا با صدا است. همه میدانیم که غذا خوردن یکی از لذت بخش ترین کارها در جهان محصوب میشود. اما هیچ کس دوست ندارد هنگام غذا خوردن، صدای غذا خوردن کسی را بشوند و یا غذا خوردن کسی را با دهان باز تماشا کند. مخصوصا افرادی هستند که به اختلال عصبی صدا آزاری دچارند و این موضوع به شدت رو رفتار و خلق و خوی آن ها تاثیر میگذارد و آن ها عصبی، بی تاب و فراری میکند. پس سعی کنیم هنگام غذا خوردن دهانمان را ببندیم و اینکه حتی الامکان با صدای آزار دهنده ی ملچ مولوچ غذا نخوریم.

 

جویدن آدامس نیز یکی دیگر از موارید است که زیاد برای افرادی که در اطراف ما حضور دارند، جذاب نیست. هیچ کس دوست ندارد هنگام صحبت و یا معاشرت با شما، دهان شما را در حال آدامس جویدن ببیند و یا حتی صدای جویدن آدامس شما نیز میتواند برای خیلی از افراد بسیار آزار دهنده باشد. بنابراین سعی کنید، حتی الامکان جویدن آدامس را محدود کرده و یا درست آدامس بجوید تا کسی اذیت نشود.

سندرم پاهای بی قرار، اسمی است که بر روی کسانی که پاهایشان را تکان میدهند میگذارند. طبق تحقیقات به دست آمده، اشخاصی که به سندرم پاهای بی قرار دچار هستند خیلی کم میتوانند این عادت را کنار بگذارند و یا ترک کنند. در کنار این افراد، اشخاصی هم هستند که بر اثر عصبانیت و یا حس بدی که برای آن ها به وجد آمده، شروع به تکان دادن پاهایشان میکنند. این افراد باید در نظر بگیرند که تکان دادن پاهایشان میتواند برای افرادی که دور و برشان نشسته اند، چقدر آزار دهنده باشد.

blank

در واقع تکان دادن پاها حس عصبانیت و بی تابی را به جمع انتقال میدهد. و مشخص است که افراد حاضر در جمع، هرگز این شرایط را نمیپذیرند. بنابراین بهتر است که کم کم عادت تکان دادن پاهایتان را کنار بگذارید. چرا که این موضوع علاوه بر دیگران، بر روی خودتان نیز تاثیر خوبی نخواهد گذاشت.

حتما برای شما هم پی آمده که در یک سخنانی و یا یک کلاس و یا حتی در یک جمع دوستانه نشسته اید و کسی که در حال صحبت است، مدام یک کلمه را تکرار میکند. «اوم»، «مثلا»، «در واقع » و … همگی کلمه هایی هستند که ممکن است در یک صحبت به شدت تکرار شوند. تکرار یک کلمه در صحبت، هیچ گاه برای شنوندگان شما نمیتواند جذاب باشد. بلکه هم گاهی اوقات این تکرارها تمرکز شنونده را بر هم بزده و شخص از شنیده صحبت های شما سر باز زند. بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد از تکرار یک کلمه به صورت تکیه کلام، در صحبت هایتان خودداری کنید تا بتوانید صحبتی دلنشین تر ارائه دهید.

تحقیقات نشان داده که آب دهان آقایانی که یک بدن سالمی دارند، بسیار بیشتر از خانم هاست. به همین دلیل شما گاهی افرادی را میبینید که در خیابان تف میکنند. این کار بسیار کار ناپسندی است که تقریبا حال و روز هر شخصی را به هم میزند. برای رفع این مشکل خیلی بهتر است که آب دهان را در یک دستمال بریزید تا صحنه ی حال به هم زنی را به وجود نیاورد.

خیلی ها هستند که در هنگام اضطراب و استرس شروع به جویدن ناخن میکنند. این کار مانند نیکوتین عمل میکند و باعث آرامش فرد میشود. این کار جدای ظاهر خیلی بدی که دارد و باعث میشود حس بدی به طرف مقابلتان وارد شود، باعث میشود که تمام میکروب های زیر ناخن به دهان و نهایتا وارد بدنتان شود. همین طور جویدن ناخن باعث میشود که رشد ناخن هایتان کم شود و ظاهر دستانتان همیشه زشت باشد.

blank

شکستن قلنج انگشت، گردن، کمر و … یکی از کارهایی است که هر شخصی برای در کردن خستگی آن قسمت از بدنش انجام میدهد. اما صدای این کار حتما برای اطرافیان شما جالب نیست. و حتما دیده اید که وقتی این کار را میکنید، اطرافیانتان میگویند که چندششان میشود و یا گوششان را میگیرند. بنابراین بهتر است که این کار را انجام ندهیم تا موجبات آزار اطرافیانمان را فراهم نکنیم.

قطع کردن حرف دیگران یکی دیگر از مواردی است که باعث میشود دیگران میل به ادامه ی ارتباط با شما نداشته باشند. در نظر بگیرید که با کسی مشغول صحبت کردن هستید و هر بار که شروع به صحبت میکنید، شخص مقابل صحبت شما را قطع میکند. این کار باعث میشود که دیگر شما تمایلی به ادامه ی صحبت با شخص را نداشته باشید. پس سعی کنید که در هنگام تعامل با هر شخصی، صبر کنید تا طرف مقابلتان صحبتش تمام شود و سپس شما شروع به صحبت کنید. این کار باعث حفظ آرامش و تعامل متعادل در روابط خواهد شد.

 

حواستان باد که قطع کردن حرف دیگران، اگر تبدیل به عادت شود، میتواند بسیار آزار دهنده باشد. این در صورتی است که این اتفاق گاهی اوقات و خارج از اختیار روی خواهد داد. در کنار تمام مواردی که ذکر کرده ایم، قرض کردن وسایل و پول های دیگران نیز میتواند یکی دیگر از کارهای آزار دهنده باشد. تصور کنید که دوستتان را به خانه خودتان دعوت میکنید، وارد اتاقتان میشوید و او سراغ کمد لباس هایتان را میگیرد. چند دست لباس از بین لباس های محبوبتان بر میدارد و آن ها را برای قرض گرفتن میخواهد. شما هم بخاطر رودرواسی و اینکه دل دوستتان نشکند، مجبور میشوید چند دست از لباس های دلبندتان را به دوستانتان قرض بدهید.

حالا تصور کنید که این دوستتان بد قول باشد و لباس های محبوبتان را دیر به شما تحویل دهد. چه حسی خواهید داشت؟ حتما خیلی برای شما حس ناخوشایندی خواهد داست. پس شما هم سعی کنید که اگر این عادت را دارید، این عادت را ترک کنید و همیشه از وسایل خودتان استفاده کند. تا دیگران در تعامل با شما معذب نشوند.

 

حالا بیایید با هم تصور کنیم که در یک جمع نشسته ایم، همه دوست دارند که با هم صحبت کنند و یا بعضی دوست دارند که در سکوت بنشینند، یا فکر کنید که در تاکسی نشستید و یک نفر در حال صحبت کردن با تلفن همرایش است و یک صدا در فضا وجود دارد. مطمعنا این فضا برای همه آزار دهنده خواهد شد. حالا فرض کنید که شما بخواهید در این بین با بغل دستی تان صحبت کنید، مطمعنا صدای بلند فردی که دارد با تلفن همرایش صحبت میکند، مانع صحبت شما با بغل دستی تان خواهد شد و به کل تمرکزتان را از بین میبرد.

بنابراین مهم است که شما در یک جمع چگونه صحبت کنید و با چه تن صدایی حرف بزنید. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد، آرام و به جا صحبت کنید. چه با موبایلتان و چه با بغل دستی و یا دوستانتان. در نهایت رعایت همین نکات خیلی ساده باعث حفظ روابط دوستانه و خانوادگی شما خواهد شد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.