?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 8:47
کد خبر : 19218

خطر در کمین است ،بازگشت آقای سرمربی به لیگ برتر ایران

خطر در کمین است ،بازگشت آقای سرمربی به لیگ برتر ایران

فوتبال ایران در حاشیه همکاری با خارجی‌ها، با چالش خنده‌داری به اسم «مالیات» مواجه است. همه جای دنیا این بازیکن و مربی است که شخصا مالیات را می‌پردازد، در ایران اما در اغلب موارد باشگاه‌ها و حتی فدراسیون (در مورد تیم ملی) برای جلب توجه خارجی‌ها، پرداخت مالیات آنها را تقبل می‌کنند. اتفاقی هم که

فوتبال ایران در حاشیه همکاری با خارجی‌ها، با چالش خنده‌داری به اسم «مالیات» مواجه است. همه جای دنیا این بازیکن و مربی است که شخصا مالیات را می‌پردازد، در ایران اما در اغلب موارد باشگاه‌ها و حتی فدراسیون (در مورد تیم ملی) برای جلب توجه خارجی‌ها، پرداخت مالیات آنها را تقبل می‌کنند.

blank

اتفاقی هم که در بیشتر مواقع رخ می‌دهد، این است که بعد از پایان همکاری طرف خارجی، مالیات او پرداخت نمی‌شود و مشکلاتی به‌وجود می‌آید. این یعنی اگر طرف خارجی به ایران سفر کند تا زمان تسویه بدهی قادر به خروج از کشور نیست.

در این صورت اگر مشتری جدیدی برای او پیدا شود، اول باید مالیات به جا مانده از قبل را بپردازد تا بعد بتواند با طرف همکاری کند.

این مقدمه را چیدیم تا برسیم به برانکو ایوانکوویچ و اتفاق معناداری که به‌تازگی رخ داده است.

مالیاتی که حسین هدایتی پرداخت 

آنچه این روزها می‌گذرد، قسمت دوم مالیات برانکو است. قسمت اول مربوط به زمانی می‌شود که این مربی قرار بود برای هدایت پرسپولیس به ایران سفر کند.

او آن زمان بدهی مالیاتی قبلی داشت که مال زمان حضورش روی نیمکت تیم ملی بود. این بدهی در ابتدای سال ۹۴حدود ۴۵۰میلیون تومان بود که مانع بزرگی برای همکاری پرسپولیس با مرد کروات به‌نظر می‌رسید.

در نهایت اما حسین هدایتی که آن روزها نقش عابربانک سرخ‌ها را بازی می‌کرد، این مبلغ را پرداخت کرد. البته این پول بعد از چانه‌زنی‌های باشگاه با اداره مالیات تا ۱۴۰میلیون تومان کاهش یافته بود.

در نهایت پرداخت این بدهی زمینه‌ساز حضور برانکو در ایران شد و پروفسور از اواخر لیگ چهاردهم روی نیمکت پرسپولیس نشست. بامزه اینجاست که قبل از همه این داستان‌ها، یک‌بار برانکو به‌عنوان سرمربی الاتفاق عربستان نتوانست به ایران سفر کند و در تقابل با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت تیمش بنشیند!

داستان مالیات، قسمت دوم

این بار اما مالیات معوقه برانکو مربوط به سال‌های حضور او در پرسپولیس می‌شد. مربی کروات که اصل طلبش را هم از طریق شکایت به فیفا گرفته بود، چند باری به عدم‌پرداخت مالیاتش اعتراض کرد، چرا که نمی‌خواست مشکلی برای سفر به ایران داشته باشد. در نهایت هم درحالی‌که کسی باور نمی‌کرد باشگاه پرسپولیس وسط این همه مشکل مالی به فکر چنین موضوعی باشد، رضا درویش، مدیرعامل سرخپوشان از تسویه بدهی مالیاتی ایوانکوویچ خبر داد؛ رقمی که گویا حدود ۴میلیارد تومان بوده است.

و حالا خطر در کمین مربیان!

اتفاقی که امروز رخ داده این است که برانکو دیگر مشکلی برای سفر به ایران ندارد و این موضوع، می‌تواند هر تیمی را برای همکاری دوباره با مرد کروات وسوسه کند. ایوانکوویچ تا پایان جام ملت‌های آسیا در ابتدای زمستان با تیم ملی عمان قرارداد دارد اما خاتمه یافتن آن همکاری می‌تواند بازار فوتبال ایران را به روی این مربی باز کند. حتما تا آن زمان چند مربی لیگی لغزیده‌اند و چه بسا اصلا تیم ملی با کسب نتایج دور از انتظار در قطر، در مرحله تغییر کادرفنی قرار گرفته باشد. در حقیقت پرداخت مالیات ایوانکوویچ،‌سازی بود که امروز درویش زد اما صدای آن زمستان در خواهد آمد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.