?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 22:14
کد خبر : 20318

آقای گل:شوخی نکنید! هیچ‌تیم ایرانی شانس قهرمانی در آسیا را ندارد

آقای گل:شوخی نکنید! هیچ‌تیم ایرانی شانس قهرمانی در آسیا را ندارد

شهریار مغانلو فصل گذشته یکی از بازیکنان تأثیرگذار سپاهان بود که در نهایت توانست عنوان آقای گلی را هم به‌دست بیاورد. با این حال، او مثل دیگر بازیکنان سپاهان در راه رسیدن به قهرمانی لیگ برتر ناکام ماند. فصل جدید لیگ برتر یک فرصت جدید برای تیم پرقدرت سپاهان است تا شاگردان ژوزه مورایس بتوانند

شهریار مغانلو فصل گذشته یکی از بازیکنان تأثیرگذار سپاهان بود که در نهایت توانست عنوان آقای گلی را هم به‌دست بیاورد.

blank

با این حال، او مثل دیگر بازیکنان سپاهان در راه رسیدن به قهرمانی لیگ برتر ناکام ماند. فصل جدید لیگ برتر یک فرصت جدید برای تیم پرقدرت سپاهان است تا شاگردان ژوزه مورایس بتوانند طلسم چند سال قهرمان‌نشدن در لیگ برتر را بشکنند.

 

با این حال، مغانلو تأکید می‌کند که هیچ تیمی نمی‌تواند از حالا ادعای قهرمان‌شدن داشته باشد. مغانلو در گفت‌وگو با همشهری ورزشی به سؤالات پاسخ می‌دهد.

   بازی با تراکتور چطور بود؟ فکر می‌کردی ۳گل به این تیم بزنید؟
بازی سختی بود، همیشه بازی اول سختی‌های خاص خودش را دارد ولی ما در زمین خودمان بازی می‌کردیم و باید ۳امتیاز را می‌گرفتیم. خدا را شکر که گام اول را محکم برداشتیم و باید از حمایت هواداران هم تشکر کنم.

 

تراکتور هم تیم خوبی است و خوردن ۳گل باعث نمی‌شود که بگوییم آنها تیم ضعیفی هستند. به هر حال، در شروع لیگ ممکن است هر تیمی با این شرایط مواجه شود ولی ما تیم پرقدرت و پرمهره‌ای را شکست دادیم.
 
   لیگ امسال را هم با گل شروع کردی و به‌نظر می‌رسد امسال هم دنبال آقای گلی هستی؟
موفقیت و برد تیم از هر چیزی مهم‌تر است و خیلی زود است در مورد آقای گلی صحبت کنم.

 

تازه هفته اول را پشت سر گذاشتیم و ۲۹بازی دیگر باقی مانده است. هر بازی یک داستان متفاوت است و باید قوی‌تر از بازی گذشته جلو برویم.
 
   فکر می‌کنی بیشتر از پارسال گل بزنی؟
تمام هدف من این است که به تیم کمک کنم ولی در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشم و با گل‌زدنم به سپاهان کمک کنم.

 

امسال با حرف و حدیث‌های زیادی در سپاهان ماندی و شایعات در مورد تو خیلی زیاد بود. واقعا قصد جدایی از سپاهان را داشتی؟
صحبت‌ها و شایعات زیاد بود و رسانه‌ها بیشتر از خودم از پیشنهادهایم اطلاع داشتند.

 

من به‌دلیل عملکردم در سپاهان چند پیشنهاد خوب داشتم ولی درنهایت تصمیم به ماندن گرفتم. زیاد هم دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم، الان بازیکن سپاهانم و مطمئن هستم که فصل خوبی را رقم خواهیم زد.
 
   فکر نمی‌کنی اگر دوباره به خارج از ایران می‌رفتی، برای تو بهتر بود؟
من پیشنهاد خوب خارجی هم داشتم ولی در نهایت تصمیم به ماندن گرفتم. حالا هم تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.
 
   به‌نظر تو سپاهان قوی‌تر از فصل گذشته است؟
ما تیم خوب و سرحالی داریم و می‌خواهیم بهتر از سال قبل باشیم. بازیکنان خوبی در تیم هستند که تعدادی از آنها به‌تازگی به سپاهان آمده‌اند و البته نیاز به زمان دارند تا خودشان را نشان دهند. امسال می‌توانیم قوی‌تر از پارسال باشیم.
 
   چقدر احتمال می‌دهی قهرمان شوید؟
هیچ مربی یا بازیکنی نمی‌تواند قول قهرمانی بدهد. ما باید سخت تلاش کنیم و در زمین مسابقه نشان دهیم که لیاقت قهرمان‌شدن را داریم. صحبت در مورد قهرمانی زود است، هیچ‌کس از حالا نمی‌تواند ادعای قهرمان‌شدن داشته باشد، ما همه‌چیز را باید در زمین مسابقه نشان دهیم.
 
   امسال سپاهان در خط حمله زیاد بازیکن دارد، این موضوع تیم را دچار مشکل نمی‌کند؟
مسئول فنی تیم آقای مورایس است. او تشخیص می‌دهد چه بازیکنانی جذب شوند و چه نفراتی بازی کنند.
 
   فکر می‌کردی در فصل گذشته قهرمانی را از دست بدهید؟
حرف‌زدن در مورد فصل قبل چیزی را تغییر نمی‌دهد. ما باید از اتفاقات فصل گذشته درس بگیریم و امسال کمترین اشتباه را داشته باشیم تا درنهایت قهرمان شویم. امیدوارم در پایان فصل دل هواداران و مردم اصفهان را شاد کنیم.

   در مورد دربی اصفهان چه صحبتی داری؟
همه بازی‌ها سخت است و قطعا ذوب‌آهن هم تلاش می‌کند تا در این بازی نتیجه بگیرد. با این حال ما هدفی جز برد نداریم چون امتیازهای بازی‌های ابتدایی برایمان بسیار مهم است. ما اگر قهرمانی می‌خواهیم، در هر بازی محکوم به برد هستیم.
 
   امسال تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها، حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کرد. در این مورد چه صحبتی داری؟
خیلی‌ها در این مورد حرف زدند و همه‌چیز مشخص است. بهتر است صحبتی در این زمینه نداشته باشم.
 
   شما امسال در لیگ قهرمانان آسیا حاضر هستید. با هزینه‌ای که تیم‌های عربی خصوصا عربستان می‌کنند، آیا باشگاه‌های ایرانی می‌توانند در این تورنمنت قهرمان شوند؟
در این مورد باید صادقانه و منطقی صحبت کنیم. سپاهان و پرسپولیس و کلا تیم‌های ایرانی شانسی برای قهرمانی در آسیا ندارند و شما می‌بینید که چه فوتبالیست‌هایی وارد لیگ عربستان شده‌اند.

ما فقط باید به غیرت ایرانی تکیه کنیم و یکی دو مرحله بالاتر برویم، با این وضعیت تیم‌های ایرانی شانسی برای قهرمانی ندارند چون نمی‌توانیم با آنها مقابله کنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.