?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 10:56
کد خبر : 20494

لیستی از بهترین سریال های تاریخی جهان که تابستان شما را رؤیایی می کنند

لیستی از بهترین سریال های تاریخی جهان که تابستان شما را رؤیایی می کنند

گاهی اوقات دوست داریم که از زمان حال رها شویم و به گذشته‌های دور سفر کنیم. برای رهاشدن از استرس زندگی روزمره، می‌توانیم به تماشای سریال‌های تاریخی بنشینیم یا بهترین کتاب‌های تاریخی را بخوانیم. به‌هرحال کیست که دوست نداشته باشد با لباس‌های مجلل در قلعه‌ زندگی کند و خواستگاران جذاب داشته باشد یا جنگی را هدایت کند

گاهی اوقات دوست داریم که از زمان حال رها شویم و به گذشته‌های دور سفر کنیم. برای رهاشدن از استرس زندگی روزمره، می‌توانیم به تماشای سریال‌های تاریخی بنشینیم یا بهترین کتاب‌های تاریخی را بخوانیم. به‌هرحال کیست که دوست نداشته باشد با لباس‌های مجلل در قلعه‌ زندگی کند و خواستگاران جذاب داشته باشد یا جنگی را هدایت کند که آینده کشوری را رقم می‌زند؟ دلیل شما برای تماشای سریال تاریخی هرچه باشد، به‌هرحال تماشای این سریال‌ها بهانه خوبی برای دورهمی است. بنابراین در این مقاله از چطور، بهترین سریال های تاریخی جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

 

بهترین سریال های تاریخی جهان

۱. جوخه برادران (Band Of Brothers)

جوخه برادران از بهترین سریال های تاریخی

سال ساخت: ۲۰۰۱
تعداد قسمت‌ها: ۷
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: دیوید فرانکل (David Frankel)، میکائیل سالومون (Mikael Salomon)
بازیگران: اسکات گریمز (Scott Grimes)، دیمین لوئیس (Damian Lewis)
امتیاز (IMDB): ۹٫۴

تام هنکس و استیون اسپیلبرگ تهیه‌کنندگان این سریال تاریخی هستند. این سریال تاریخی خارجی دوبله فارسی در واقع دنباله فیلم سینمایی «نجات سرباز رایان» محسوب می‌شود. در «جوخه برادران»، ماجرای «شرکت ایزی» (دومین گردان از هنگ پیاده‌نظام ۵۰۶ از لشکر هوابرد ۱۰۱) و مشارکت و خدمات آنان در طول جنگ جهانی دوم را دنبال می‌کنیم. داستان این سریال از زمان اولین آموزش سربازان شروع می‌شود و تا هنگام تسلیم‌شدن ژاپن در سال ۱۹۴۵ ادامه می‌یابد. در این دوره، جوخه برادران در رویدادهای تاریخی مانند «حمله به نرماندی»، «نبرد برآمدگی» و «تسخیر آشیانه عقاب» شرکت می‌کنند.

۲. دانتون ابی (Downton Abbey)

دانتون ابی

سال ساخت: ۲۰۱۰
تعداد قسمت‌ها: ۵۲
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: جولین فلوز (Julian Fellowes)
بازیگران: هیو بونه‌ویل (Hugh Bonneville)، فیلیس لوگان (Phyllis Logan)
امتیاز (IMDB): ۸٫۷

سریال «دانتون ابی» یکی از بهترین سریال‌ های تاریخی در تاریخ تلویزیون بریتانیا به شمار می‌رود. ماجرای این سریال تاریخی در یک ملک روستایی خیالی به‌نام یورک‌شایر در دانتون ابی اتفاق می‌افتد. در این خانه بزرگ روستایی، خانواده ثروتمند کرالی و خدمتکارانش زندگی می‌کنند. این درام تاریخی در بستر چندین رویداد واقعی روایت می‌شود که هرکدام شخصیت‌های دوست‌داشتنی سریال را به چالش می‌کشند.

۳. خانم میزل شگفت‌انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)

خانم میزل شگفت‌انگیز

سال ساخت: ۲۰۱۷
تعداد قسمت‌ها: ۴۳
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: ایمی شرمن- پالادینو (Amy Sherman-Palladino)
بازیگران: ریچل بروزناهان (Rachel Brosnahan)، الکس بورستین (Alex Borstein)
امتیاز (IMDB): ۸٫۷

خانم میزل یا همان میریام زنی خانه‌دار و جوان است که در سال ۱۹۵۸ در نیویورک زندگی می‌کند. او رؤیای کمدین‌شدن در سر می‌پروراند. ملاقات اتفاقی میریام با سوزی مایرسون باعث می‌شود که یک قدم به رؤیای خود نزدیک‌تر شود. سوزی مدیربرنامه‌های میریام می‌شود تا او را از استندآپ‌کمدین ساده کافه‌ها به ستاره‌ای تلویزیونی و مشهور تبدیل کند.

۴. رُم (Rome)

نمایی از سریال تاریخی رُم

سال ساخت: ۲۰۰۵
تعداد قسمت‌ها: ۲۲
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: مایکل اپتد (Michael Apted)
بازیگران: کوین مک‌کید (Kevin McKidd)، ری استیونسون (Ray Stevenson)
امتیاز (IMDB): ۸٫۷

در این سریال دیدنی، سقوط جمهوری رم و ظهور امپراتوری روم را می‌بینیم. «رم» زندگی ثروتمندان و قدرتمندان را به تصویر می‌کشد، اما شخصیت‌های اصلی آن یعنی لوسیوس وورنوس و تیتوس پولو سربازان رومی هستند که بسیاری از وقایع تاریخی آن دوران را به چشم می‌بینند.

۵. شکارچی ذهن (Mindhunter)

شخصیتهای اصلی سریال تاریخی شکارچی ذهن

سال ساخت: ۲۰۱۷
تعداد قسمت‌ها: ۱۹
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: دیوید فینچر (David Fincher)
بازیگران: جاناتان گروف (Jonathan Groff)، هولت مک‌کالانی (Holt McCallany)
امتیاز (IMDB): ۸٫۶

«شکارچی ذهن» یکی از بهترین سریال های تاریخی نتفلیکس تاکنون به شمار می‌رود. در این سریال که بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده است، ماجرای ترسناک‌ترین و جذاب‌ترین قاتلان سریالی جهان را دنبال می‌کنیم. هولدن فوردن، بیل تنچ و دکتر وندی‌کار، شخصیت‌های اصلی این سریال تاریخی، تلاش می‌کنند روان وحشتناک‌ترین هیولاهای تاریخ را بهتر بشناسند. فورد و تنچ با قاتلان سریالی مصاحبه می‌کنند تا شما همراه با آنها به اعماق تاریک ذهن قاتلانی مخوف سفر کنید.

۶. تاج (The Crown)

بازیگران نقش ملکه در سریال تاج

سال ساخت: ۲۰۱۶
تعداد قسمت‌ها: ۶۰
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: پیتر مورگان (Peter Morgan)
بازیگران: کلر فوی (Claire Foy)، الیویا کلمن (Olivia Colman)
امتیاز (IMDB): ۸٫۶

امکان ندارد که فهرست بهترین سریال های تاریخی جهان بدون سریال «تاج» کامل شود. این سریال پربیننده که در سال ۲۰۱۶ از شبکه نتفلیکس پخش شد، توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ انگلستان را به خود جلب کند. در سریال تاریخی «تاج»، ماجرای ملکه الیزابت دوم را از ۲۵سالگی تا اواخر عمر دنبال می‌کنیم. در این میان، شخصیت‌های تاریخی مانند مارگارت تاچر هم معرفی می‌شوند.

۷. امپراطوری بوردواک (Boardwalk Empire)

امپراطوری بوردواک

سال ساخت: ۲۰۱۰
تعداد قسمت‌ها: ۵۶
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: ترنس وینتر (Terence Winter)
بازیگران: استیو بوشمی (Steve Buscemi)، کلی مکدونالد (Kelly Macdonald)
امتیاز (IMDB): ۸٫۶

ماجرای این سریال در دوران ممنوعیت الکل در آتلانتیک‌سیتی روایت می‌شود. ناکی تامپسون (با بازی استیو بوشمی) سیاست‌مدار حیله‌گری است که به‌کمک گروه تبهکاران شهر کنترل را در دست دارد. شخصیت اصلی این سریال بر اساس سیاست‌مداری واقعی طراحی شده است که در آن دوران در آتلانتیک‌سیتی زندگی می‌کرد.

۸. ددوود (Deadwood)

ددوود

سال ساخت: ۲۰۰۴
تعداد قسمت‌ها: ۳۶
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: دیوید میلچ (David Milch)
بازیگران: تیموتی اولیفانت (Timothy Olyphant)، ایان مک‌شین (Ian McShane)
امتیاز (IMDB): ۸٫۶

ددوود در دهه ۱۸۷۰ به پناهگاهی برای سارقان و اشراری تبدیل شده بود که از چنگال قانون فرار می‌کردند. پخش این سریال پس از ۳ فصل متوقف شد، اما در همین مدت کوتاه هم توانست داستان شخصیت‌های مشهوری مانند وایات ارپ و کالامیتی جین را به تصویر بکشد. ۱۳ سال پس از توقف پخش این سریال، فیلمی با همین عنوان ساخته شد تا دنباله ماجرای سریال را روایت کند.

۹. گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

گامبی وزیر

سال ساخت: ۲۰۲۰
تعداد قسمت‌ها: ۷
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: اسکات فرانک (Scott Frank)
بازیگران: آنیا تیلور- جوی (Anya Taylor-Joy)، بیل کمپ (Bill Camp)
امتیاز (IMDB): ۸٫۶

این سریال را تقریبا همه سریال‌بازها می‌شناسند، اما نمی‌توان در فهرست بهترین سریال های تاریخی جهانی از آن نام نبرد. «گامبی وزیر» بر اساس اثر مشهور والتر تویس در سال ۱۹۸۳ ساخته شد و داستان اعجوبه شطرنج به‌نام بث هارمون را روایت می‌کند. ماجرای این سریال در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ رخ می‌دهد. در این سریال، سرگذشت دختر جوان شطرنج‌بازی را می‌بینیم که در جامعه به‌شدت مردسالار آن دوران برای رسیدن به آرمان‌های خود تلاش می‌کند.

۱۰. وایکینگ‌ها (Vikings)

راگنار افسانه‌ای شخصیت اصلی سریال تاریخی وایکینگ‌ها

سال ساخت: ۲۰۱۳
تعداد قسمت‌ها: ۹۳
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: مایکل هرست (Michael Hirst)
بازیگران: تراویس فیمل (Travis Fimmel)، کاترین وینیک (Katheryn Winnick)
امتیاز (IMDB): ۸٫۵

اگر به ماجرای وایکینگ‌ها و اکتشافات آنها در طول تاریخ علاقه دارید، نباید تماشای این سریال را از دست بدهید. در این سریال تاریخی، ماجرای جنگجوی افسانه‌ای وایکینگ‌ها راگنار لوثبروک را دنبال می‌کنیم. او در ابتدا کشاورزی ساده است که با خانواده خود در گوشه‌ای از قلمروی وایکینگ‌ها زندگی می‌کند. البته این کشاورز ساده کم‌کم به جنگجویی افسانه‌ای تبدیل می‌شود که حتی انگلیسی‌ها و فرانسوی‌های قدرتمند را هم به زانو درمی‌آورد. این سریال اکشن تاریخی چنان محبوبیت دارد که برخی از قسمت‌های آن با شاهکارهایی همچون «بازی تاج‌وتخت» برابری می‌کنند.

۱۱. جان آدامز (John Adams)

جان آدامز

سال ساخت: ۲۰۰۸
تعداد قسمت‌ها: ۷
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: تام هوپر (Tom Hooper)
بازیگران: پل جیاماتی (Paul Giamatti)، لورا لینی (Laura Linney)
امتیاز (IMDB): ۸٫۵

این درام تاریخی محصول شبکه اچ‌بی‌اُ است و سرگذشت دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، یعنی جان آدامز، را روایت می‌کند. در این سریال تاریخی جذاب، شاهد وقایع ۵۰ سال اول شکل‌گیری ایالات متحده و پیدایش این کشور هستیم.

۱۲. غریبه (Outlander)

غریبه

سال ساخت: ۲۰۱۴
تعداد قسمت‌ها: ۹۲
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: متین حسین (Metin Hüseyin)، جیمی پاین (Jamie Payne)
بازیگران: کترینا بلف (Caitriona Balfe)، سم هیوین (Sam Heughan)
امتیاز (IMDB): ۸٫۴

ماجرای این سریال تاریخی در چندین دوره زمانی مختلف، به‌ویژه دهه ۱۷۰۰، روایت می‌شود. کلر رندال، شخصیت اصلی سریال، در جنگ جهانی دوم پرستار بوده اما حالا به همراه همسرش فرانک رندال راهی سفر ماه عسل شده‌ است. این سفر آغاز ماجراجویی کلر در زمان گذشته می‌شود. او به سال ۱۷۴۳ می‌رود تا در آنجا مرد اسکاتلندی جوانی به‌نام جیمی فریزر را ملاقات کند و این تازه آغاز ماجراست.

۱۳. نارکوها؛ مکزیک (Narcos: Mexico)

نارکوها: مکزیک

سال ساخت: ۲۰۱۸
تعداد قسمت‌ها: ۳۰
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: کارلو برنارد (Carlo Bernard)، کریس برنکتو (Chris Brancato)
بازیگران: اسکوت مک‌نری (Scoot McNairy)، خوزه ماریا یازپیک (José María Yazpik)
امتیاز (IMDB): ۸٫۴

این سریال اکشن تاریخی ماجرای کارتل مخوف گوادالاخارا و رهبر بی‌رحم آن، میگل آنجل فلیکس، در دهه ۱۹۸۰ را روایت می‌کند. بنابراین اگر طرف‌دار سریال‌ها یا فیلم‌های اکشن و ماجراجویانه‌اید، نباید تماشای ماجراهای این کارتل مکزیکی مواد مخدر را از دست بدهید.

۱۴. پولدارک (Poldark)

پولدارک

سال ساخت: ۲۰۱۵
تعداد قسمت‌ها: ۴۳
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: ادوارد بازالگت (Edward Bazalgette)، جاش اگنیو (Joss Agnew)
بازیگران: ایدن ترنر (Aidan Turner)، النور تاملینسون (Eleanor Tomlinson)
امتیاز (IMDB): ۸٫۳

همه تصور می‌کنند که راس پولدارک در جریان انقلاب آمریکا کشته شده است، اما او به خانه بازمی‌گردد. راس پس از بازگشت به زادگاهش متوجه می‌شود که عشق زندگی‌اش نامزد فرد دیگری شده است. پدر او نیز مرده و اموالش یا فروخته یا به حال خود رها شده‌اند. حالا او باید باری دیگر به زندگی بازگردد، اما آیا چنین چیزی امکان دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید به تماشای این سریال بنشینید.

۱۵. کبیر (The Great)

سریال تاریخی کبیر

سال ساخت: ۲۰۲۰
تعداد قسمت‌ها: ۳۰
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: تونی مک‌نامارا (Tony McNamara)
بازیگران: ال فانینگ (Elle Fanning)، نیکلاس هولت (Nicholas Hoult)
امتیاز (IMDB): ۸٫۲

سریال «کبیر» نام شخصیت‌های تاریخی روس را یدک می‌کشد، اما به‌گفته سازندگانش کمدی‌درامی ضدتاریخی است! در این سریال که گاه به کمدی سیاه نزدیک می‌شود، ماجرای کاترین کبیر را دنبال می‌کنیم که همسر پیتر سوم می‌شود و سعی می‌کند در دربار روسیه نقش مهمی داشته باشد.

۱۶. چهره پنهان (Alias Grace)

نام مستعار گریس

سال ساخت: ۲۰۱۷
تعداد قسمت‌ها: ۶
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: ماری هرون (Mary Harron)
بازیگران: سارا گدون (Sarah Gadon)، ادوارد هولکروفت (Edward Holcroft)
امتیاز (IMDB): ۷٫۷

این سریال تاریخی بر اساس رمانی با همین نام نوشته مارگارت اتوود ساخته شده است. چهره پنهان (گریسِ دیگر) شاهد ماجرای قتل توماس کینیر و نانسی مونتگومری در سال ۱۸۴۳ در غرب کانادا هستیم. جذابیت اصلی این سریال آن است که هیچ‌گاه نمی‌توانیم بفهمیم آیا شخصیت اصلی، یعنی گریس، حقیقت را می‌گوید یا فقط در حال روایت ماجرا مطابق میل جردن است.

۱۷. بازی انگلیسی (The English Game)

بازی انگلیسی

سال ساخت: ۲۰۲۰
تعداد قسمت‌ها: ۶
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: جولیان فلوز (Julian Fellowes)
بازیگران: ادوارد هولکروفت (Edward Holcroft)، کوین گاتری (Kevin Guthrie)
امتیاز (IMDB): ۷٫۶

داستان این سریال در دهه ۱۸۷۰ بریتانیا روایت می‌شود و در آن سرگذشت فوتبال را می‌بینیم. پس اگر به تماشای سریالی در زمینه تاریخ ورزشی علاقه دارید با شخصیت‌های اصلی این سریال همراه شوید تا متوجه شوید که چگونه فوتبال از ورزشی برای ثروتمندان به ورزشی مشهور و جهانی برای همه مردم تبدیل شد.

۱۸. بریجرتون (Bridgerton)

بریجرتون

سال ساخت: ۲۰۲۰
تعداد قسمت‌ها: ۲۵
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: کریس ون دوسن (Chris Van Dusen)
بازیگران: نیکولا کوگلن (Nicola Coughlan)، جولی اندروز (Julie Andrews)
امتیاز (IMDB): ۷٫۴

فصل اول این سریال بر اساس رمان‌های جولیا کوین ساخته شد و توانست رکورد بیشترین مخاطب سریال‌‌های تاریخی نتفلیکس را با ۶۲۵میلیون بیننده را به نام خود ثبت کند. فصل دوم این سریال از فصل اولش هم موفق‌تر بود و توانست به یکی از سریال‌های محبوب با روایتی مدرن از تاریخ بریتانیا تبدیل شود.

۱۹. ۱۸۹۹ (۱۸۹۹)

پسرک مرموز سریال ۱۸۹۹

سال ساخت: ۲۰۲۲
تعداد قسمت‌ها: ۸
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: یانتیه فریز (Jantje Friese)، باران بو اودار (Baran bo Odar)
بازیگران: امیلی بیچام (Emily Beecham)، آنورین برنارد (Aneurin Barnard)
امتیاز (IMDB): ۷٫۳

این مینی‌سریال معماگونه اثری دیگر از خالقان سریال «تاریک» (Dark) است و ماجرای یک کشتی مسافربری چندملیتی را روایت می‌کند. در هر قسمت از این سریال رازهایی مطرح و سؤالات جدیدی در ذهن مخاطب ایجاد می‌شوند. اگر به داستان‌های اسرارآمیز علاقه دارید، نباید تماشای «۱۸۹۹» را از دست بدهید.

۲۰. وایکینگ‌ها؛ والهالا (Vikings: Valhalla)

شخصیتهای اصلی سریال وایکینگ‌ها: والهالا

سال ساخت: ۲۰۲۲
تعداد قسمت‌ها: ۲۴
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: جب استوارت (Jeb Stuart)
بازیگران: سام کورلت (Sam Corlett)، لئو سوتر (Leo Suter)
امتیاز (IMDB): ۷٫۳

شاید «وایکینگ‌ها؛ والهالا» نتوانسته باشد مانند همتای خود «وایکینگ‌ها» به یکی از بهترین سریال های تاریخی جهان تبدیل شود، اما بدون اشاره به نام این سریال فهرست ما کامل نخواهد شد. در این سریال، سال‌هاست که دوران راگنار افسانه‌ای به سر آمده است و بازماندگانش باید راه او را ادامه بدهند، اما آیا این اتفاق می‌افتد؟ خودتان باید ببینید!

منبع :چطور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.