?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 19:50
کد خبر : 20556

نقد و بررسی Samsung Galaxy Tab S9/پیشتاز و درجه یک مثل همیشه

نقد و بررسی Samsung Galaxy Tab S9/پیشتاز و درجه یک مثل همیشه

پس از یک وقفه کوتاه، سامسونگ بالاخره جانشین تبلت جمع و جور اما بسیار توانمند گلکسی تب اس ۸ را به ما داد که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.  سامسونگ در این مدت چه دستاوردی داشت؟ خب، در همه زمینه ها ، گلکسی تب اس ۹  یک گام تکاملی بسیار بزرگ است که بسیاری از «اشتباهات» تبلت‌های

پس از یک وقفه کوتاه، سامسونگ بالاخره جانشین تبلت جمع و جور اما بسیار توانمند گلکسی تب اس ۸ را به ما داد که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. 

blank
سامسونگ در این مدت چه دستاوردی داشت؟
 خب، در همه زمینه ها ، گلکسی تب اس ۹  یک گام تکاملی بسیار بزرگ است که بسیاری از «اشتباهات» تبلت‌های کوچک قبلی سامسونگ را برطرف می‌کند و در نهایت سیستم  اندروید را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد.
جنبه های اصلی تجربه تبلت، مانند نمایشگر، عملکرد و کیفیت صدا بسیار بهبود یافته اند و تجربه ای پر زرق و برق را ایجاد می کنند. 
استفاده از تبلت تازه و جدید گلکسی تب اس ۹ لذت بخش است، با تمام زنگ ها و سوت هایی که ممکن است از یک دستگاه سامسونگ با صفحه نمایش بزرگ انتظار داشته باشید، در حالی که اندازه آن در مقایسه با بقیه تبلت های جدید سری گلکسی تب اس ۹ بسیار کوچک است.

چیزهای جدید در مورد دستگاه

  • صفحه نمایش ۱۱ اینچی AMOLED جدید به جای LCD
  • اسنپدراگون ۸ نسل ۲ جدید برای چیپست گلکسی
  • مقاومت در برابر آب IP68
  • بلندگوهای بلندتر
  • دوربین پشتی تکی با ظاهری ساده و شبیه Galaxy S23

جعبه گشایی گلکسی تب اس ۹

داخل جعبه گلکسی تب اس ۹ چیست ؟ در داخل جعبه موارد زیر را خواهید دید:
  • تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۹
  • قلم S Pen
  • کابل شارژ USB-C
  • جزوات و دفترچه راهنما

گلکسی تب اس ۹ تقریباً برای هر کسی که به گلکسی تب اس ۸ یا حتی گلکسی تب اس ۷ توجه داشته باشد، یک دستگاه  آشنا است.

یک تخته باریک مستطیلی شکل با ساختاری براق که  جذاب به نظر می رسد! 
واقعاً نمی توان سامسونگ را به خاطر پایبند بودن به این طراحی ، که یک دستگاه فوق العاده جذاب که هم سبک و هم بسیار جمع و جور است، سرزنش کرد.
حاشیه‌ها دقیقاً اندازه مناسبی دارند برای در دست گرفتن راحت بدون و البته ایجاد مزاحمت زیاد.
هر چند که مطمئنا، nitpickerها دلایلی برای شکایت پیدا خواهند کرد، اما اندازه قاب در اینجا کوچکترین ناراحتی برای  ما ایجاد نکرد.
استفاده از گلکسی تب لذت بخش است. برای من، تعادل کاملی بین صفحه نمایش قابل استفاده و اندازه جمع و جور برقرار می کند.
 شما را نمی‌دانم، اما من بیشتر از تبلت‌ها برای لذت بردن از فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و دیگر انواع رسانه‌های بصری در حین حرکت و گاهی اوقات در رختخواب استفاده می‌کنم، بنابراین استفاده از این دستگاه فوق‌العاده هرگز آزاردهنده نیست.
 کاملاً برعکس، من مشتاقانه منتظر تماشای فیلم  در Galaxy Tab S9 بودم . 
با این حال، برخی چیزها تغییر کرده اند، زیرا واقعاً نمی توان انتظار داشت که هیچ تغییری در بین نسل ها وجود نداشته باشد.
 یکی از دوربین‌های عقب MIA است، بنابراین ما با یک دوربین باقی می‌مانیم. تک‌دوربین باقی‌مانده از طراحی ساده‌ای برخوردار است، اما از سری Galaxy S23 پیروی می‌کند . 
فقط لنز دوربین در پشت بیرون زده است، با یک لبه فلزی کمی و بدون جزیره دوربین. 
نوار مغناطیسی مورد استفاده برای اتصال قلم S Pen همچنان در پشت تخته سنگ وجود دارد و به شما این امکان را می دهد که قلم را به صورت مغناطیسی به پشت تبلت بچسبانید و حتی از آن به عنوان یک پایه پایه اولیه استفاده کنید.
 در اینجا پشتیبانی از شارژ orientation-agnostic برای S Pen است: قبلاً برای شارژ شدن باید S Pen را طوری قرار می دادید که نوک آن در جهت خاصی باشد، اما با Tab S9، می توانید آن را به هر طریقی بچسبانید. و بدون در نظر گرفتن آن از بین خواهد رفت. یک دردسر کمتر!
سامسونگ همچنین تمام تبلت‌های گلکسی تب اس ۹ را با کامل‌ترین حفاظت IP68 در برابر گرد و غبار و آب، که شامل گلکسی تب اس ۹ نیز می‌شود، مجهز کرده است . 
این رتبه بندی  به شما امکان می دهد تا تبلت را تا ۳۰ دقیقه در زیر آب نگه دارید، اگرچه ما معمولاً توصیه می کنیم از چنین حرکات نمایشی خودداری کنید. با این حال، داشتن مقاومت IP68 در هر دستگاهی آرامش خاصی را به شما می دهد.
از نظر رنگ، گلکسی تب اس ۹ در رنگ های گرافیتی و بژ موجود است. این کمی مایه تاسف است، زیرا ما سری گلکسی تب اس ۸ را در طیف وسیع تری از رنگ ها داشتیم: گرافیت، نقره ای، صورتی و طلایی. 

نمایشگر گلکسی تب اس ۹

نکته مهم گلکسی تب اس ۹ این است که در نهایت با صفحه نمایش OLED، با کنتراست فوق العاده و رنگ های تند و زنده و همچنین روشنایی عالی عرضه می شود. 
اگرچه من به سختی از تبلت ها در فضای آزاد  استفاده می کنم، صفحه نمایش می تواند بسیار روشن شود، بنابراین مطمئناً امید زیادی به دید بالقوه آن در فضای باز دارم.
 

دوربین گلکسی تب اس ۹

برای تبلت یک دوربین کمتر، اما آیا اصلا مهم است؟
دوربین‌ها  یکی از جنبه‌های سخت‌افزاری تبلت‌ها هستند که بیشتر نادیده گرفته می‌شوند، و صرفاً به‌عنوان یک لزوم   به جای یک نقطه فروش بزرگ وجود دارند.
انتظار نداشته باشید که گلکسی تب اس ۹ این تصور را وارونه کند، زیرا جمع و جورترین تبلت جدید سامسونگ با یک دوربین فوق عریض در پشت و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی عرضه می شود. 

دوربین اصلی

دوربین سلفی 

 دوربین سلفی فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، در قسمت جلویی، به‌خوبی در حاشیه‌های گلکسی تب اس ۹ تعبیه شده است که احتمالاً در فعالیت‌های روزانه‌تان بسیار کمک حال شما خواهد بود، و در تماس‌های ویدیویی به‌طور گسترده استفاده می‌شود.
 خوب نیست. در شرایط نوری کمتر از ایده‌آل، می‌توانید انتظار داشته باشید که مقداری نویز وارد شود، و HDR به خصوص در موارد شدید چشمگیر نیست. تا ۸.0x زوم نیز در دوربین جلو موجود است. 
وقتی صحبت از فیلم شد، هر دو دوربین جلو و عقب می‌توانند ویدیوهای UHD، FHD و HD بگیرند، اما با حداکثر سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، بنابراین فیلم‌های روان با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه قابل بحث نیستند. 

عملکرد و معیارهای Galaxy Tab S9

بهترین چیپست موجود در جمع و جورترین تبلت جدید
چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 برای Galaxy Tab S9  یک  چیپست پرچمدار مناسب با عملکرد عالی و کارایی عالی است.

باتری گلکسی تب اس ۹

عمر باتری بسیار مناسب!
گلکسی تب اس ۹ دارای باتری ۸۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است که ۴۰۰ میلی آمپر ساعت بزرگتر از گلکسی تب اس ۸ است. یک تغییر کوچک اما خوشایند که به خوبی با چیپ فوق کارآمد اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی مطابقت دارد و به گلکسی تب اس ۹ اجازه می دهد تا چیزها را در بخش استقامت ثابت کند.
 با استفاده مداوم، این تبلتی است که به راحتی یک روز کاری کامل برای شما دوام می آورد، اگرچه به نظر می رسد ویدیوها باتری آن را کمی سریعتر از بازی ها و مرور وب خالی می کنند، بنابراین باید استفاده خود را بر این اساس تنظیم کنید.

مشخصات گلکسی تب اس ۹

پیشرفت های عمده
همانطور که گفته شد، مشخصات گلکسی تب اس ۹ از چندین تغییرات مهم سخت افزاری استقبال می کند. مهمتر از همه، ما یک صفحه نمایش AMOLED جدید داریم که برای اولین بار روی یک تبلت جمع و جور سامسونگ عرضه می شود ، زیرا قبلاً همه گلکسی تب های معمولی از صفحه نمایش LCD استفاده می کردند. تراشه گلکسی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پرچمدار درجه یک، عملکرد بسیار خوبی نیز دارد و به گلکسی تب اس ۹ این امکان را می‌دهد تا وزن خود را بسیار بیشتر کند. 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.