?>
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 8:43
کد خبر : 22603

نکونام نباید به برنامه میثاقی برود /این اشتباه بزرگی است

نکونام نباید به برنامه میثاقی برود /این اشتباه بزرگی است
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: اگر رفتن خطیر به برنامه میثاقی اشتباه و خطا بود، قطعاً رفتن نکونام به این برنامه اشتباه‌تر است.

سکوت خطیر سرانجام در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر شکسته شد، اما این شکستن سکوت به اندازه انفجار بمبی برای استقلال تبعات داشت. غیر از این‌که به صورت علنی مشخص شد که تا چه اندازه بین مدیریت و کادر فنی استقلال اختلاف وجود دارد! حالا نکونام قرار است در همان برنامه به قول خودش تمام حرف‌های کذب رئیس را افشا کند، اتفاقی که می‌تواند تبعاتش به مراتب بدتر از حضور خطیر در برنامه تلویزیونی باشد.

از همین حالا هم تعدادی از پیشکسوتان استقلال از سرمربی استقلال خواسته‌اند به خاطر استقلال دست از این کشمکش که در نهایت سودی برای تیم استقلال ندارد، برداشته و تمام تمرکز خود را برای بازی دربی بگذارد، بازی که قرار بود در کشور قطر برگزار شود اما خیلی زود مسئولان فدراسیون از تصمیم خود صرفنظر کردند.

در مورد تمام اتفاقات اخیر که برای استقلال افتاد و همچنین بازی تیم ملی با بلغارستان با ستار همدانی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی هم‌کلام شدیم؛ همدانی حرف‌های جالبی برای گفتن داشت.

سرانجام بعد از مدت‌ها سکوت آقای خطیر در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و حرف‌های جنجالی زدند که طی چند وقت اخیر حاشیه‌های زیادی برای استقلال به وجود آورده است، نظرتان در این خصوص چیست؟
من قبل از این‌که ایشان در برنامه حاضر شود گفتم که به صلاح نیست حرف بزنید و سکوت شما می‌تواند به استقلال کمک کند. اما متاسفانه معلوم نیست چه کسانی به ایشان مشاوره می‌دهند. حضور آقای خطیر در برنامه فوتبال برتر که پربیننده هم هست باعث بروز حاشیه‌های زیادی شد. نخست این‌که معلوم شد که چقدر بین آقای نکونام و آقای خطیر اختلاف وجود دارد و مشکلات درون‌سازمانی استقلال بیشتر از مشکلات برون‌سازمانی است. نکته دیگر این‌که در آستانه بازی دربی تنش بین دو رقیب بیشتر شد و نکته بعدی این‌که استقلال حامیان مالی خود را از دست داد و از این به بعد شرکت‌های تبلیغاتی برای حمایت مالی کمتر به سمت استقلال می‌آیند.

با توجه به اقدامی که آقای خطیر انجام داد و به نظر شما اصلا به صلاح استقلال نبود، پست مدیریت را برازنده ایشان می‌دانید؟
مدیر به کسی گفته می‌شود که بتواند مشکلات را مدیریت کند. باید در شرایط بحرانی دندان روی جگر گذاشت و تلاش کرد برای حل مشکلات. ایشان مدعی بود که یکسری مسائل باید درون خانواده حل شود، اما کاملا حرف‌های خود را نقض کرد و مسائل درون خانوادگی را علنی کرد تا تنش‌ها بیشتر شود.

ایشان حتی در برنامه آقای نکونام را تهدید کرد که همین مسأله باعث شده تا هواداران علیه آقای خطیر موضع بگیرند!
من هم همین را می‌گویم که ایشان مسائل درون‌سازمانی را علنی کرد و این اتحاد را از استقلال می‌گیرد. از ابتدا هم انتخاب آقای خطیر اشتباه بود. طی هشت سال اخیر تنها مدیری که تا حدودی در استقلال موفق بود و این تیم را قهرمان کرد، آقای آجورلو بود اما آقای خطیر در دو ماه اخیر نشان داده این کاره نیست.

پس معتقدید که آقای خطیر نباید در استقلال بماند؟
من معتقدم ماندن خطیر به ضرر استقلال تمام می‌شود. چون مشکل ایشان و آقای نکونام ریشه‌دار است و بیشتر هم می‌شود پس هر چقدر ایشان بیشتر بماند به ضرر استقلال است. گفتم بعضی از انتخاب‌ها از همان ابتدا هم اشتباه بوده است.

آقای نکونام قصد دارد در برنامه میثاقی پاسخ خطیر را بدهد، اتفاقی که اکثر پیشکسوتان به صلاح تیم استقلال نمی‌دانند. نظر شما در این خصوص چیست؟
اگر رفتن خطیر به برنامه میثاقی اشتباه و خطا بود، قطعا رفتن نکونام به این برنامه اشتباه‌تر است. به صلاح استقلال نیست نکونام در این برنامه حاضر شده و پاسخ خطیر را بدهد. برای مشکلات استقلال هم باید هیئت مدیره هر چه سریع‌تر تصمیم درست بگیرد.

دربی ۱۰۲ در پیش است و قرار بود که این بازی در قطر برگزار شود، اما خیلی زود کنسل شد. شما با برگزاری بازی در این کشور موافق هستید؟
از نظر من برگزاری بازی دربی در قطر یک‌سری معایب دارد و یک‌سری محاسن. یکی از مزایای این کار درآمدزایی است برای هر دو باشگاه اما عیب بزرگ این است که هواداران دو آتشه دو تیم را که اکثرا بضاعت مالی خوبی هم ندارند از حضور در استادیوم و تماشای بازی تیم‌شان محروم می کنیم. در کل موافق برگزاری دربی در قطر نیستم.

اما عده‌ای معتقد هستند ال کلاسیکو هم در کشور آمریکا برگزار شد و خیلی هم خوب بود.
برنامه‌ریزی آن‌ها را با فوتبال ما مقایسه نکنید. ما قطعا نمی‌توانیم مثل آن‌ها رفتار کنیم و به نظرم معایب این کار برای فوتبال ما بیشتر از محاسن آن است.

بازی تدارکاتی تیم ملی در بلغارستان مقابل تیم ملی این کشور برگزار شد و تیم ملی توانست بلغارستان را شکست دهد. نظر شما در خصوص بازی تیم ملی چیست؟
به نظرم تیم ملی خیلی خوب و منسجم بازی کرد و من از تماشای یک بازی بسیار جذاب لذت بردم. ما می‌توانستیم با گل‌های بیشتر تیم میزبان را شکست دهیم. همیشه تیم‌های آقای قلعه‌نویی هجومی و تماشاگرپسند بازی می‌کنند.

خیلی‌ها بر این عقیده هستند نسل فعلی تیم ملی ما نسل طلایی است و ما باید با چنین پتانسیلی حتما قهرمان آسیا شویم؛ نظر شما در این خصوص چیست؟
در این‌که ما در حال حاضر بهترین بازیکنان ملی‌پوش را داریم شکی نیست، اما نباید انتظارات را بالا ببریم. رقبای آسیایی ما مثل عربستان، بحرین ، کره و ژاپن که بیکار ننشستند؛ آن‌ها هم پول خرج کرده‌اند و هم برنامه‌ریزی درستی داشتند، پس کار آقای قلعه‌نویی آسان نیست، اما به شخصه امیدوارم که تیم ملی قهرمان آسیا شود.

به عنوان آخرین سوال ، دربی ۱۰۲ را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
استقلال در بدترین دوران به دربی خورد. مشکلات روی سر این تیم آوار شده و با این همه مشکلات باید به مصاف پرسپولیس برود. اما امیدوارم استقلال بتواند در این بازی برنده شود. اگر استقلال برنده شود قطعا خیلی از مشکلات تحت تأثیر این اتفاق از بین می‌رود اما اگر نتیجه نگیرد مشکلات چندین برابر خودش را نشان می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.