?>
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 12:43
کد خبر : 23153

النصر با چه ترکیبی مقابل پرسپولیس خواهد ایستاد؟

النصر با چه ترکیبی مقابل پرسپولیس خواهد ایستاد؟

لوئیز کاسترو، دردسر شیرینی برای انتخاب ۱۱ نفر تیمش در اولین بازی آسیایی مقابل پرسپولیس دارد. به گزارش “ورزش سه”، النصر عربستان پس از صعود شگفت‌انگیز و دراماتیک از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا که با کسب پیروزی مقابل شباب الاهلی امارات اتفاق افتاد، دیروز مشخص شد باید در گروه E این رقابت‌ها به مصاف پرسپولیس، الدحیل قطر و استقلال

لوئیز کاسترو، دردسر شیرینی برای انتخاب ۱۱ نفر تیمش در اولین بازی آسیایی مقابل پرسپولیس دارد.

ترکیب احتمالی النصر مقابل پرسپولیس

به گزارش “ورزش سه”، النصر عربستان پس از صعود شگفت‌انگیز و دراماتیک از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا که با کسب پیروزی مقابل شباب الاهلی امارات اتفاق افتاد، دیروز مشخص شد باید در گروه E این رقابت‌ها به مصاف پرسپولیس، الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان برود که نخستین بازی آنها با سرخ‌پوشان ایران خواهد بود.

نخستین بازی النصر عربستان در فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا با تمام ستاره‌های جذابش روز بیست و هشتم شهریورماه مقابل پرسپولیس خواهد بود که میزبانی این دیدار برعهده نماینده فوتبال ایران در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی است، اما جدا از این بحث، سعودی‌ها برای چینش ۱۱ نفر اصلی خود در این بازی چالش شیرین و یک مشکل اساسی دارند.

1925643

تیم فوتبال النصر عربستان در حال حاضر داوید اوسپینا، آیمریک لاپورت، الکس تلس، گیسلین کونان، سکو فوفانا، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، اندرسون تالیسکا، کریستیانو رونالدو و سادیو مانه را به‌عنوان ۹ بازیکن خارجی و غیرآسیایی دراختیار دارد که بنابر قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، می‌توانست نام ۸ بازیکن خارجی را در فهرست خود برای مرحله گروهی لیگ قهرمانان رد کند ولی در زمان بازی اجازه استفاده از همه این مهره‌ها را ندارد که سرمربی النصر تصمیم گرفت نام اوسپینا (گلر) مصدوم در لیست مرحله گروهی خود قرار ندهد.

بنابر قوانین ای‌اف‌سی، هر تیم فقط اجازه استفاده از پنج بازیکن خارجی (غیر آسیایی) در هر مسابقه را دارد و به همین دلیل لوئیز کاسترو باید از بین لاپورت (مدافع میانی)، تلس (مدافع- وینگر چپ)، فوفانا (هافبک دفاعی)، بروزوویچ (هافبک میانی- هجومی)، اوتاویو (هافبک هجومی- وینگر)، تالیسکا (وینگر)، کریس رونالدو و سادیو مانه (وینگر- مهاجم نوک)، فقط ۵ نفر را در لیست مسابقه با پرسپولیس قرار بدهد.

1925640

اوسپینا، گلر شناخته شده النصر با مصدومیت شدید مواجه شده و مدت‌هاست دور از میادین به سر می‌برد که بخاطر همین اتفاق از لیست مرحله گروهی آسیا هم باز ماند.

در دفاع میانی احتمال عبور از نام آیمریک لاپورت نزدیک به صفر است و باید این مدافع میانی و خرید امروز النصر را در جمع ۱۱ نفر اصلی دیدار با پرسپولیس ایران دانست.

با توجه به اینکه گیسلین کونان (مدافع چپ) از النصر جدا شد و با انتقال قرضی به الفیحاء پیوست، الکس تلس، ملی پوش برزیلی گزینه اصلی این تیم سعودی در سمت چپ خط دفاعی در دیدار مقابل پرسپولیس و دیگر دیدارهای لیگ قهرمانان آسیاست.

1925641

سکو فوفانا، هافبک دفاعی تیم ملی ساحل عاج که در نقل و انتقالات تابستانی با قراردادی ۲۵ میلیون یورویی به النصر پیوست، در مسابقه آسیایی مقابل شباب الاهلی امارات غایب بود و بعید نیست در جدال با پرسپولیس هم دور از فهرست باشد و به جای او، عبدالمجید الصلیهم عربستانی به میدان می‌رود.

مارسلو بروزوویچ پس از پیوستن به النصر در دیدارهای جام باشگاه‌های عرب و لیگ حرفه‌ای عربستان و البته پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا درخشان ظاهر شده و باید او را در جمع نفرات اصلی دانست ولی باید در نظر گرفت این تیم سعودی اخیرا اوتاویو خوش تکنیک و موقعیت‌ساز را هم از پورتو پرتغال جذب کرده که غیبت او مقابل پرسپولیس هم خیلی بعید است!

1925642

اما در خط حمله هم بعید نیست یکی از سه مهاجم و فوق ستاره النصر خط بخورد و از بین تالیسکا، رونالدو و مانه یک نفر در لیست دیدار با پرسپولیس قرار نگیرد که احتمال عدم حضور تالیسکا بیشتر از دو ستاره دیگر است.

با این شرایط، احتمالا لوئیز کاسترو با این ۱۱ نفر و سیستم ۱-۳-۲-۴ تیم النصر عربستان را در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پرسپولیس ایران بفرستد:

دروازه‌بان
نواف العقیدی

* مدافعان
عبدالله العمری، آیمریک لاپورت، سلطان الغنام، الکس تلس

* هافبک‌های دفاعی
عبدالمجید الصلیهم (سکو فوفانا)، عبدالله الخیبری

* هافبک میانی و وینگرها
مارسلو بروزوویچ (اوتاویو)، ایمن یحیی، سادیو مانه (اندرسون تالیسکا)

* خط حمله
کریستیانو رونالدو

ورزش۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.