?>
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 19:04
کد خبر : 26605

تمام نشانه های مادر شوهر حسود/روش برخورد بامادر شوهر حسود

تمام نشانه های مادر شوهر حسود/روش برخورد بامادر شوهر حسود

فرقی نمی کند شما عروس خوبی باشید یا عروس بد و نامهربان، او در هر حالت سعی می کند در شیوه تربیت شما، رفتارهایتان با پسرش، لباس پوشیدنتان، غذا درست کردن هایتان اشکالاتی را پیدا کرده و مدام شما را با افراد دیگری مقایسه کند.

نشانه های مادر شوهر حسود ممکن است در جریان مراحل مختلف ازدواج شما آشکار شود. این نشانه ها حتی پس از ازدواج در بخش های مختلف زندگی تان از خانه داری تا تربیت بچه ها ادامه پیدا می کند.

فرقی نمی کند شما عروس خوبی باشید یا عروس بد و نامهربان، او در هر حالت سعی می کند در شیوه تربیت شما، رفتارهایتان با پسرش، لباس پوشیدنتان، غذا درست کردن هایتان اشکالاتی را پیدا کرده و مدام شما را با افراد دیگری مقایسه کند.

blank

اقدامی که قطعا برای شما ناخوشایند بوده و موجب می شود احساس بدی نسبت به مادرشوهر حسودتان پیدا کنید. چه بخواهید چه نخواهید، حسادت در وجود افراد زیادی ریشه دارد، با این حال حسادت مادر شوهر می تواند به میزان بیشتری شما را ناراحت و عصبی و آرامش زندگی تان را به هم بریزد.

اگر هنوز برایتان کامل مشخص نشده که آیا برخی از اقدامات و حرف های ناراحت کننده مادرشوهرتان خطاب به شما از سر حسادت است یا خیر و آیا اصلا او مادر شوهری حسود است یا شما برداشت اشتباه از رفتارهایش در قبال خودتان دارید، توصیه می کنیم حتما مطلب زیر را بخوانید. این مقاله فقط و فقط مخصوص کسانی نوشته شده است که می خواهند ویژگی های یک مادر شوهر حسود را متوجه شوند و بررسی کنند آیا واقعا مادر شوهرشان حسود است یا اینکه خودشان نسبت به رفتارهای وی حساس بوده و از حرف ها و کنش‌های او برداشت بد می کنند.

 نشانه مادر شوهر حسود

📌 حسادت مادر شوهر به عروس تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آن هم این است که احساس می کند که به خاطر وجود شما پسرش را از دست داده است. این موضوع که پسرش برای شما وقت بیشتری می گذارد تا او، برایش غیرقابل هضم است.

📌 شاید این احساس حسادت به شما در اوایل زندگی مشترکتان بیشتر باشد و اگر عروس خوش شانسی باشید این احتمال وجود دارد که رفته رفته آتش حسادت وی به شما تحت تاثیر دیدن رفتارهای محبت آمیزتان با خودش و پسرش خاموش شود.

📌 در اصل حسادت مادرشوهر به عروس تحت تاثیر وابستگی بیش از حد وی به فرزندش ایجاد می شود و این احساسات ممکن است گاهی به شما القا شود و باعث شود در خانه احساس ناراحتی و بی توجهی شدید کنید.

📌 ۱۴ نشانه زیر که برای شما ارائه شده است، نشان می دهد که مادر شوهرتان به شما حسادت می کند یا خیر. برای فهم این موضوع موارد زیر را با دقت دنبال کنید:

 در مورد شما بد صحبت می کند

شاید با خودتان فکر کنید که به عنوان عروس با مادرشوهرتان رابطه نزدیکی دارید. این حس تا زمانی که متوجه می‌شوید که او پشت سر شما برای شوهرتان و سایر اعضای خانواده صحبت می کند، ادامه خواهد داشت.

⭕ به شما حق می دهیم در چنین شرایطی تحت تاثیر رفتارهای دوگانه وی احساس گیجی کنید. به خصوص آنکه قبل از فهمیدن این واقعیت، در موقعیت های مختلف حس می کردید که او هم در حضور و هم در غیاب شما با شما مهربان بوده و شما را دوست دارد.

⭕ می توانید این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید، اما هرگز در این مورد سعی در مقابله به مثل نکنید(بدگویی مادر شوهرتان را نکنید)، زیرا ممکن است واکنش منفی های را از همسرتان ببینید که اصلا انتظارشان را نداشته اید. کافی است حقیقت را در مورد رفتارهای مادر حسودش با او درمیان بگذارید.

 

 مادرشوهرتان ناسپاس است

ممکن است کارهای زیادی را برای خوشحال کردن مادرشوهرتان انجام داده باشید؛ اما ممکن است او هیچ یک از کارهای شما را مورد تقدیر قرار نداده و رفتاری را که انتظارش را داشتید به هیچ عنوان از خود بروز ندهد.

⭕ اگر ذهن مادر شوهرتان بیمار باشد حتی این امکان وجود دارد که محبت های صادقانه شما را به عنوان ترفندی برای جلب توجه و خودنمایی تان در نظر بگیرد.

⭕ در این شرایط حتی شاید در موارد بسیاری از شما کمک بگیرد اما پس از اتمام کارتان به هیچ عنوان از شما بابت کمک هایتان تشکر نکند.

 با حالت دستوری با شما رفتار می کند

مادرشوهر حسود احتمالا به اداره خانه و یا انجام کارها به روش خودش عادت دارد و ممکن است برای اینکه قدرتش را به شما نشان دهد، در مواردی که در حال انجام امور مختلف به شیوه خودتان هستید، مدام در کارهای شما دخالت کرده و انتظار داشته باشد که تمامی کارها را همانطور که او دوست دارد، انجام دهید.

⭕ در این شرایط احتمالا بارها و بارها در موقعیت هایی قرار می گیرید که مادرشوهرتان در حال یاد دادن کاری به شماست که خودتان به تنهایی هم از پس انجام آن کار برمی آیید و نیازی به راهنمایی های وی ندارید.

 برنامه های شما را خراب می کند

برای گره انداختن در برنامه های شما، تمام تلاشش را به کار می گیرد. عمدا مهمانی های خانوادگی را در زمان هایی ترتیب می دهد که می‌داند شما برنامه خاصی برای سفر، تفریح یا وقت گذراندن با دوستانتان دارید.

⭕ حتی گاهی فقط پسرش را در مهمانی هایش دعوت کرده و از او می خواهد که بدون حضور شما در آن مهمانی حاضر شود.

⭕ این روشی برای آزمودن وفاداری پسرش محسوب می شود و در عین حال قصد دارد، به شما نشان دهد که هنوز هم برای پسرش مهم تر از شماست.

 به شما بی اعتنایی می کند

مادر شوهر حسودتان ممکن است که در موقعیت های بسیاری شما را نادیده گرفته و نسبت به شما با بی تفاوتی رفتار کند. حتی تا به آنجا پیش می رود تا شما را مجبور به واکنش های منفی کند.

⭕ اما یادتان باشد زمانی که رفتارهای سرد او شما را آزار می دهد و شما به آنها رفتارها پاسخ می دهید، او فرصتی پیدا می کند تا ثابت کند که شما عروس ناسپاسی بوده و فرد وحشتناکی به نظر می رسید.

 نقش قربانی را بازی می کند

مادر شوهر حسودتان اغلب اوقات سعی می کند با گریه کردن های بی مورد در باب موضوعاتی که به شما مربوط می شود، عواطف و احساسات پسرش را برانگیزد .حتی در موارد متعدد برای ابراز ناراحتی اش از رفتارهای شما طوری وانمود می کند که از دستتان ناراحت است.

⭕ در این شرایط، شما هر کاری هم که انجام دهید او علیه شما استفاده می کند و طوری وانمود می کند که قربانی تمام اعمال و رفتارهای شما به عنوان عروس خانواده است.

 کینه توزانه رفتار می کند

امان از روزی که شما حرکت بد و یا رفتاری اشتباه انجام دهید. این موضوع دیگر به هیچ عنوان از ذهن وی فراموش نمی شود. مادر شوهر حسودتان در این شرایط شما را بسیار مسخره کرده و حتی در مواقع زیادی از کلمات تحقیر آمیزی علیه شما استفاده می کند.

⭕ با این حال شک نکنید که اگر برای لحظه ای به رفتارهای وی اعتراض کنید، تبدیل به عروس بد و بی ‌ادبی می شوید.

⭕ چرا که حق ندارید در مورد رفتارهای غیرمحترمانه اش از وی ناراحت شوید و حتی باید در این موارد قدردانش باشید.

 

 از صحبت مستقیم با شما خودداری می کند

اگر بی توجهی در رفتارهایش را متوجه نشوید، ممکن است تصمیم بگیرد، اقدامات شدیدتری در موردتان انجام دهد تا متوجه شوید که از سوی وی نادیده گرفته می شوید.

⭕ به عنوان مثال او ممکن است از طریق شریک زندگی تان با شما تماس بگیرد و مستقیما به خود شما برای احوالپرسی زنگ نمی زند.

 یا در مواردی که قصد دعوت کردنتان به خانه اش را دارد یا می خواهد به خانه شما بیاید، موضوع را اول با پسرش در میان می گذارد و در بیشتر مواقع از شما نظری نمی پرسد.

 

 شما را با عروس های دیگر مقایسه می کند

مادر شوهر حسودتان هر زمانی که فرصت به دست آورد، شما را با عروس های دیگر فامیل و اقوامش مقایسه می کند و در این مقایسه سعی دارد کمبودهای شما را که در نظرش دارید به رویتان بیاورد.

⭕ حتی امکان دارد برای اینکه به مقصد خودش برسد شما را با نامزد و یا همسر سابق همسرتان مقایسه کند و طوری رفتار کند که گویا پسرش با وی بیشتر از شما خوشحال بود.

 بین شما و شریک زندگی تان اختلاف ایجاد می کند

مادر شوهر حسودتان ممکن است هنوز هم به بازگشت پسرش امیدوار باشد و برای همین از هیچ اقدامی برای ایجاد اختلاف بین شما و وی دریغ نمی‌کند. ممکن است هر فرصتی را برای ایجاد سوتفاهم میان شما و پسرش غنیمت شمرده و در صورتی که به مقصد خود برسد، چهره افراد بی گناه را به خود گرفته و هر گونه اشتباه را انکار می کند.

⭕ توصیه مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شما این است که در این مواقع رابطه خود با همسرتان را کاملا شفاف نگه داشته و از بحث و جدل در برابر مادرشوهرتان خودداری کنید.

 به حریم شخصی شما احترام نمی گذارد

مادر شوهر فضول شما در موارد بسیاری مرزها و حریم زندگی شخصی شما را نادیده می گیرد. به عنوان مثال برای اینکه سر از کارتان دربیاورد، بدون اطلاع قبلی وارد خانه تان می شود، مدام در مورد موضوعاتی که به زندگی مشترکتان مربوط می شود، سوال می پرسد و توقع دارد برای انجام کوچک ترین کاری با وی مشورت کرده و همه کارها و برنامه هایتان را به او اطلاع دهید.

⭕ بهتر است به پیشنهاد مشاوران مرکز مشاوره آویژه در چنین شرایطی ناراحتی و نارضایتی هایتان را از رفتارهای بی ملاحظه وی ابراز کنید. حتی بهتر است در صورت لزوم، با شریک زندگی خود مشورت کنید و از وی بخواهید فکری به حال رفتارهای نامناسب مادرش بکند.

 

برای پسرش جلب توجه می کند

مادر شوهر حسود گاهی برای ابراز احساس حسادتش نسبت به شما به سراغ پسرش می رود. کارهایی را برای پسرش انجام می دهد تا توجه او را از شما به سمت خودش جلب کند. ممکن است در محل کارش با او تماس بگیرد و صحبت کند که شما در جریان صحبت هایشان قرار نگیرید. غذای مورد علاقه پسرش را بدون اطلاع شما آماده کند و باز هم بدون هیچ اطلاعی در محل کار یا خانه به ملاقات وی برود.

⭕ بهتر است در چنین شرایطی کاملا آرام باشید. این اقدامات فقط برای جلب توجه پسرش بوده و شما نباید در این مورد حساسیت زیادی از خود نشان دهید. همسرتان به مرور زمان با تکرار این روش ها و اقدامات مادرش متوجه واقعیت امر می شود.

 بیش از حد از شما انتقاد می کند

مادر شوهر حسود شما همیشه عیب هایی را در وجودتان پیدا می کند. مهم نیست چه کاری انجام می دهید و چگونه آن کارها را انجام می دهید. تلاش او همواره بر این است که شما را در برابر شریک زندگی تان تحقیر کند.

⭕ این اقدام برای آن است که به پسرش ثابت کند شما چقدر عروس بدی هستید و تنها اوست که نگران سلامتی پسرش است.

 سعی می کند بچه ها را علیه شما برانگیزد

اگر دیدید فرزندانتان بعد از هر بار ملاقات با مادربزرگشان زمانی که به خانه باز می گردند، شروع به رفتارهای عجیب و غریب می کنند، احتمالا او درباره شما با آنها صحبت های منفی کرده است.

⭕ حواستان باشد این ترفندها در صورت تکرار بیش از حد در نهایت ذهنیت کودکتان را نسبت به شما منفی می کند.

 

 

روش برخورد بامادر شوهر حسود

✳️ با او صادقانه صحبت کنید و ناراحتی هایتان بابت رفتارهایش را محترمانه به او گوشزد کنید.

✳️ با شریک زندگی تان در این مورد صحبت کنید اما وی را مجبور به اقدام و یا انجام کار خاصی نکنید.

✳️ کمی بیشتر وی را درک کنید و گاهی اوقات با او همدردی کنید.

✳️ به او این اطمینان را بدهید که قرار نیست به دلیل حضور شما، از اهمیت وی برای پسرش به عنوان یک مادر کاسته شده است.

✳️ با او وقت بیشتری بگذرانید. از خودتان برایش بگویید و بگذارید در قالب مرزهای مشخص روابطتان با یکدیگر گرم شود.

✳️ گاهی اوقات به او ابراز علاقه کنید و با او در تماس باشید و احوالش را بپرسید. او را بخشی از زندگی خود در نظر بگیرید نه اینکه جدا از زندگی تان تصورش کنید.

✳️ او را تحسین کنید. یادتان باشد که برخی از زنان عاشق تعریف و تمجید هستند. به او بگویید دست پختش حرف ندارد و خیلی خوب می تواند امور خانه و خانواده را پیش ببرد.

✳️ به مناسبت های مختلف برایش هدیه بخرید به وی نشان دهید در جریان سفرهای دو نفره با همسرتان به یادش بوده اید و با یک سوغاتی او را خوشحال کنید.

✳️به او پیشنهاد کمک کنید. کمک به مادر شوهرتان یکی از مهم ترین راه ها برای کسب جایگاهی خوب در قلبش است.

#مادر_شوهر_حسود

#نشانه های_مادر_شوهر_حسود

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.