?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 22:51
کد خبر : 26845

رقابت غول ها / دوربین آیفون۱۵ یا سامسونگ گلکسی اس۲۳ اولترا

رقابت غول ها / دوربین آیفون۱۵ یا سامسونگ گلکسی اس۲۳ اولترا

اگر چه تا چند هفته ی دیگر گلکسی اس۲۴ سامسونگ معرفی می گردد اما مقایسه ای داشتیم بین دوربین آیفون ۱۵ و گلکسی اس۲۳ سامسونگ

اپل در مقابل سامسونگ شاید نبرد نهایی در گوشی های هوشمند باشد و آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا برترین دستگاه های این دو برند هستند. اگر یکی را می خواهید، ممکن است به دیگری نیز نگاه کرده باشید، و حتی اگر نه، چه کسی نمی خواهد شاهد یک نبرد سخت دوربین بین این دو سنگین وزن باشد؟

دوربین اپل آیفون ۱۵ پرو مکس را در کنار سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا مورد آزمایش قرار دادیم تا ببینیم کدام یک پیروز خواهد شد.

معرفی  دوربین ها

ماژول دوربین اپل آیفون 15 پرو مکس.
Apple iPhone 15 Pro Max Andy Boxall / Digital Trends

این دو تا از بهترین و گران‌ترین گوشی‌های هوشمندی هستند که در حال حاضر می‌توانید بخرید، با صفحه نمایش‌های عظیم و سریع‌ترین پردازنده‌ها، اما دوربین‌ها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با میدان دید ۱۲۰ درجه و یک جفت دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی است که زوم اپتیکال ۲ برابر و ۵ برابر را ارائه می دهد.

 

 ۲۴ میلی متر، ۲۸ میلی متر و ۳۵ میلی متر استفاده کرد که انعطاف پذیری بیشتری را به همراه دارد، به علاوه حالت ۴۸ مگاپیکسلی با وضوح کامل وجود دارد. من اینها را روی Galaxy S23 Ultra تست نکرده ام. در جلو یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لرزشگیر تصویر قرار دارد. ویدیو بخشی از آزمون نیست، اما ما چند نمونه از توانایی آن را در این مقاله داریم . به علاوه یک آزمایش عمیق از عملکرد ویدیویی Galaxy S23 Ultra در اینجا وجود دارد .

دوربین Samsung Galaxy S23 Ultra.
Samsung Galaxy S23 Ultra Andy Boxall / Digital Trends

به سراغ گلکسی اس ۲۳ اولترا برویم، این دوربین دارای یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی (که به طور پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی فیلمبرداری می کند، کمتر از دوربین پیش فرض ۲۴ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ پرو مکس)، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید وسیع ۱۲ درجه، و یک جفت دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال ۳ برابر و ۱۰ برابر. لرزشگیر اپتیکال تصویر همراه با فوکوس خودکار لیزری روی آنبورد است. دوربین سلفی جلو ۱۲ مگاپیکسلی است.

 این تست در روزهای مختلف، همه در حالت خودکار گرفته شده‌اند. اندازه آنها برای مشاهده آسانتر آنلاین تغییر یافته است.

دوربین اصلی

آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا اغلب می‌توانند عکس‌های بسیار متفاوتی بگیرند و من در اینجا چند مورد را برجسته می‌کنم. تشخیص یک دوربین اصلی به عنوان بهتر از دیگری در بسیاری از موقعیت ها بسیار دشوار است، زیرا نتایج فقط برداشتی متفاوت از یک صحنه با همان سطح کیفیت و جزئیات بالا است. با این حال، در شرایط خاص، مانند زمانی که از نزدیک می شوید، تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود دارد.

به سبد سبزیجات نگاه کنید، جایی که آیفون ۱۵ پرو مکس جزئیات و بافت بسیار بیشتری را نشان می دهد و گلکسی اس ۲۳ اولترا تصویر را صاف می کند. مسلماً فوکوس کمی واضح‌تر دارد، اما فقدان بافت ظاهری مصنوعی به آن می‌دهد که از نظر بصری چندان دلپذیر نیست. تراز سفیدی آیفون ۱۵ پرو مکس نیز دقیق تر است.

از برگ عکس گرفتم، هر دو گوشی حالت “ماکرو” را فعال کردند و فوکوس بهتر بر روی اشیاء نزدیک را ممکن ساخت. حالت آیفون ۱۵ پرو مکس می تواند هر عمقی را از عکس ها بگیرد، اما این در اینجا مهم نیست. در عوض، به تفاوت رنگ و جزئیات نگاه کنید. عکس S23 Ultra پر جنب و جوش و واضح است، در حالی که عکس آیفون ضعیف است و فوکوس ضعیفی دارد. S23 Ultra ماهیت صحنه را بسیار جذاب تر به تصویر می کشد.

عکس بعدی در اوایل صبح زمانی که خورشید پاییزی در آسمان پایین بود گرفته شد و هر دو برداشت متفاوتی از محیط زیست دارند. آیفون گرم‌تر و طبیعی‌تر است و آبی را در آسمان به تصویر می‌کشد که S23 Ultra آن را کمی از دست داده بود. در عکس S23 Ultra نویز بیشتری وجود دارد و همچنین برخی جلوه های رنگین کمان عجیب در آب وجود دارد، در حالی که درختان بیش از حد پردازش شده اند. عکس آیفون طبیعی است و اگرچه نویز قابل مشاهده است، اما تصویر بیش از حد واضح نشده است.

 

در نهایت عکس خودرو بیشتر تفاوت های عمده دو دوربین اصلی را نشان می دهد. رنگ‌های پر جنب و جوش و پر جنب و جوش گلکسی اس ۲۳ اولترا با رنگ‌های طبیعی و گاهی اوقات کمی خاموش آیفون بازی می‌کنند، اما دوربین اپل با ظاهر واضح‌تر و کمتر پردازش‌شده‌اش مقابله می‌کند. هر دو عکس خوبی هستند، اما آیفون ۱۵ پرو مکس اینجا بیشتر با سلیقه من مطابقت دارد. با این حال، هنگامی که به حالت ماکرو تغییر می کند، Galaxy S23 Ultra هر بار آن را شکست می دهد.

در مجموع در این رده رقابت  خواهد بود، اما سلیقه شخصی به این معنی است که ممکن است ظاهر یکی را بر دیگری ترجیح دهید.

دوربین  با زاویه دید عریض

بسیاری از ویژگی‌های دوربین اصلی به دوربین زاویه باز منتقل می‌شوند، اما اثر کمی تغییر می‌کند. سطوح نوردهی آیفون ۱۵ پرو مکس همیشه کاملاً مناسب نیست و صدای طبیعی آن همیشه در اینجا دلپذیر نیست. در مقابل، لحن پر جنب و جوش و سطوح نوردهی تهاجمی Galaxy S23 Ultra تصاویر را هیجان انگیزتر می کند. در جایی که می تواند در دوربین اصلی بی نظیر باشد، هنگام عکاسی با زاویه باز بهتر عمل می کند.

S23 Ultra در عکس کلیسا دارای لبه است، اما پرشور آن در مورد رنگ‌های RGB تصویر دوم را خراب می‌کند و لمس ملایم‌تر iPhone 15 Pro Max صحنه را بهتر ثبت می‌کند. هوا واقعاً سرد بود و آیفون این را بهتر انجام می‌دهد و نوردهی و تعادل رنگ سفید نیز ابرهای آسمان را به طور مؤثرتری نشان می‌دهد.

دوربین های تله فوتو

مقایسه مستقیم در دسته تله فوتو ما امکان پذیر نیست، زیرا هر دو دوربین سطوح مختلفی از زوم اپتیکال را ارائه می دهند. ما با یک جفت گالری شروع خواهیم کرد که تفاوت بین قابلیت زوم اپتیکال هر دو دوربین را نشان می دهد. در بالا یک گالری نمایش عکس‌های ۱x، ۲x و ۵x iPhone 15 Pro Max و عکس‌های ۱x، ۳x و ۱۰x Galaxy S23 Ultra را نشان می‌دهد که به شما امکان می‌دهد تفاوت‌های نزدیک شدن به یک شی را درک کنید.

 

در مرحله بعد، بیایید به حالت های جداگانه نگاه کنیم، با زوم اپتیکال ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقابل زوم دیجیتال ۱۰ برابری که با آیفون ۱۵ پرو مکس گرفته شده است. جای تعجب نیست که S23 Ultra برنده شود و عکسی واضح تر و دقیق تر از آیفون بگیرد. با این حال، تصویر دیجیتال ۱۰x آیفون یک فاجعه نیست و جدا از زمانی که در کنار تصویر درخشان S23 Ultra قرار می گیرد، همچنان قابل قبول است.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی نقش‌ها را تغییر می‌دهیم و S23 Ultra را مجبور می‌کنیم که یک عکس با زوم دیجیتال ۵ برابری در کنار اپتیکال ۵ برابری آیفون بگیرد؟ نتایج در بالا آمده است. هیچکدام کیفیت فوق العاده ای ندارند و حالت ۵x گلکسی اس ۲۳ اولترا به قدری به اپتیکال ۵ برابر آیفون نزدیک می شود که بسیاری از افرادی را که به سمت S23 اولترا متمایل می شوند آزار ندهد. رنگ‌های آیفون واقعی‌تر هستند، اما از آنجایی که S23 Ultra آنقدر جزئیات یا وضوح عکس را از بین نمی‌برد، قابل بخشش و با یک ویرایش قابل تعمیر است.

در عکس آخر، دوربین های ۲x و ۳x را مقایسه کردم و مجبور شدم برای جبران سطوح مختلف زوم، موقعیت را کمی تغییر دهم، بنابراین تفاوت چندانی در ترکیب بندی وجود ندارد. این یک پیروزی دیگر برای Galaxy S23 Ultra است که هیچ نویز عکس آیفون را ندارد، تراز سفیدی بهتری دارد و فوکوس بسیار واضح‌تری دارد. S23 Ultra به راحتی در این رده برنده شده است.

برنده: Samsung Galaxy S23 Ultra

حالت شب

عکس‌های شبانه آیفون ۱۵ پرو مکس معمولاً نسبت به S23 Ultra دارای نویز کمتر و متعادل‌تر هستند. با این حال، گاهی اوقات، تلفن سامسونگ می‌تواند عکسی در فضایی بگیرد که فراتر از توانایی آن به نظر می‌رسد. تصویر بالا نشان می‌دهد که آسمان کمتر آبی است، چراغ‌ها کمتر خاموش شده‌اند، و بر روی بنای سنگی آیفون به مراتب صاف‌تر است. همچنین به اندازه عکس S23 Ultra روشن نیست و فضای بیشتری را فراهم می کند.

من همچنین ترجیح می‌دهم آیفون چگونه با تابلوی سیاه‌تر، روسازی بافت‌دار و چوب، به‌علاوه یک لحن عالی روی دیوار پشت برای نشان دادن بیشتر سایه‌ها، با علامت در تصویر بعدی برخورد کند. این عکس واقع گرایانه تر است و به سردی عکس S23 Ultra نیست، که کمی بیش از حد روشن و واضح است و بیشتر بر تأثیر چراغ های زرد خیابان تأکید می کند.

با این حال، گلکسی اس ۲۳ اولترا در عکس نهایی در اینجا برتری دارد. نوردهی دقیقاً درست است و جزئیات بیشتری را در کلیسا نشان می دهد در حالی که محیط اطراف را در سایه نگه می دارد و با رنگ های واقعا عالی در چمن، سنگ و درختان. عکس آیفون به همان شکل صحنه را ثبت نمی کند. با این حال، این یک مورد برای S23 Ultra بود و آیفون ۱۵ پرو مکس در غیر این صورت همیشه تصاویری با تعادل بهتر و کم نویز در نور کم می گرفت.

 سلفی

دو دوربین سلفی عکس‌های بسیار مشابهی می‌گیرند، با یک تفاوت بزرگ. S23 Ultra رنگ پوست من را در مقایسه با آیفون روشن می کند که به نظر من دقت کمتری دارد. سطح جزئیات هر دو کاملاً مشابه است، اما رنگ‌های مشکی به دلیل تعادل سطوح کنتراست، بیشتر از S23 Ultra عمیق‌تر هستند.

آیا یکی بهتر از دیگری است؟ مانند برخی از دسته های دیگر در اینجا، ممکن است به سلیقه شخصی برگردد. من دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو را دوست دارم و قدردانی می‌کنم که چگونه می‌توانید از همان جلوه‌های حالت پرتره دوربین عقب استفاده کنید و تشخیص لبه همیشه بسیار مؤثر است. افکت بوکه S23 Ultra معمولاً همان ظرافت را ندارد، اما اغلب عکس‌های روشن‌تر آن جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر هستند. این یک قرعه کشی دیگر است.

هر دو برنده، و هر دو درخشان هستند

صفحه نمایش Apple iPhone 15 Pro Max و Samsung Galaxy S23 Ultra.
اندی باکسال / روندهای دیجیتال

نبرد دوربین بین اپل آیفون ۱۵ پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا یک تساوی است که هر دو در یک دسته برنده شدند و در سه دسته دیگر به تساوی رسیدند. جالب اینجاست که این دو دوربین عکس‌های متفاوتی گرفته‌اند که نتیجه آن برداشت متفاوتی از صحنه است. با این حال، از آنجایی که هر دو از نظر فنی بسیار موفق بودند، “برنده” بیشتر در مورد ترجیحات شخصی خواهد بود.

 

با این حال، دوربین تله‌فوتوی درخشان سامسونگ پیروز شد و به راحتی آیفون ۱۵ پرو مکس را شکست داد – حتی توانست در هنگام عکاسی دیجیتال به زوم اپتیکال اپل نزدیک شود. اگر دوست دارید آزمایش کنید، دوربین تله فوتو S23 Ultra به شما امکان می دهد واقعا خلاق باشید و دلیلی واقعی برای انتخاب آن نسبت به آیفون است. با این حال، Galaxy S23 Ultra در نور کم چندان موفق نیست و پیشرفت‌های نرم‌افزاری اپل در مقایسه با بیشتر تصاویر گرفته شده در تاریکی را بسیار بهبود می‌بخشد.

دوربین های اپل آیفون 15 پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا.
Apple iPhone 15 Pro Max (سمت چپ) و Samsung Galaxy S23 Ultra. اندی باکسال / روندهای دیجیتال

اگر در مورد ترجیح شخصی است، پس از گرفتن بیش از ۱۰۰ عکس با هر دو دوربین، ترجیح شخصی من چیست ؟ این یک انتخاب فوق العاده سخت است.

دوربین  آیفون ۱۵ پرو مکس عکس هایی می گیرد که به نظر من از نظر بصری جذاب تر از آیفون ۱۴ پرو هستند و من عاشق لحن طبیعی کلی آن هستم. با این حال، دوربین تله فوتو S23 Ultra به سادگی بی همتا است. اگر مجبور می شدم فقط از یک دوربین استفاده کنم، احتمالاً به همین دلیل آن گلکسی اس ۲۳ اولترا بود، اما وقتی از تله فوتو استفاده نمی کردم واقعاً دلم برای آیفون ۱۵ پرو مکس تنگ می شد.

 

#دوربین _سامسونگ_اس_۲۳

#دوربین_آیفون۱۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.