?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 23:08
کد خبر : 26848

چرا شما واقعاً به آیفون ۱۵ نیاز ندارید؟/همه به جدیدترین و بهترین ها نیاز ندارند

چرا شما واقعاً به آیفون ۱۵ نیاز ندارید؟/همه به جدیدترین و بهترین ها نیاز ندارند

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمال اینکه با فناوری مدرن، از جمله گوشی‌های هوشمند مانند آیفون اپل، کاملاً به‌روز باشید، زیاد است . ممکن است هر چند سال یکبار گوشی خود را ارتقا دهید، یا – اگر مثل من هستید – حتی ممکن است هر سال آن را ارتقا دهید . اما گاهی اوقات به

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمال اینکه با فناوری مدرن، از جمله گوشی‌های هوشمند مانند آیفون اپل، کاملاً به‌روز باشید، زیاد است . ممکن است هر چند سال یکبار گوشی خود را ارتقا دهید، یا – اگر مثل من هستید – حتی ممکن است هر سال آن را ارتقا دهید .

اما گاهی اوقات به راحتی می توان فراموش کرد که همه افراد فنی نیستند. افرادی وجود دارند که از یک دستگاه استفاده می کنند تا زمانی که دستگاه بمیرد، مهم نیست که چقدر بد شکل باشد. یا ممکن است منتظر بمانند تا کسی یک تلفن “جدید” به آنها هدیه دهد. گاهی اوقات، لازم است به یاد داشته باشیم که حتی یک مدل کمی قدیمی‌تر از جدیدترین و بهترین مدل، می‌تواند برای کسی که هنوز از تلفن تقریباً نیم دهه قبل استفاده می‌کند، ارتقاء بزرگی باشد.

چرا آیفون های قدیمی می توانند عالی باشند

محصول آیفون 8 و 8 پلاس (قرمز).
جولیان چوکاتو / روندهای دیجیتال

اخیراً در حال گفتگو با همکارانم در مورد آیفون هایی بودم که اپل در حال حاضر در فروش دارد – که شامل سری  جدید آیفون ۱۵ ، آیفون ۱۴ ، آیفون ۱۳ و آیفون SE 2022 می شود . ما تعجب می‌کردیم که چرا اپل هنوز آیفون ۱۳ را نگه می‌دارد، آیفون ۱۳ که قیمت آن ۶۰۰ دلار است و دو سال از عمر آن می‌گذرد.

به طور خلاصه اشاره کردم که برادرم در واقع اخیراً گوشی مادرم را از آیفون ۸ پلاس به آیفون ۱۳ ارتقا داده است، در حالی که خودش از آیفون ۱۲ پرو به آیفون ۱۵ پرو مکس تبدیل شده است . مادر من بزرگتر است و قطعاً سواد فنی ندارد، بنابراین من احساس می کنم که حتی یک آیفون ۱۳ هم برای او کافی است.

البته، برادرم اینها را مستقیماً از اپل نخرید، که برای آیفون ۱۳ به تنهایی حداقل ۶۰۰ دلار هزینه داشت. او معامله ای را با T-Mobile انجام داد تا تلفن ها را با قیمتی با تخفیف دریافت کند و در عین حال از آن نیز پورت کرد. AT&T. من تمام جزئیات را ندارم، اما تصور می‌کنم که او در همه‌چیز معامله خوبی داشته است .

 

بیایید در مورد آن فکر کنیم. برای بسیاری از ما، آیفون ۱۳ در اواخر سال ۲۰۲۳ چندان عالی نخواهد بود. اما اگر از آیفون ۸ پلاس می آیید، این یک ارتقاء قابل توجه است.

آیفون 13 عمودی ایستاده و عقب را نشان می دهد.
Apple iPhone 13 Dan Baker / Digital Trends

رفتن از آیفون ۸ پلاس به آیفون ۱۳ معنای زیادی دارد. این ارتقاء از یک صفحه نمایش LCD 5.5 اینچی به یک صفحه نمایش OLED 6.1 اینچی با وضوح بالاتر و پیکسل بیشتر در هر اینچ است، بنابراین همه چیز واضح تر، واضح تر و از نظر رنگ غنی تر به نظر می رسد. همچنین از آنجایی که آیفون ۱۳ از Face ID استفاده می کند، دکمه هوم دیگری برای Touch ID وجود ندارد. بنابراین، حتی اگر آیفون ۸ پلاس از نظر فیزیکی بزرگتر است، آیفون ۱۳ نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری دارد.

آیفون ۱۳ همچنین از نظر قدرت پردازش با A15 Bionic در مقایسه با A11 در آیفون ۸ پلاس یک جهش بزرگ است. فقط پیمایش در اطراف سریعتر و سریعتر خواهد بود، پیشرفتی بزرگ نسبت به تراشه شش سال پیش.

دوربین های آیفون ۱۳ نیز بسیار بهتر هستند، لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و فوق عریض با لرزشگیر اپتیکال با تغییر سنسور و سنسورهای کلی بزرگتر، در حالی که آیفون ۸ پلاس تنها دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابر است. همچنین فاقد حالت شب، کنترل عمق برای حالت پرتره و غیره است. و دوربین سلفی تنها ۷ مگاپیکسل است در حالی که آیفون ۱۳ ۱۲ مگاپیکسل است.

باز هم، وقتی آیفون ۱۳ را با آخرین سری آیفون ۱۵ مقایسه می کنیم، این مشخصات برای آیفون ۱۳ فوق العاده چشمگیر نیستند. اما برای کسی که در چند سال گذشته از آیفون ۸ پلاس استفاده کرده است، این یک ارتقاء عظیم است – به خصوص اگر بتوانید آن را به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم دریافت کنید.

شخصی که یک Apple iPhone SE را در کنار یک سطح چوبی نگه داشته است.
Apple iPhone SE Jessica Lee Star / Digital Trends

مادربزرگ من هم در قایق مشابهی است. او تا زمانی که به یاد دارم از یک آیفون SE اصلی (با ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی) استفاده می‌کند (من در سال ۲۰۱۶ با شوهر فعلی‌ام آشنا شدم، بنابراین او از آن زمان از آن استفاده می‌کند). ما در حال برنامه ریزی هستیم تا زمانی که شوهرم آیفون ۱۴ پروی را که من از آن ارتقا دادم، آیفون ۱۳ پرو قدیمی خود را به او منتقل کنیم ، بنابراین همانطور که می توانید تصور کنید، این یک ارتقاء بزرگ برای او خواهد بود. او نه تنها فضای ذخیره‌سازی بیشتری خواهد داشت (۳۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت دیوانه‌کننده است)، بلکه کیفیت دوربین‌ها نیز یک جهش بزرگ است، بنابراین او می‌تواند عکس‌های واضح‌تری از دخترم هنگام نگهداری از کودک بگیرد.

همه به جدیدترین و بهترین ها نیاز ندارند

آیفون 15 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در دست.
پراخار خانا / گرایش های دیجیتال

بخش بزرگی از کار من این است که در تلفن های همراه، از جمله آیفون، به روز و به روز بمانم. اما می‌دانم که من یک کیس خاص هستم – اکثر مردم معمولاً هر سال گوشی خود را مانند من ارتقا نمی‌دهند. در واقع، برخی از افراد برای سال‌ها گوشی‌های خود را ارتقا نمی‌دهند و اغلب منتظر می‌مانند تا مجبور شوند.

بنابراین، اگرچه ممکن است تعجب کنیم که چرا اپل به فروش یک مدل آیفون دو ساله در کنار نسخه‌های جدیدتر ادامه می‌دهد، به یاد داشته باشید – اینها برای متخصصان فنی نیستند. این مدل‌های «قدیمی‌تر» آیفون برای افرادی هستند که هنوز از دستگاه‌های قدیمی‌تری استفاده می‌کنند و می‌توانند از چیزی کمی مدرن‌تر استفاده کنند. و برای آن دسته از افراد، این می تواند ارتقای عالی باشد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.